اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

پرداخت 40 میلیارد تومان خسارت برای زلزله خوی/ 10 میلیون موتورسیکلت بدون بیمه داریم

قائم‌مقام بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه برای زلزله خوی تا کنون 40 میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است، گفت: در این زمینه 7 هزار پرونده تشکیل و ارزیابی شده است.

پرداخت 40 میلیارد تومان خسارت برای زلزله خوی/ 10 میلیون موتورسیکلت بدون بیمه داریم

مجید مشعلچی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد پرداخت خسارت به زلزله‌زدگان شهر خوی آذربایجان غربی گفت: تا کنون 7 هزار پرونده تشکیل، بررسی و ارزیابی شده و مبلغ 40 میلیارد تومان هم خسارت از سوی شرکت‌های بیمه توسط 9 شرکت بیمه‌ای پرداخت شده است.

وی تأکید کرد: خسارت پرداخت شده جدای از صندوق خسارت حوادث طبیعی ساختمان است که هنوز در حال ارزیابی هستند.

وی گفت:‌سه شرکت عمده پرداخت‌کننده خسارت در زلزله خوی شامل کوثر، دانا و بیمه ایران بوده‌اند.در حوزه مسؤولیت اجتماعی هم تا کنون 15 دستگاه وانت نیسان شامل اقلام بهداشتی، گرمایشی و پتو از سوی شرکت‌های بیمه برای زلزله‌زدگان ارسال شده است.

سخنگوی صنعت بیمه کشور در مورد حق بیمه‌های دریافتی در 11 ماه سال جاری گفت:‌در سال جاری 160 هزار میلیارد تومان حق بیمه دریافت شده است که نسبت به پاسال از رشد 46 درصد برخوردار شده که بخشی از آن ناشی از رشد بیمه‌نامه و بخشی ناشی از قیمت کالاهای مشمول بیمه است در همه رشته‌ها اتفاق افتاده است.

مشعلچی در مورد افزایش نرخ ارز و تأثیر در بیمه‌نامه‌ها گفت:‌ به هر حال نرخ ارز روی قیمت متعارف خودرو، مسکن و تجهیزات کارخانه‌ها مانند پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها اثر دارد که باعث افزایش نرخ بیمه هم خواهد شد.

به گفته قائم‌مقام بیمه مرکزی ایران، در حال حاضر 25 میلیون وسیله نقلیه در حال تردد در کشور وجود دارد و افزایش نرخ ارز روی قیمت خودرو و موتورسیکلت اثر می‌گذارد و ما پیشنهادی که در لایحه بودجه به مجلس ارائه کرده‌ایم در زمینه تعیین تکلیف قیمت خودروها باید مشخص کنند که کدام خودروها متعارف و کدام خودروها نامتعارف شناخته می‌شوند و در این زمینه صحبت شد که قیمت خودروها به جای 400 میلیون تومان روی رقم یک تا 1.2 میلیارد تومان به عنوان خودروی متعارف شناخته شود.

قائم‌مقام بیمه مرکزی ایران گفت:‌برآورد می‌شود در حال حاضر حدود 10 میلیون موتورسیکلت بدون بیمه در کشور در حال تردد است که برای تشویق دارندگان آن سیاست‌های تشویقی از جمله بخشش جرایم دیرکرد موتورسیکلت‌های بدون بیمه و همچنین تسهیل در بیمه‌نامه موتورسیکلت‌ها را در پیش گرفته‌ایم تا مردم برای بیمه تشویق تشویق شوند.

وی همچنین گفت:‌پیشنهاد کرده بودیم برای دارندگان موتورسیکلت بدون بیمه محدودیت‌هایی در معاملات ایجاد کنیم که فعلا این پیشنهاد به توافق نرسیده است.

سخنگوی صنعت بیمه کشور در مورد سقف بیمه حوادث طبیعی ساختمان گفت:‌در حال حاضر سقف پرداخت بیمه توسط صندوق خسارت‌های طبیعی برای هر واحد مسکونی 30 میلیون تومان است که پیشنهاد کرده‌ایم این سقف به 100 میلیون تومان افزایش پیدا کند و حق بیمه سهم مردم که از طریق قبض برق دریافت می‌شود از 2 هزار تومان در ماه الان باید بیشتر شود و کمک بیشتری به این صندوق داشته باشد تا در موقع بروز حوادث طبیعی مانند زلزله سقف غرامت به هر واحد مسکونی به 100میلیون تومان افزایش یابد البته باید مجلس آن را تصویب کند.مجلس تا کنون با افزایش سقف غرامت مسکن در حوادث طبیعی موافقت نکرده است اما در سایر موارد بیمه‌ای آنچه که پیشنهاد بیمه مرکزی در لایحه بودجه 1402 آمده است موارد دیگر تصویب شده و امیدواریم در مورد افزایش سقف خسارت به منازل مسکونی هم در حوادث طبیعی افزایش یابد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول