اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

وظایف شهرداری یزد در حوزه کودک و نوجوان شفاف نیست

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: برنامه‌های شهرداری یزد در حوزه کودک و نوجوان شفاف و منسجم نیست موضوعی که ضرورت دارد توسط مسئولین مرتبط رسیدگی شود.

وظایف شهرداری یزد در حوزه کودک و نوجوان شفاف نیست

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد،‌ فخرالسادات خامسی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد،‌ اظهار کرد:‌ یکی از موضوعاتی که طبق قوانین و آیین نامه ها و اسناد بالادستی، شهرداری‌ها ملزم به برنامه‌ریزی و اجرا هستند ایجاد فضاهای شهری امن، ایمن و محیط های شاد برای بازی و پرورش خلاقیت و همچنین مناسب سازی پروژه های شهرسازی متناسب با نیازهای کودک و نوجوان است که باید با توجه به  نیازهای جسمی، روانشناختی و اجتماعی  این قشر طراحی و اجرا گردد.

وی افزود: کمبود و ضعف کمی و کیفی فضاهای آموزشی، ورزشی، رفاهی و تفریحی، بهداشتی ‌و سلامت مورد نیاز کودکان و نوجوانان و  عدم مشارکت‌دهی و اخذ نظرات و خواسته‌های آنان در طراحی و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های کودک محور از مهم‌ترین خلاهای موجود در مدیریت شهری یزد است و  جای خالی فضاهایی چون اتاق کودک و‌ مادر، خانه های کودک و نوجوان ، پارک‌های موضوعی کودکان و امکانات  و اسباب بازی‌های بروز، مدرن و مجهز در پارک‌های بازی موجود شهر کاملا محسوس می باشد.

خامسی تاکید کرد: شهر یزد ظرفیت پیشرفت چشمگیر در حوزه کودک و نوجوان دارد و همانطور که در بحث ادبیات کودک و نوجوان شهر یزد با وجود آثار نویسندگان مشهور از جمله مهدی آذر یزدی سرآمد است، شهرداری یزد نیز باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: ناگفته نماند در سال گذشته مرکز خلاقیت شهرداری یزد ایده شوی دانش آموزی برگزار کرد و شهر یزد تنها شهر ایران بود که موفق به دریافت جایزه ی بین المللی الهام بخش یونیسف در پروژه شهرآموز شد که  ضرورت دارد این برنامه های کودک محور با محتواهای آموزشی و فرهنکی مورد حمایت قرار گرفته و  منسجم و هدفمند تداوم یابد.

عضو شورای شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال‌های قبل برنامه‌هایی در حوزه کودک و نوجوان مطرح شده و بعضا برای طراحی یا اجرای آن اعتبار تخصیص شده اما در حال وضعیت آنها بلاتکلیف است مانند تخصیص بوستان خانواده به فعالیت های خاص کودکان با همکاری کانون پرورش فکری  و یا ایجاد پارک مهارت کودکان با همکاری فنی و حرفه ای که ضرورت دارد شهرداری موضع خود در این موارد و دیگر برنامه ها و  طرح ها و پروژه های حوزه  کودک و نوجوانان شفاف به اطلاع عموم مردم برساند.

خامسی در خاطرنشان کرد: دبیرخانه شهر دوستداران کودک ذیل معاونت شهرسازی شهرداری‌ها در کشور تعریف شده است اما متأسفانه مدتی  است این دبیر خانه در شهر یزد تشکیل نشده و برنامه های شهرداری در این حوزه دارای شفافیت لازم نیست.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول