اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| روایت کادوی تولدِ لاکچری/ چرخ گوشت یخچال دارِ وطنی رسید!

آیات واحادیث زیادی ما را به دعا کردن دعوت کرده اند و از خواص بی شمار آن سخن به میان آورده اند، به خصوص اگر دعا در حق دیگر بندگان خداوند باشد؛ پس بیایید برای تمام آدم‌ها حالِ خوب آرزو کنیم و برای تمام دل‌ها آرامشی که تمام نشدنی باشد، برای همه مریض ها شفای عاجل و برای همه نیازمندان روزی حلال بخواهیم.

خبر خوب| روایت  کادوی تولدِ لاکچری/ چرخ گوشت یخچال دارِ وطنی رسید!

گروه خبر خوب: آیات و احادیث زیادی ما را به دعا کردن دعوت کرده‌اند و از خواص بی‌شمار آن سخن به میان آورده اند، به خصوص اگر دعا در حق دیگر بندگان خداوند باشد؛ پس بیایید برای تمام آدم‌ها حالِ خوب آرزو کنیم و برای تمام دل‌ها آرامشی که تمام نشدنی باشد، برای همه مریض‌ها شفای عاجل،و برای همه نیازمندان روزی حلال بخواهیم. 

حضرت زهرای مرضیه (س) با آن مهربانی وصف ناپذیر تنها به دعا کردن دیگران بسنده می‌کرد و برای خودش هیچ نمی‌خواست. در روایتی در پاسخ امام حسن (ع) که پرسیده بود: چرا برای همسایگان و دیگران دعا می‌کنی و برای خود دعا نمی‌کنی؟ فرمود: « الجارُ ثُمَّ الدّارُ. اوّل همسایه، سپس خانه خود. » زندگی معصومین الگوی پسندیده و خوبی برای رسیدن به کمال است. پس بیایید دعا کنیم، برای حال دل همه آن‌هایی که می‌شناسیم و نمی‌شناسیم. 

 

* یک کادوی تولد خاص به برکت میلاد نو رسیده‌ای که غایب است! 

رسم است که در روز تولد دور و وری‌ها به مناسبت به دنیا آمدن مان هدیه ای برایمان می‌گیرند. اما خبر خوب امروزمان از یک تولدی است که متولد آنقدر دست و دل باز است که نه تنها هدیه دریافت نمی‌کند، بلکه با سخاوت تمام به ما هدیه هم می‌دهد. این نورسیده که هم اکنون غایب است سرور دل هاست و امید ناامیدان. همه‌مان با او آشناییم و چشم انتظار رسیدنش هستیم.  ما هم صبرمان صبر ایوب شده است و در انتظار یوسف گم گشته خود، عجل الله تعالی فرجه الشریف از دهان‌مان نمی‌افتد. آری چند روزی بیشتر نمانده به میلاد با سعادت حضرت ولی عصرمان. میلادی پربرکت که ۵۰۰ جوان را راهی خانه بخت کرد. 

ماجرا از این قرار است که در آستانه میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج)، در رزمایش کمک‌های مومنانه ۵۰۰ جهیزیه بین زوج‌های جوان و نیازمندان شهرستان‌های استان تهران توزیع شد. در این مرحله هر جهیزیه بالغ بر ۵۰ میلیون تومان هزینه دربرداشته که در مجموع در حدود ۲۵ میلیارد تومان توسط خیران و بسیج سازندگی به این خانواده‌ها اهداء شده است. سرهنگ مجید دهرویه در این باره گفته: از آغاز رزمایش بالغ بر سه هزار جهیزیه و سه میلیون بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.» امیدواریم شرایط اقتصادی به گونه‌ای شود که مردم نیازی به این بسته‌های معیشتی و کمک‌ها نداشته باشند. خوش خبر باشید. 

 

*یک رشادت خانوادگی برای پایان وابستگی خرید محصولات خارجی/ چرخ گوشت یخچال دارِ وطنی! 

خبر خوب بعدی‌مان از افتخار آفرینی یک تولیدکننده باسابقه همدانی است که اهداف انقلاب اسلامی را به خوبی آموخته و به مرحله عمل درآورده است، او تا زمان پیروزی انقلاب یک فروشنده صرف لوازم خانگی خارجی بود و پس از انقلاب به قول خودش بر اساس وظیفه شرعی، عرفی و اخلاقی‌اش به حوزه تولید ورود کرد. 

نام این بزرگ مرد ۷۲ساله «رستمعلی نیری‌فرد»، است. او ورود به عرصه تولید را یک وظیفه می‌داند و آن را با آب و تاب تشریح می‌کند: «پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر خود واجب دانستم وظیفه ملی، اخلاقی و شرعی‌ام را نسبت به کشور و رونق اقتصادی انجام دهم، برای پیشرفت و توسعه تولید و خودکفایی از اوجب واجبات است و باید تلاش مضاعف با زحمتی فراوان به کار گیریم تا از نعماتی که خداوند متعال به کشور ما ارزانی کرده به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم و از کشورهای خارجی که بنای دشمنی دارند و خواهان پیشرفت نکردن ما هستند، بی‌نیاز شویم.» 

این تولیدکننده که کیفیت بالا و قیمت مناسب را سرلوحه کاری خود قرار داده است می‌گوید: «محصولات تولیدی ما با کیفیت خوب و قیمت مناسب عرضه می‌شود، حدود ۲۰ نوع محصول شامل انواع چرخ گوشت، انواع سبزی خردکن، انواع آبلیموگیری، آبغوره‌گیری، سیب زمینی پوست‌کن و خلال‌کن و… که همه پیش از انقلاب وارداتی بود را با قیمت یک پنجم تا یک دهم محصول خارجی تولید  کردیم. افزون بر تولید، گارانتی و خدمات پس از فروش هم ارائه می‌شود تا جایی که وابستگی خود را به طور کامل از خارج در این حوزه قطع کنیم.» 

این تولید کنند همدانی اضافه بر جذب مشتری در کشور بر اساس نیازسنجی بازار در زمینه تولید چرخ گوشت یخچال‌دار موفق به ثبت اختراع هم شده است، اختراعی که کاربرد بسیاری دارد و تنها با نصب یک یخچال بر روی چرخ گوشت از مخلوط گوشت آلوده باقی مانده در دستگاه و گوشت تازه جلوگیری و مانع از فساد گوشت می‌شود. این یخچال تا ۱۸ درجه سانتیگراد زیر صفر دمای گوشت را پایین می‌برد و تحولی است در صنعت عرضه گوشت قرمز. 

اما نکته جالب‌تر اینجاست که این کارگاه با همکاری خانوادگی اداره می‌شود و فرزندان و نوه‌هایی آقای نیری فرد هم در قسمت‌های مختلف فعال هستند. به اعتقاد او وقتی اعضای خانواده دست به دست هم دهند، کارها سهل‌تر و مطمئن‌تر انجام می‌شود و به قول قدیمی‌ها کار روی زمین نمی‌ماند.» خدا قوت هم وطن. 

* قصه مالیات لاکچری

اما بشنوید از کار انقلابی خانه ملت؛ چند روزی بود که بهارستان‌نشین‌ها مشغول تعیین تکلیف مالیات برای سال جدید بودند. در این میان خبر‌هایی حاکی از حذف مالیات خانه‌های لوکس که یکی از افتخارات بزرگ مجلس در دو سال قبل بود، در فضای مجازی پیچید که کام قشر پایین‌تر جامعه را تلخ کرد. اما این تلخی زیاد ماندگار نبود، چراکه مجلس انقلابی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با اخذ مالیات از خانه‌های لوکس بالای ۲۰ میلیارد موافقت کردند. این اقدام بهارستان‌نشین‌ها برای برقراری عدالت اجتماعی خبر خوبی است. خوش خبر باشید! 

* مزد یک امید لایتناهی! 

زنی زیبا و نازا به خدمت پیامبر زمانش می‌رود و می‌گوید: از خدا فرزندی صالح برایم بخواهید. پیامبر دعا می‌کند و وحی می‌رسد: او را نازا خلق کردم. زن می‌گوید: خدا رحیم است و می‌رود. سال بعد باز تکرار می‌شود و باز وحی می‌آید نازا است. زن این بار نیز به آسمان نگاه می‌کند و می‌رود. سال سوم پیامبر وقت، زن را با کودکی در آغوش می‌بیند. با تعجب از خدا می‌پرسد: بارالها، چگونه کودکی دارد او که نازا خلق شده بود!؟ 

وحی می‌رسد: هر بار گفتم عقیم است، او باور نکرد و مرا رحیم خواند. رحمتم بر سرنوشتش پیشی گرفت! 

چه خوب بود اگر غم‌ها را در برابر رحمت الهی باور نمی‌کردیم. توکلت علی الله. با دعا سرنوشت تغییر می‌کند. از رحمت الهی ناامید نشوید. 

*خوش‌خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوب‌تان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتس‌اپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول