اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ساخت دستگاه مراقبت نوزاد از راه دور در مشهد

رئیس مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: دستگاه مراقبت از نوزاد از راه دور به منظور بررسی شرایط نوزادان بیماری که می توان در منزل از آنها نگهداری کرد طراحی شده است تا علایم حیاتی توسط پزشک تحت بررسی قرار گیرد.

ساخت دستگاه مراقبت نوزاد از راه دور در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،  احمدشاه فرهت اظهار کرد: دستگاه مراقبت از نوزاد از راه دور به منظور بررسی شرایط نوزادان بیماری که می توان در منزل از آنها نگهداری کرد طراحی شده است تا علایم حیاتی توسط پزشک تحت بررسی قرار گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه دستگاه مراقبت از نوزاد از راه دور با همکاری مشترک مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در قالب کار تحقیقاتی ساخته شد، افزود: نتایج این کار تحقیقاتی در قالب مقالات در دسترس سایر پژوهشگران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دستگاه مراقبت از نوزاد در مراحل پیشرفته سازی و تجاری سازی قرار دارد تا بتوان از آن برای پیگیری شرایط بیماران نوزاد بهره برد.

فرهت با بیان اینکه نرم افزار این دستگاه، بر روی تلفن همراه نصب می شود و پزشک از راه دور توسط مچ بندی که برای کودک تعبیه شده ضربان قلب و اکسیژن نوزاد را مورد بررسی قرار می دهد، گفت: از این دستگاه می توان برای مراقبت از بالغین نیز بهره برد به نحوی که بدون نیاز به مراجعه بیمار، شرایط وی بررسی شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برای بهبود حال بیماران پروانه ای نیز به دلیل وجود تحریم ، اقدامات اولیه برای تولید پانسمان براساس سلولهای بنیادی فرد صورت گرفته است که امیدواریم به نتایج مطلوبی در این حوزه برسیم، گفت: انجام رجیستری بیماریها به خصوص در نوزادان نیز با همکاری دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و دانشکده مهندسی تربت حیدریه از دیگر اقدامات مرکز تحقیقات است.

رئیس مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ثبت بیماریهای جراحی گوارش کودکان و زردی نوزادان و ایجاد سامانه تشخیص و راهنمایی مسمومیت در کودکان از جمله اقدامات جدید مرکز تحقیقات است که امید می رود به نتایج مطلوبی برسد، گفت: علاوه براین سال گذشته یک کتاب در خصوص بیماریهای تنفسی کودکان توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد به چاپ رسید که گام مهمی در مسیر درمان بیماران تنفسی کودکان محسوب می شود.

وی بیان کرد: همچنین در قالب یک کتاب پیامد های بیماری کرونا از دید اقتصادی، اجتماعی، مسائل آموزشی بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه فردوسی مشهد و معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خراسان رضوی نگاشته شد که از طریق دانشگاه فردوسی مشهد به چاپ رسید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول