اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

مرد طلایی پرورش اندام جهان: بعد از قهرمانی‌‌ام، کسی تقدیر و تشکر نکرد!/ کاش کشتی‌گیر می‌شدم

دارنده مدال طلای مسابقات پرورش اندام جهان با بیان اینکه قهرمان شدن آرزوی نوجوانی‌اش است، گفت: پس از قهرمانی من در مسابقات جهانی و انتخابی تیم ملی که در تاریخ چهارمحال و بختیاری بی‌سابقه بود کسی برای استقبال، تقدیر و تشکر کاری نکرد.

مرد طلایی پرورش اندام جهان: بعد از قهرمانی‌‌ام، کسی تقدیر و تشکر نکرد!/ کاش کشتی‌گیر می‌شدم

خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری| خبر را که دیدم اسمش آشنا بود قبلا هم چند باری خبر قهرمانی در رقابت‌های مختلف را از این ورزشکار کار کرده بودم. مشتاق بودم بیشتر او را بشناسم و راز موفقیت‌هایش را بپرسم.

ورزش در استان ما همیشه مغفول بوده و ورزشکاری هم اگر هست به مرور انگیزه‌ خود را برای فعالیت از دست می‌دهد. وقتی با او تماس گرفته بودم هنوز از مسابقات برنگشته بود اما قول داد وقتی رسید خودش برای قرار مصاحبه هماهنگ کند.

با روی خندان و پرانرژی وارد خبرگزاری شد، اصلا خنده روی لب، انرژی آدم را زیاد می‌کند.

فارس: خودتان را معرفی کنید، چند سال دارید و اهل کدام شهرستان هستید؟

فردین مردانی ۴۶ ساله و زاده روستای کران از توابع شهرستان فارسان هستم. ۲۰ سال از زمان تاسیس باشگاه و فعالیتم می‌گذرد و ۱۶ سال است که به صورت حرفه‌ای کار می‌کنم.

فارس: فعالیت در این رشته ورزشی را از کجا آغاز کردید؟

در خانواده ورزش‌دوستی بزرگ شده بودم و خودم هم علاقه زیادی به فعالیت در این رشته داشتم. تقریبا ۱۴ سالم بود و قهرمان شدن شده بود یکی از اصلی‌ترین رویاهایم. همان روزها رشته وزنه‌برداری را انتخاب کردم و برای تمرین به سالن شهدای شهرکرد می‌آمدم در اوج نوجوانی حسابی تلاش می‌کردم و آرزو داشتم وزنه‌بردار موفقی شوم.

یکی از روزها یکی از دوستانم شروع به تعریف کرد که فردین بدن تو خیلی مناسب کشتی است. شوخی شوخی با هم سرشاخ شدیم و توانستم او را به خاک بزنم همین باعث شد بعد از ۸ ماه تمرین در رشته وزنه‌برداری، سالن کشتی ثبت‌نام کنم و فوت و فن کشتی را هم یاد بگیرم.

بعد از اینکه هم‌باشگاهی وزنه‌برداریم باشگاه افتتاح کرد مشغول فعالیت در رشته بدنسازی کشتی شدم.

فارس: خودتان چگونه باشگاه‌دار شدید؟

سال ۸۲ به دنبال تامین مالی با دریافت مدرک مربی بدنسازی باشگاه تاسیس کردم، اوایل فقط به جهت کسب درآمد باشگاه را راه‌اندازی کردم اما علاقه به رشته بدنسازی تا امروز مرا در این مسیر نگه داشته است.

۲۰ سال است که باشگاه دارم و شغل اصلی‌ام همین است، همسرم نیز مربی ورزشی است.

من در خانواده ورزشی بزرگ شدم پدرم چندین مقام کشوری در رشته پاورلیفتینگ و پرس سینه دارد. برادرم نیز باشگاه‌دار است، خواهر و همسر برادرم هم مربی ورزشی هستند.

فارس: از شرایط تمرین و آماده‌سازی برای مسابقات بفرمایید؟

زندگی ما نسبت به بقیه مردم سخت و متفاوت است کل سال باید رژیم بگیریم. در ۱۵ سال گذشته همیشه رژیم بود‌ه‌ام چندین سال است که نان سفید، قند و پولکی نمی‌خورم و به جای آن از نان جو، انجیر و کشمش استفاده می‌کنم.

مهمانی رفتن هم برای ما آسان نیست قبل از هر مهمانی باید به فکر غذایم باشم، حتی وقتی عروسی دعوت می‌شویم با خودم غذا می‌برم و موقع سرو شام داخل ماشین غذای رژیمی می‌خورم.

دخترهایم هم به غذای رژیمی عادت کرده‌اند اما هر موقع غذای فست‌فود و این قبیل غذاها را بخواهند خودم آن‌ها را به رستوران می‌برم.

فارس: خانواده همراه و حامی شماست؟

اوایل رژیم گرفتن‌ها خانواده خیلی سختشان بود؛ قبل از هر مسابقه باید آبگیری شود رژیم آب و نمک می‌گیریم تا تخلیه سدیم صورت گیرد و این کار باعث می‌شود فرم صورت تغییر کند. مچاله شدن صورت فشار زیادی به خانواده می‌آورد اما کم‌کم آشنا شدند و فهمیدند بعد از آبگیری موقتی باز هم صورت به فرم قبل برمی‌گردد.

در حال حاضر خانواده پشتوانه و مشوق من برای شرکت در رقابت‌ها هستند، همیشه کنارم و قوت قلب من هستند.

فارس: از قهرمانی‌هایی که به دست آورده‌اید بگویید.

تقریبا از سال ۸۵ بود که در مسابقات استانی شرکت کردم و چندین مرحله قهرمان شدم، مسابقات انتخابی تیم‌ملی دعوت و اول شدم، در مسابقات جهانی مستریونیورس به عنوان تیم ملی شرکت کردم و مقام اول را کسب کردم، از سال ۹۵ تا امروز هم پیوسته چندین مقام کشوری را از آن خود کردم. دو مدال هم در کاپ آزاد آسیا به دست آوردم. همچنین توانستم اولین مدال IFBB در کل تاریخ چهارمحال و بختیاری را ثبت کنم.

فارس: چه کمکی به پیشرفت این رشته در استان کردید؟

متاسفانه در رشته بدنسازی پول حرف اول را می‌زند و از ژنتیک مهم‌تر است. باید روزی ۶ وعده گوشت بدون چربی خورده شود و استفاده از مکمل‌های غذایی باعث می‌شود کسی که پول کافی ندارد در این رشته خیلی پیشرفت نکند. البته که تلاش خیلی اهمیت دارد و صرف مکمل خوردن کسی قهرمان نمی‌شود.

فارس: هدف بعدی شما چیست؟

دوست دارم کارت حرفه‌ای بگیرم اما خیلی هزینه دارد و زندگی ما به رفاه نیست که به آسانی چنین خواسته‌ای میسر شود. برای آماده‌سازی بدن در مرحله حرفه‌ای دست کم ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون هزینه لازم است.

فارس: اگر به عقب برگردید باز هم این رشته را انتخاب می‌کنید؟

اصلا، بدنسازی یک رشته سنگین و پرهزینه است و از دید افراد عادی هیچگونه لذتی ندارد اینکه همیشه رژیم باشی و روزی سه مرحله تمرین انجام دهی کار آسانی نیست.

اگر به عقب برگردم کشتی را ادامه می‌دهم. در بدنسازی‌ خیلی افراد فقط از دور ما را می‌بینند و نتیجه ماه‌ها تمرین را با این جمله که «منم مکمل بخورم قهرمان میشم» پایین می‌آورند. شما مکمل بخورید و هیچ تلاشی نکنید ببینم کسی می‌تواند به موفقیت برسد.

فارس: سخنتان با مسئولان؟

من بعد از هر برد مدال و قهرمانی را به مردم استان تقدیم کردم اما جز بی‌مهری از مسئولان این استان چیزی ندیدم. انتظار پول و هزینه مالی نیست اما پس از قهرمانی من در مسابقات جهانی و انتخابی تیم ملی که در تاریخ چهارمحال و بختیاری بی‌سابقه بود کسی برای استقبال، تقدیر و تشکر کاری نکرد.

حتی یک بنر هم در سطح شهر زده نشد و نادیده گرفتن این زحمت‌ها باعث می‌شود خستگی به تن ما بماند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول