اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن وابستگان سپاه پاسداران/ رقابت پایانی ۱۱۰ چهره قرآنی در مشهد

مسئول فرهنگی کانون وابستگان سپاه پاسداران از برگزاری مرحله نهایی اولین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه وابستگان سپاه به میزبانی سپاه امام رضا (ع) در مشهد مقدس خبر داد.

برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن وابستگان سپاه پاسداران/ رقابت پایانی ۱۱۰  چهره قرآنی در مشهد

 سردار ناصر دهقان در حاشیه افتتاحیه مسابقات قرآن کریم وابستگان سپاه در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهارکرد: مرحله مقدماتی مسابقات سراسر قرآن کریم ویژه وابستگان در سطح نمایندگی های کانون های وابستگان در شهرستان ها و مرحله دوم در سطح استان‌ها و رده های عمده سپاه برگزار شد و از جمع چند هزار نفری که در مرحله مقدماتی و سپس در مرحله نیمه نهایی در مسابقات شرکت کردند، نهایتاً حدود ۱۱۰ نفر به مرحله نهایی رسیدند.

 وی تصریح کرد: مرحله نهایی اولین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه وابستگان سپاه در ۵ رشته حفظ، تحقیق، ترتیل، اذان و مفاهیم به مدت سه روز همزمان با اعیاد بزرگ شعبان به میزبانی کانون وابستگان سپاه امام رضا (ع) در جوار مضجع شریف حضرت امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

مسئول فرهنگی کانون وابستگان سپاه پاسداران با اشاره به اینکه مسابقات قرآن کریم در سال های گذشته بین وابستگان و شاغلین مجموعه نیروهای مسلح به صورت مشترک برگزار می شد که به لحاظ تفاوت سنی و هم چنین تجربه‌، خیلی عادلانه به نتیجه نمی رسید، اضافه کرد: در این دوره، وابستگان با یکدیگر  رقابت خواهند داشت که  به نظر می رسد نتایج واقعی تر  و به عدالت نزدیکتر را شاهد هستیم و ان شاءالله در پایان این دوره از مسابقات ضمن معرفی منتخبین هر رشته از چهره های برتر این دوره از مسابقات نیز تجلیل می شوند.

سردار دهقان، برگزاری موفق مسابقات و انعکاس مطلوب در بین جامعه مخاطب وابستگان سپاه  را از اولویت های فرهنگی این دوره برشمرد و خاطرنشان کرد: امیدواری در سال آینده تعداد شرکت کنندگان بیشتری را که در طول خدمت با قرآن مانوس بودند در داخل مسابقات باشند تا در واقع بتوانیم با یک رقابت مطلوب قرآنی، ترویج فرهنگ غنی قرآنی را در بین جامعه وابستگان سپاه گسترش دهیم.

در ادامه این گفت و گو مسئول فرهنگی کانون وابستگان سپاه امام رضا (ع) گفت: علاوه مسابقات قرآن کریم ویژه وابستگان، میزبان مسئولان فرهنگی کانون های وابسته ها سراسر کشور و همچنین مسئولان فرهنگی نیروهای  پنجگانه سپاه نیز هستیم.

محمدعلی قاسمزاده نداف، اضافه کرد: طی این دو روز همایش تلاش می شود که برنامه‌های فرهنگی سال ۱۴۰۲ در خصوص گروه‌های وابسته و خانواده ها مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و با اعلام نتایج مسابقات در پایان روز چهارشنبه، اختتامیه در روز پنج شنبه بعد از ظهر در مجتمع فرهنگی امامت مشهد مقدس با حضور مهمانان کشور و لشکری برگزار می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول