اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مشارکت عربستان و امارات در رزمایش دریایی آمریکا

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا از آغاز رزمایش نیروهای آن با مشارکت ۵۰ کشور از جمله عربستان سعودی، امارات و مصر خبر داد.

مشارکت عربستان و امارات در رزمایش دریایی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرد که رزمایش نیروهای آن با مشارکت ۵۰ کشور از جمله عربستان، امارات و مصر آغاز شده و تا اواسط ماه آینده ادامه خواهد داشت.

در بیانیه نیروهای دریایی آمریکا آمده است که محدوده اجرای این رزمایش آب‌های خلیج فارس، دریای مکران، دریای سرخ، خلیج عمان، اقیانوس هند و مناطق ساحلی شرق آفریقا است.

این رزمایش تا اواسط مارس آینده ادامه خواهد داشت و کشورهایی از منطقه غرب آسیا در آن مشارکت دارند.

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، هفت هزار نیرو و ۳۵ ناو در این تمرینات مشارکت دارند و تمرکز آن بر پنج حوزه اصلی اعم از فرماندهی، کنترل مشترک، سیستم‌های کنترل از راه‌ دور، تدابیر مربوط به مین روبی و تکمیل هوش مصنوعی است.

این دومین تمرین بزرگ آمریکا در منطقه طی یک ماه است و اوایل ماه جاری نیز ناوگان پنجم آمریکا در بحرین بزرگ‌ترین تمرین دریایی در غرب آسیا را برگزار کرد و در این تمرینات نُه هزار نیرو و حدود ۵۰ کشتی با بیش از ۶۰ کشور و سازمان بین‌المللی شرکت داشتند.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول