اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

نهضت مشاوره‌های حقوقی مسجدمحور در استان البرز

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری، به ۱۱۸۳۰ نفر در مساجد و مصلی‌های استان مشاوره حقوقی ارائه شد.

نهضت مشاوره‌های حقوقی مسجدمحور در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فرید نجف‌نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به فعال‌سازی «طرح هر مسجد یک حقوقدان» در اکثر مساجد و مصلی‌های شهرستان کرج و برخی از شهرستان‌های استان و با تأکید بر اینکه مهم‌ترین پایگاه‌ها و سنگرهای اصلی توسعه و ترویج فرهنگ متعالی دینی، مساجد هستند، گفت: لازم است با برنامه‌ریزی مدون، خدمات منظم توسط کارشناسان حقوقی به مردم ارائه شود و مشکلات و سئوالات حقوقی آنان به صورت هفتگی و مستمر در مساجد و مصلی‌های استان به ویژه در مناطقِ کم‌برخوردار، جرم خیز و حاشیه نشین بررسی شود.

وی در ادامه با تبیین اقدامات انجام شده در اجرای «طرح هر مسجد یک حقوقدان» بیان کرد: انعقاد ۲ تفاهم‌نامه‌ چهارجانبه همکاری بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با کانون وکلای دادگستری استان، کانون فرهنگی هنری مساجد استان و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز و همچنین مرکز وکلای قوه قضاییه استان، کانون فرهنگی هنری مساجد استان و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز، بخشی از این اقدامات است که منجر به برگزاری ۸۱۷ جلسه مشاوره حقوقی در ۶۱ مسجد و ۱۱ مصلی در استان شده است.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز افزود: توسعه فرهنگ صلح و سازش، آموزش موضوعات ناظر بر پیشگیری از وقوع جرم، ارتقاء دانشِ حقوقی شهروندان و تلاش جهت کنترل ورودی پرونده به دستگاه قضایی، از جمله اهداف و چشم اندازهای اجرای این طرح است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول