اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

بودجه 10 هزار میلیاردی برای آلودگی هوا/ بودجه شهرداری تهران چقدر افزایش یافت؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه بودجه پس از بررسی فرمانداری و نبود ایرادات قانونی، برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

بودجه 10 هزار میلیاردی برای آلودگی هوا/ بودجه شهرداری تهران چقدر افزایش یافت؟

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مهدی چمران در حاشیه یکصد و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه به لطف الهی و هماهنگی که بین شورا و شهرداری به وجود آمد بودجه در مدت قانونی به تصویب رسید.لایحه بودجه پس از بررسی فرمانداری و نبود ایرادات قانونی، بودجه برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: بودجه سال قبل ۵۰ هزار میلیارد تومان بود و امسال به ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان افزایش یافت که پس از جمع‌بندی، موارد اعلام خواهد شد اما آنچه که عملیاتی شد این بود که دو روش ۷۵ هزار میلیارد و ۶۵ هزار میلیارد تومان پیشنهاد شد. ما ۶۵ هزار میلیارد تومان را پذیرفتیم و ۱۰ هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی و رفع آلودگی هوا اختصاص یافت چراکه ریشه اصلی آلودگی هوا در این بخش است.

چمران گفت: ما چیزی برای بازگو در این خصوص نداشتیم و معتقدیم اگر روند معمولی طی شود اتفاق چندان مطلوبی نخواهد افتاد لذا ۱۰ هزار میلیارد تومان به میزان ۴۵ درصد بودجه برای حمل و نقل و ترافیک به صورت اختصاصی در نظر گرفته شد. امیدواریم حرکت خوبی در سطح شهر در بخش اتوبوس، مینی بوس، ون و مترو شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه مطالعاتی انجام شده بود که می‌توان در یک سال ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اصلاح حمل و نقل عمومی هزینه کرد، یادآور شد: ممکن است این سوال مطرح شود که ۱۰ هزار میلیارد تومان از کجا آمده و باید بگوییم که این رقمی است که با توجه با ظرفیت های داخلی پیش بینی شد تا اجرایی شود و امیدواریم شهرداری با توانی که دارد، این مهم را عملیاتی کند.

چمران گفت: ۴۵ درصد بودجه هزینه ای و ۵۵ درصد عمرانی است که اتفاق خوبی در بودجه سال آینده محسوب می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول