اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان خطاب به همتای اسپانیایی: برخی دولت‌های اروپایی تحت تاثیر درو‌غ‌ سازی‌های منافقین دچار خطای تحلیل شدند

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اسپانیایی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: برخی دولت‌های اروپایی تحت تاثیر درو‌غ‌سازی‌های گروهک تروریستی منافقین دچار خطای تحلیل شدند.

امیرعبداللهیان خطاب به همتای اسپانیایی: برخی دولت‌های اروپایی تحت تاثیر درو‌غ‌ سازی‌های منافقین دچار خطای تحلیل شدند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «خوزه مانوئل آلبارز» وزیر خارجه اسپانیا امروز (پنجشنبه) یازدهم اسفند ماه درباره مسائل مورد اهتمام دو کشور تلفنی گفت‌وگو کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو روابط تاریخی ایران و اسپانیا را مورد اشاره قرار داد و این روابط را خوب توصیف کرده و بر آمادگی برای توسعه روابط در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

وی همچنین از ارسال پیام پادشاه اسپانیا به آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکر کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اغتشاشات اخیر در ایران و سوءاستفاده جریان‌های تروریستی از این شرایط بیان کرد: متأسفانه برخی از دولت‌های اروپایی تحت تأثیر دروغ سازی گروهک تروریستی منافقین که سال‌ها در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار داشت، دچار خطای تحلیل شدند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه همچنین در مدت حضورش در ژنو و در دیدار با وزیر خارجه فنلاند از رویکرد غیرسازنده و محاسبات غلط تعداد معدودی از کشورهای اروپایی در ارتباط با اغتشاشات اخیر در ایران انتقاد کرد و اقدامات توأم با حسن نیت ایران در ارتباط با برخی اتباع اروپایی نقش آفرین در اغتشاشات اخیر را به اطلاع طرف فنلاندی رساند. (اینجا بخوانید)

خوزه مانوئل آلوارز وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در این گفت‌وگو، به روابط خوب دو کشور اشاره و بر ادامه همکاری‌های دو کشور تأکید کرد. 

دو وزیر خارجه همچنین درباره آخرین تحولات اوکراین، همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مذاکرات رفع تحریم‌ها به رایزنی پرداختند.

وزرای خارجه همچنین سلام و درودهای گرم مقامات عالی دو‌ کشور را ابلاغ کردند و وزیر امور خارجه اسپانیا نیز درباره برخی از موضوعات کنسولی دو کشور به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش فارس، وزرای خارجه ایران و اسپانیا اول دی ماه نیز تلفنی گفت‌وگو کرده بودند. وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی همتای اسپانیایی گفته بود: در منطقه ما، ایران یکی از قوی‌ترین دموکراسی‌ها را دارد و این که اروپا بخواهد به صورت یک سویه مسائل را ببیند و به دخالت‌های خود ادامه دهد، برای ما قابل قبول نیست. (اینجا بخوانید)

وزیر خارجه اسپانیا همچنین در گفت‌وگوی تلفنی ۲۰ آبان ماه با امیرعبداللهیان خواستار کمک به آزادی دو شهروند اسپانیایی بازداشت شده در اغتشاشات اخیر در ایران شده بود. (جزییات بیشتر)

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول