اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اقدامات غیرقانونی بنگاهداران و افزایش پرونده‌های محاکم

دادستان بستان آباد گفت: مماشاتی با تخلفات مشاورین املاک نخواهد شد.

اقدامات غیرقانونی بنگاهداران و افزایش پرونده‌های محاکم

به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌آباد،  حجت الاسلام والمسلمین حسین متقی‌نیا دادستان عمومی و انقلاب بستان آباد صبح امروز در جمع بنگاهداران و مشاورین املاک شهرستان با اشاره به برخی تخلفات و اقدامات غیرقانونی بنگاهداران و نارضایتی های مردم از اقدامات آنها  اظهار کرد: دستگاه قضایی شهرستان با اقدامات خلاف قانون و تخلفات مشاورین املاک که موجب تضییع حقوق مردم و افزایش پرونده‌های محاکم می شود برخورد خواهد کرد.

وی همچنین با برشمردن برخی از مصادیق تخلفات و اقدامات غیرقانونی بنگاهداران افزود: سوء استفاده از ضعف نفس، انجام معاملات صوری، عدم احراز اصول اسناد و مدارک طرفین و جعل قراردادها از جمله اقدامات خلاف قانون است که توسط مشاورین املاک انجام می شود که مردم و متعاملین را دچار مشکل می کند.

دادستان بستان آباد از اتحادیه مشاورین املاک و اتاق اصناف خواست با هماهنگی دادستانی تیم نظارتی تشکیل و تخلفات صنفی بنگاهداران به ویژه در مناطق روستایی را گزارش کنند.

 فعالیت بنگاه‌های املاک فاقد مجوز و عدم اطلاع مشاوران املاک از قوانین

رئیس دادگستری بستان آباد  نیز در این نشست گفت: فعالیت بنگاه‌های املاک فاقد مجوز و عدم اطلاع مشاوران املاک از قوانین از آفت‌های اصلی این حوزه است.

محمدباقر فتحی رییس دادگستری شهرستان بستان آباد در همایش بررسی حقوقی قراردادهای ملک و مسکن با اشاره به حجم بالای پرونده های اختلاف ملکی در محاکم گفت: بسیاری از مشکلات و آفت های حوزه مسکن و املاک ناشی از فعالیت بنگاههای فاقد مجوز و عدم اطلاع مشاورین املاک از قوانین این حوزه است.

وی تصریح کرد: در برخی موارد مشاورین املاک به دلیل منافع مالی و یا عدم اطلاع از قوانین خواسته های طرفین معامله را مکتوب نمی کنند و یا اصلا توجهی به شروط و خواسته های آنان ندارند که در آینده همین بی توجهی به خواسته های متعاملین موجب بروز اختلاف و تشکیل چندین پرونده قضایی در محاکم می شود.

رئیس دادگستری بستان آباد با اعلام آمادگی دستگاه قضایی برای تداوم آموزش های حقوقی به مشاورین املاک از ادارات صمت و اتاق اصناف و همچنین ثبت اسناد و املاک خواست برای برگزاری دوره های آموزش برای بنگاهداران و فعالین حوزه ملک و مسکن برنامه ریزی کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول