اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مدیریت شهری سنندج در ساماندهی دستفروشان منفعلانه عمل نکند

فرماندار سنندج از مدیریت شهری و شهرداری در بحث مقابله با وانت‌بارها و دستفروشان شهر خاصتا پیاده‌راه فردوسی سنندج گلایه کرد و گفت: مدیریت شهری باید برای مقابله با این موضوعات برنامه داشته باشد و نباید منفعلانه عمل کند.

مدیریت شهری سنندج در ساماندهی دستفروشان منفعلانه عمل نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن عسکری صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی دستفروشان سنندج که با حضور مسوولان و نمایندگانی از اصناف و بازاریان سنندج در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: عمده مشکلات مربوط به دست فروشان از قبل ها بوده و مختص الان و یا مختص شهر سنندج نیست.

فرماندار سنندج تصریح کرد: موضوع دستفروشی پدیده‌ای چندوجهی است و عوامل مختلفی در این زمینه دخیل هستند که باید همه این عوامل در تصمیم‌گیری‌ها مد نظر قرار گیرد.

وی از مدیریت شهری و شهرداری در بحث مقابله با وانت‌بارها و دستفروشان شهر خاصتا پیاده‌راه فردوسی سنندج گلایه کرد و گفت: مدیریت شهری باید برای مقابله با این موضوعات برنامه داشته باشد و نباید منفعلانه عمل کند.

عسکری با اشاره به اینکه ساماندهی دستفروشان وظیفه ذاتی شهرداری است، یادآور شد: اگر شهرداری همانند بحث جمع‌آوری وانت‌بارهای بلوار ارشاد که عملی موفق بود، سایر نقاط را نیز ساماندهی کند دیگر شاهد ایجاد تاناکورها نخواهیم بود.

فرماندار سنندج اذعان داشت: مجموعه شهرداری ظرفیت‌ و پتانسیل‌های مختلفی دارد که باید با برنامه‌ریزی از آنها استفاده کند اما تاکنون از تمام ظرفیت خود برای مدیریت دستفروشان استفاده نکرده است.

وی بیان کرد: ساماندهی دستفروشان تاکنون فقط در قالب یک صورتجلسه بوده و منفعلانه عمل شده است لذا شورای شهر باید این تکلیف را بر شهرداری ایجاد کند که برنامه‌ای برای مقابله با این موضوع تدوین کنند.

عسکری گفت: شهرداری باید برنامه‌ای جامع برای مقابله با هنجارشکنی‌هایی که در مدیریت شهری ایجاد شده برنامه‌ریزی کند و برای رفع این مشکل پیش‌قدم شود.

فرماندار سنندج ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز هستیم، بازار و پیاده‌راه فردوسی می‌توانند از مقاصد اصلی مسافران نوروزی باشد و ما باید به نحوی عمل کنیم که مدیریت شهری زیر سوال نرود.

تا پایان سال از بساط کردن دستفروشان در ساعات قبل از ظهر جلوگیری شود

عسکری با اشاره به اینکه در حال حاضر اولویت با ساماندهی پیاده‌راه فروسی است، خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداری باید ظرف چند روز آینده طرح ساماندهی خیابان فردوسی را ارائه و از روز شنبه هفته آینده اجرایی کند.

فرماندار سنندج یادآور شد: در طرح ایجاد شده باید بانک اطلاعاتی کاملی از دستفروشان خیابان فردوسی در دسترس باشد و همچنین از بساط کردن غیرمتعارف دستفروشان و تجاوز به حریم پاساژها جلوگیری شود.

وی گفت: در این طرح، تا آخر اسفند ماه از بساط کردن دستفروشان پیاده‌راه فردوسی در ساعات قبل از ظهر جلوگیری شود و بعد از عید نوروز نیز طبق مصوبات قبلی ادامه پیدا کند.

فرماندار سنندج یادآور شد: عدم مدیریت درست و ساماندهی دستفروشان باعث شده خدمات خوب شهرداری تحت‌الشعاع قرار گیرد و خدمات آنان زیر سوال می‌رود.

عسکری همچنین شورای شهر و شهرداری را موظف کرد حداکثر ظرف سه ماه، هفته‌بازارهایی در سطح شهر راه‌اندازی کنند و دستفروشان را به آن نقاط هدایت کنند.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول