اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

بهره‌برداری از نخستین نرم‌افزار داده‌کاوی ایرانی در صنعت بیمه

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت:‌ محصولات دانش‌بنیانی که در صنعت بیمه معرفی می‌شود خدمات آن به مردم ارائه خواهد شد.

بهره‌برداری از نخستین نرم‌افزار داده‌کاوی ایرانی در صنعت بیمه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یازدهمین جلسه از سه‌شنبه‌های نوآوری در صنعت بیمه با هدف ایجاد ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های بیمه با حضور رئیس کل بیمه مرکزی در محل بیمه مرکزی برگزار شد.

در این جلسه اولین بهره‌برداری از نرم‌افزار داده‌کاوی ایرانی در صنعت بیمه توسط شرکت بیمه سینا رونمایی شد. 

علی بنیادی نائینی معاون بیمه مرکزی در این مراسم با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری صنعت بیمه و معرفی محصول بیمه تکافل توسط وزیر اقتصاد گفت: نمایشگاه نوآوری صنعت بیمه در مرکز نوآوری ایجاد شده و هدف ما ایجاد هم‌افزایی بین شرکت‌های فناور و شرکـت‌های بیمه در کشور است.

وی افزود: وزیر اقتصاد قول داده است که از دستاوردهای شرکت‌های بیمه بازدید به عمل آورد و هدف ما این است که در اکوسیستم صنعت بیمه کشور از فناوری‌های نو و نرم‌افزارهای جدید استفاده شود.

معاون بیمه مرکزی ادامه داد: هدف فناوری‌های نو تسهیل خدمات به مردم و کاهش هزینه‌ بیمه‌گذاران است. به عنوان مثال وقتی در یک روز تعداد پرداخت خسارت از سوی شرکت‌های بیمه افزایش می‌یابد اگر شرکت‌های بیمه هزینه استفاده تاکسی اینترنتی به دارندگان خودروی دارای حق بیمه پرداخت کند هزینه آن کمتر از پرداخت خسارت تصادف در روز خاص خواهد شد.

در این مراسم عبدالله سلطانی مدیرعامل بیمه سینا اعلام کرد: در ارتباط با دانشگاه علم و صنعت مسئله افزایش سرعت و کیفیت در پرداخت خسارت‌ها مطرح شد تا به وسیله شرکت‌های دانش‌بنیان این مسئله را حل کنند.

وی اظهار داشت: داده‌های شرکت بیمه به صورت خام در اختیار شرکت‌های فناور قرار داده شده تا با استفاده از نرم‌افزارهای داده کاوی بهفالب نسبت به داده کاوی داده‌ها و افزایش سرعت خدمات و افزایش داده‌ها و کیفیت و دقت داده‌ها ارتقا یابد. 

مدیرعامل بیمه سینا همچنین گفت: در فرایند پرداخت خسارت به اتومبیل‌ها تعداد فرایندها شناسایی و از طریق نرم‌افزارها تحلیل داده‌ها صورت می‌گیرد. 

سلطانی افزود: نرم‌افزار بهفالب می‌تواند به بهبود مستمر فرایند در سازمان بیمه‌ای کمک کند.

همچنین کرمانی مدیر نرم‌افزار دهفالب عنوان کرد:‌ جمع‌آوری داده‌ها مبتنی بر مصاحبه زمان‌بر و هزینه‌بر بود اما از طریق سامانه‌ها و نرم‌افزارها زمان فرآوری‌ داده‌ها را کاهش دادیم که می‌تواند به بهبود مستمر یک سازمان از جمله شرکت بیمه‌ای کمک کند. 

کرمانی ادامه داد: نرم‌افزار دهفالب براساس سه قلم داده‌های اصلی شامل شماره پرونده، فعالیت‌های پرونده مانند تشکیل پرونده، ارجاع به کارشناس، ثبت حواله و زمان خسارت کار می‌کند و هدف آن ارتقای شفافیت سازمانی و تصمیم‌گیری براساس داده‌ها، استانداردسازی، افزایش پاسخگویی، کاهش هزینه و زمان پرداخت خسارت و افزایش بهره‌وری با این نرم‌افزار دنبال می‌شود.

در این مراسم همچنین حمدی کارشناس شرکت فناور اظهار داشت: ما 10 هزار پرونده خسارت در شرکت بیمه سینا را بررسی کردیم که 50 درصد پرونده‌ها زیر سه روز تعیین تکلیف شده بود و میانگین تعیین تکلیف پرونده‌ها 21 روز بوده است و برخی از پرونده‌ها به خاطر تغییر مدیر شعبه تا 10 ماه هم طول کشیده است. 

وی افزود: براساس نقشه فرایندهای تکرار را شناسایی کرده‌ایم و از 24 مسیر فرایندی حدود 3 تا 4 میسر دوباره کاری بوده است که با نرم‌افزار شناسایی شده است. 

همچنین مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در سه‌شنبه‌های نوآوری تلاش می‌کنیم شرکت‌های فناوری و استارتاپ‌ها را با شرکت‌های بیمه مرتبط کنیم تا شرکت‌های بیمه از محصولات فناوری آنها استفاده کنند. 

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: فناوری که مبتنی بر داده‌کاوی در شرکت بیمه سینا استفاده می‌شود نیاز جدی برای صنعت بیمه است و هدف ما این است که توسعه ابزارها و فناوری در صنعت بیمه رونق گیرد تا به این وسیله ضریب نفوذ بیمه در جامعه افزایش پیدا کند.

بهزادپور همچنین با تأکید براینکه ما به عنوان مقام ناظر در صنعت بیمه قصد دخالت در کسب و کارهای شرکت‌های بیمه‌ای را نداریم، عنوان کرد: ما می‌خواهیم استفاده از فناوری در شرکت‌های بیمه سرعت گیرد و حتماً در کنار شرکت‌های استارتاپی و فناوری هستیم تا بین آنها و شرکت‌های بیمه ارتباط برقرار شود.

وی افزود: برای سال آینده جلسات سه‌شنبه‌های نوآوری را براساس موضوع‌بندی و مسائل روز جامعه تقسیم‌بندی می‌کنیم و اولویت با فناوری‌هایی است که نیاز روز صنعت بیمه باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی از رسانه‌ها درخواست کرد که انتقادات سازنده خود را نسبت به صنعت بیمه ارائه کنند تا در جهت ارتقای این صنعت راهگشا باشد.

در این مراسم همچنین مجید مشعل‌چی سخنگوی صنعت بیمه در مورد موارد بیمه‌ای در لایحه بودجه‌ای 1402 گفت: همه پیشنهادهایی که از سوی بیمه مرکزی در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است مورد تصویب کمیسیون تلفیق قرار گرفته البته هنوز لایحه بودجه به سرانجام نرسیده اما پیش‌بینی می‌شود پیشنهادات بیمه مرکزی بدون تغییر به تصویب نهایی برسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول