اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فعالیت مدارسی با یک دانش‌آموز در نکا/ ۲۲ مدرسه دو شیفت است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا با بیان اینکه توجه به آموزش در روستاها و شهر برای نظام تعلیم و تربیت یکسان است، گفت: همه تلاش ما برای عدالت اجتماعی در مدارس سطح شهرستان است و همین امر موجب شد تا شاهد حضور دو معلم در دو روستای متفاوت برای دو دانش‌آموز نکایی باشیم.

فعالیت مدارسی با یک  دانش‌آموز در نکا/ ۲۲ مدرسه دو شیفت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، محمدرضا بخشی پور شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه نکا اظهار کرد: توسعه عدالت آموزشی مهمترین سیاست ماست  و همین امر موجب شد تا مدارس در سطح روستاها و مناطق محروم توسعه یابد.

وی افزود: تلاش شد تا تجمیع مدارس در روستاها را تا حد ممکن کاهش داده و برای دانش آموزان روستاهای مختلف در همان روستا در صورت مهیا بودن شرایط کلاس درس دایر شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا با بیان اینکه توجه به آموزش در روستاها و شهر برای نظام تعلیم و تربیت یکسان است، گفت: همه تلاش ما برای عدالت اجتماعی در مدارس سطح شهرستان است و همین امر موجب شد تا شاهد حضور دو معلم در دو روستای متفاوت برای دو دانش آموز نکایی باشیم.

بخشی پور یادآور شد: روستای برفام و سوچلما دو روستای واقع در مناطق کتانی و محروم نکا هستند که اکنون هر یک از این روستا یک معلم برای یک دانش‌آموز داریم و همه دغدغه ما توسعه عدالت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تقویت مدارس شبانه روزی از دیگر اقدامات مهم ما در حوزه تعلیم و تربیت شهرستان نکاست، خاطرنشان کرد: اکنون سه مدرسه شبانه روزی در نکا فعال است تا با ارائه‌ آموزش لازم در این مدارس از مهاجرت دانش آموزان و خانواده جلوگیری کرده و حتی مهاجرت معکوس ایجاد کنیم.

مدیر آموزش و پرورش نکا گفت: اجرای سند تحول نظام تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است و در این بخش هم با فوت برنامه های سند تحول اجرایی می شود.

بخشی پور افزود: در بخش مهارت آموزی و توجه به رشته های مهارتی هم در هدایت تحصیلی همه تلاش ما بر سوق دادن و افزایش علاقمندی در دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارتی است تا دانش‌آموزان دارای مهارت مناسب در آینده داشته باشیم.

وی یادآور شد: تعمیق آموزه های دینی از دیگر مسائل مهمی است که در نظام تعلیم و تربیت با قوت در این بخش وارد شده و با توسعه برنامه های فرهنگی، قرآنی و دینی در این بخش عملکرد قابل قبول و موثری ارائه شد.

بخشی پور همچنین گفت: شهرستان نکا دارای ۲۲ هزار دانش آموز در پایه های مختلف تحصیلی است که در ۱۹۱ مدرسه تحصیل می کنند و ۲۲ مدرسه ما دو شیفت است که با اهتمام ویژه در راستای تک شیفت کردن‌مدارس و پیگیری امور دانش آموزان بازمانده از تحصیل وارد کار شده‌ایم تا معضلات را برطرف و برای توسعه نظام تعلیم و تربیت گام برداریم.

پایان‌پیام/ ۸۶۰۰۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول