اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

خط ویژه| استقبال صدای آمریکا از اظهارات یک روحانی اصلاح‌طلب/ اشتراک نظر با BBC در هدف قراردادن تعاملات منطقه‌ای ایران

با توجه به شکست پروژه آشوب در ماه‌های گذشته، دشمن در پی آن است تا به طرق مختلف، گسل‌های مختلف را در کشور فعال کند. یکی از سرفصل‌های عملیات رسانه‌ای دشمن در این خصوص و در این مقطع، نفرت پراکنی علیه اقشار مذهبی و القای ظلم به زنان توسط این بخش از جامعه است.

خط ویژه| استقبال صدای آمریکا از اظهارات یک روحانی اصلاح‌طلب/ اشتراک نظر با BBC در هدف قراردادن تعاملات منطقه‌ای ایران

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

استقبال صدای آمریکا از اظهارات یک روحانی اصلاح طلب

با توجه به شکست پروژه آشوب در ماههای گذشته، دشمن در پی آن است تا به طرق مختلف، گسل های مختلف را در کشور فعال کند. یکی از سرفصل های عملیات رسانه ای دشمن در این خصوص و در این مقطع، نفرت پراکنی علیه اقشار مذهبی و القای ظلم به زنان توسط این بخش از جامعه است.

 

در همین رابطه، وب سایت ضدایرانی «صدای آمریکا» از بخشی از این پروژه رونمایی کرده است. اما نکته قابل تأمل اینجاست که این رسانه وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا، برای تاثیرگذاری بیشتر این پروژه، بر اظهارات فعالین اصلاح طلب و تولیدات رسانه های منتسب به این جریان سیاسی متمرکز شده است. به این نمونه توجه کنید.

وب سایت فارسی زبان صدای آمریکا- ارگان رسانه ای کاخ سفید و بازوی رسانه ای سازمان جاسوسی آمریکا- در مطلبی با عنوان «فاضل‌میبدی «یک جریان مذهبی» را در مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دختر مقصر دانست» نوشت:«در تازه‌ترین واکنش‌ها به مسمومیت ‌های دنباله‌دار مرموز دانش‌آموزان دختر، برای نخستین بار پای مذهبی‌ها به میان آمده است و یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم می‌گوید که "هزاره‌گراها"که نوعی تفکر نزدیک به طالبان است، این اقدامات را انجام می‌دهند. محمدتقی فاضل میبدی، روز یک‌شنبه هفتم اسفند در گفت‌وگو با شبکه شرق گفت:"یک جامعه‌شناس که نمی‌توانم نامش را بگویم در قم پژوهشی در این زمینه انجام داده و در جلسه‌ای این موضوع را برای برخی شرح داده است."به گفته او، یک "جریان مذهبی و ضدمدرنیته" موسوم به "هزاره‌گرا" مسئول مسمومیت‌های سریالی در مدرسه‌ها است.»

صدای آمریکا در ادامه نوشت:«حساب توییتری منتسب به مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، هم روز شنبه به نقل از وی نوشت:" مسموم کردن دانش‌آموزان دختر در قم و بروجرد عملی غیر انسانی،‌ ضد اسلامی و دشمنی با تحصیل و آموزش زنان، و انتقام از خیزش اخیر آنان است."مولوی عبدالحمید در ادامه اظهار امیدواری کرده "هرچه زودتر عوامل این جنایت سریالی شناسایی شوند و به سزای اعمالشان برسند."»

 

همانطور که ملاحظه کردید، فعالین و رسانه های اصلاح طلب بدون ارائه مستندات و دلایل متقن، درباره یک مسئله بسیار مهم اظهارنظر کرده و سپس با بی اخلاقی، این مسئله را به اقشار مذهبی جامعه نسبت داده اند. به همین خاطر است که رسانه های دشمن با حرص و ولع خاصی، به اظهارات و تولیدات رسانه ای فعالین اصلاح طلب ضریب می دهند.

اشتراک نظر با BBC در هدف قراردادن تعاملات منطقه ای ایران

رسانه های دشمن همزمان با تمرکز بر گسل های مختلف در کشور، تعاملات منطقه ای و ارتباط ایران با همسایگان را نیز مورد هدف قرار داده اند. یکروز عراق، روز دیگر آذربایجان و دیگر روز، افغانستان. هدف اصلی این است که روابط منطقه ای ایران تا حد امکان تیره و تار شده و پروژه اقتصادی-سیاسی آمریکا علیه ایران، پیش برود. اما نکته اینجاست که رسانه های معاند، در این رابطه هیچ نیازی به تولید محتوای اختصاصی در خود ندیده و با اشتیاق از گزارش های رسانه های اصلاح طلب استقبال کرده و به آن ضریب می دهند.

 

در جدیدترین نمونه بی بی سی فارسی در مطلبی نوشت:«روزنامه جمهوری اسلامی در شماره امروز خود از واگذاری سفارت افغانستان در تهران به طالبان انتقاد کرد. این روزنامه نوشته است: تحویل دادن سفارت به یک گروه نامشروع و تروریستی علاوه بر مخاطرات امنیتی زیادی که دارد، به عنوان لکه سیاهی در پرونده روابط ایران و افغانستان ثبت خواهد شد.»

بی بی سی در ادامه نوشت:«به نوشته جمهوری اسلامی این تصمیم دولت "واکنش‌های زیادی را برانگیخته است و علاوه بر اصحاب رسانه و فعالان سیاسی داخل کشور، مردم افغانستان نیز از این تصمیم متعجب شده‌اند." این روزنامه در بخش دیگری نوشته است: "آنچه موجب تعجب ناظران سیاسی در داخل و خارج شده اینست که جمهوری اسلامی ایران، خواست یک گروه متکی به اسلحه که بدون انتخابات و براساس زد و بند با آمریکا بر افغانستان سلطه پیدا کرده و بعد از ۱۸ ماه هنوز هیچ کشوری آن را به رسمیت نشناخته است را بر خواست مردم افغانستان که هرگز حاکمیت این گروه را به عنوان حکومت مشروع قبول نکرده ترجیح داده است."»

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول