اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افزایش شیوع آنفلوآنزا در کرمان/ شاهد خیز نامحسوس کرونا در استان هستیم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در سال جاری نگرانی مردم نسبت به کرونا کمتر شده، به همین دلیل نسبت به سال گذشته کمتر مسائل بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند و امسال شاهد افزایش بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزا، سرماخوردگی ویروسی و دیگر موارد مشابه در سطح شهر کرمان و استان هستیم.

افزایش شیوع آنفلوآنزا در کرمان/ شاهد خیز نامحسوس کرونا در استان هستیم

خبرگزاری فارس_ کرمان؛ محبوبه سعیدی: این روزها در سطح شهر و استان کرمان شاهد شیوع آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های تنفسی هستیم که بیماران زیادی را راهی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها کرده است.

 شیوع آنفلوآنزا و بیماری‌های تنفسی با حضوری شدن مدارس در بین دانش آموزان و معلمان و به تبع آن خانواده‌ها شیوع بیشتری پیدا کرده است.

  سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه شیوع آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های تنفسی در سطح شهر کرمان و استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در فصل پاییز و زمستان شاهد افزایش بیماری‌های تنفسی و ویروسی هستیم.

 وی گفت: در سال جاری نگرانی مردم نسبت به کرونا کمتر شده، به همین دلیل نسبت به سال گذشته کمتر مسایل بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند و امسال شاهد افزایش بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزا، سرماخوردگی ویروسی و دیگر موارد مشابه در سطح شهر کرمان و استان هستیم.

صحبتی تصریح کرد: همه بیماری‌های تنفسی آنفلوآنزا نیستند، اما شیوع آنفلوآنزا در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافت است.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز داشت: ما تاکید می‌کنیم همه افراد در خطر از جمله افراد سالمند، زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای مسائل بهداشتی و مراقبتی را بیشتر رعایت کنند.

 وی افزود: از مردم و گروه‌های در معرض خطر درخواست داریم واکسن آنفلوآنزا و واکسن تکمیلی کرونا را حتما بزنند، در تمامی مراکز سلامت جامع دانشگاه علوم پزشکی واکسن کرونا به‌وفور موجود است و به‌صورت رایگان این واکسن را دریافت کنند.

 صحبتی با اشاره به اینکه واکسن آنفلوآنزا در سطح مراکز بهداشتی و داروخانه‌های شهر کرمان و استان وجود دارد، تاکید کرد: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا در اواخر تابستان و اوایل پاییز است، اما هنوز هم امکان تزریق واکسن آنفلوآنزا وجود دارد و بهتر است افراد در معرض خطر حتما این واکسن را دریافت کنند.

 وی عنوان کرد: با تعاملی که با مدارس از طریق مربیان بهداشت و خود مدیران مدارس داشته‌ایم، از آنها درخواست کردیم تمام دانش آموزانی که علائم مشکوک تنفسی دارند و احتمال می‌دهند بیماری آنها واگیردار باشد آنها را از سایر دانش آموزان جدا کنند و والدین هم در این زمینه همکاری داشته باشند و فرزندانشان که علائم بیماری دارند از آنها در خانه مراقبت کنند تا دوره بیماری آنها سپری‌شود.

 صحبتی گفت: دوران استراحت آنفلوآنزا بین پنج تا هفت روز است، اما در کرونا سرپایی ۵ روز و کرونا شدید ۱۰ روز است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: شاهد یک خیز نسبی افزایش کرونا در سطح استان نسبت به هفته‌های گذشته هستیم، اما هنوز نمی‌توانیم آن را موج هشتم کرونا در استان بدانیم.

 وی بیان کرد: در حال رصد کرونا از طریق بیمارستان‌ها، مراکز منتخب، مسافران پروازهای خارجی در فرودگاه‌ها هستیم.

صحبتی با اشاره به اینکه افزایش کرونا در سطح استان نامحسوس است، افزود: در حال حاضر ۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و همچنین روزانه بین ۵ الی ۲۰ نفر بیمار سرپایی کرونایی در سطح استان شناسایی می‌شوند و خوشبختانه این هفته فوتی نداشته‌ایم.

 وی اظهار داشت: ما آمادگی لازم را در سطح بیمارستان‌های استان در زمینه مقابله با کرونا و سایر بیماری‌های تنفسی به‌دلیل نزدیک شدن به ایام نوروز و مسافرت‌های نوروزی داریم.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از همه افراد بالای ۱۸ سال که شش‌ماه از آخرین دز واکسن یادآور کرونا آنها گذشته درخواست داریم حتما دز یادآور را هرچه سریع‌تر تزریق کنند.

 پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول