اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

طرح نذر تخصص و بانک زمان در گلستان اجرا شود/ ۱۵ دانش آموز گلستانی غربالگری می شوند

رئیس مجمع خیرین کشور گفت: با توجه به فعالیت های خیرخواهانه استان گلستان توسط خیرین، طرح نذر تخصص و بانک زمان به صورت پایلوت در استان اجرا شود.

طرح نذر تخصص و بانک زمان در گلستان اجرا شود/ ۱۵ دانش آموز گلستانی غربالگری می شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حبیب الله بوربور ظهر امروز در همایش سالانه مجمع خیرین استان گلستان اظهار کرد: مجمع خیرین کشور حساب بانکی نداشته، از فردی پولی اخذ نمی کند و به فردی پولی نمی دهد و تنها هماهنگ کننده بین نیازهای اساسی مردم، جامعه و مدیران و خیرین است. هر فعالیتی در زمان خودش اولویت داشته باشد توسط خیرین برای رفع مشکل اجرا می شود.

وی تصریح کرد: هدف گذاری این مجمع بصورت فعالیت های میان مدت و بلندمدت بوده و در برنامه میان مدت با انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پروش قرار است تعداد ۱۵ میلیون دانش اموز کشور در حوزه های مختلف پزشکی غربالگری شود و افرادی زمینه بیماری صعب العلاج و مزمن دارند درمان شوند تا قبل از اینکه نیازمند شوند توانمند کنیم.

رئیس مجمع خیرین کشور خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۱۳ هزار پزشک در سطح کشور اعلام همکاری کردند و سه موسسه مطرح کشوری، درمان مشکلات شنوایی، بینایی و هرگونه عمل جراحی را قبول کردند.

وی با اشاره به اینکه در سالهای آینده جمعیت کشور سالمند خواهد شد ادامه داد: جمعیت کشور رو به سالمندی بوده و باید برنامه ها ما به گونه ای تدوین شود که در اینده افراد نیازمند کمتری داشته باشیم. در حال حاضر تعداد هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت کشور سالمند بوده و هر ۱۰ سال ۱۰ درصد به این جمعیت افزوده می شود و با این حساب در ۲۰ سال آینده ۳۰ درصد کشور سالمند خواهند بود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه استان گلستان در حوزه فعالیت های خیرخواهانه و تشکیل مجمع خیرین در کشور حرف اول را می زند پیشنهاد می شود این دو طرح به عنوان طرح پایلوت در این استان اجرا شود.

زمینه جمع سپاری فعالیت های خیرخواهانه در گلستان فراهم می شود

استاندار گلستان نیز در این همایش اظهار کرد: پیشنهاد می شود برنامه ریزی شده تا زمینه مشارکت برای همه افراد جامعه در استان گلستان فراهم شده و هر فرد با توجه به توان مالی بتواند در امر خیر مشارکت کند.مشارکت در امر خیر به نوعی ترویج امر خیر است.

وی تصریح کرد: باید زمینه جمع سپاری فعالیت های خیرخواهانه در استان گلستان فراهم شود تا تنها در پروژه های اقتصادی از ظرفیت و پنانسیل خیرین استفاده نشود.

زنگانه خاطرنشان کرد: به نظر می رسد باید پروژه ها و فعالیت هایی که نیازمند استان بوده و باید احداث و یا راه اندازی شود در یک سامانه طراحی شده تا اقشار مختلف با رجوع به آن بتوانند در هر زمینه و با هر توان مالی بتوانند کمک های خود را اهدا نمایند.

وی ادامه داد: زمانی که هر فرد به اندازه توان خود در فعالیت های خیرخواهانه و پروژه ها مشارکت داشته باشد قطعا مبالغ جمع آوری شده کمتر از منابع دولتی و خیرین نخواهد بود.

گروه های جهادی جزو خیرین و نیکوکاران هستند

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: گروه های جهادی و دانشجویانی که در قالب داوطلبین در مناطق محروم حاضر شده و از تخصص و توان یدی خود به مردم خدمت می دهند جزو خیرین و نیکوکاران محسوب می شوند.

سردار علی ملک شاهکوهی اظهار کرد: نیکوکاران و خیرین در شرایط مختلف کشور مانند زلزله، سیل و به ویژه کرونا وارد عرصه شده و با کمک های خیرخواهانه خود در حوزه های مختلف به نظام جمهوری اسلامی و مردم کمک کردند.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی فعالیت های خوبی را در راستای محرومیت زدایی انجام دادند و این فعالیت های با همکاری و مشارکت خیرین عزیز بوده است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان خاطرنشان کرد: سهم استان گلستان در احداث مسکن محرومین تعداد ۳۰۰ واحد مسکونی بوده که بخشی از این واحدها توسط خیرین در حال احداث است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول