اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

برگزاری جلسه شورای عالی کار/ حداقل مزد تا پایان سال تعیین می‌شود

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: جلسه شورای عالی کار امروز با حضور شرکای اجتماعی برگزار شد اما مصوبه‌ای نداشت.

برگزاری جلسه شورای عالی کار/ حداقل مزد تا پایان سال تعیین می‌شود

آیت اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: عصر امروز سیصدویازدهمین نشست شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی، نمایندگان کارگران، کارفرمایان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده وزیر اقتصاد، نماینده وزیر صنعت و نمایندگان سازمان ملی استاندارد در محل وزارت کار برگزار شد اما مصوبه‌ برای حداقل دستمزد سال آینده نداشت.

وی افزود: برای تعیین حداقل دستمزد کارگران علاوه بر نرخ تورم منتهی به پایان بهمن‌ماه نیاز به تعیین سبد معیشت خانوار کارگری است که هنوز این سبد به نتیجه نهایی نرسیده و کمیته تخصصی دستمزد ذیل شورای عالی کار رقم سبد معیشت را نهایی نکرده است.

به گفته نماینده کارگران در شورای عالی کار، تاکنون سه جلسه کمیته دستمزد برگزار شده است اما هنوز سبد معیشت نهایی نشده است.

اسدی این را هم گفت: در جلسه امروز شورای عالی کار، نمایندگان کارفرمایی گزارشی از مزد منطقه‌ای تهیه و ارائه کردند و همچنین یک پیش‌نویس پیرامون ماده 23 آیین‌ دادرسی کار تهیه شده بود که قرار بر این شد در جلسه آینده شورای عالی کار بررسی شود.

وی در مورد  اینکه آیا امسال امکان اجرای مزد منطقه‌ای وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه هم زیرساخت وجود ندارد و  م آمار دقیقی نیست و هم اینکه ثبات اقتصادی از نظر تورم ایجاد نشده است بنابراین نمی‌دانیم اجرای مزد منطقه‌ای چه تبعاتی دارد و از نظر عملی امکان اجرای مزد منطقه‌ای وجود ندارد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه باید ثبات اقتصادی برقرار شود تا قدرت خرید کارگران حفظ شود، عنوان کرد: سبد معیشت کارگران هم ارتباط مؤثری با وضعیت تورم در جامعه دارد.

اسدی تأکید کرد: حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده قطعاً تا قبل از پایان سال جاری در نشست شورای عالی کار تعیین تکلیف خواهد شد.

وی گفت: حداقل دستمزد کارگران یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصادی برای کارگران و کارفرمایان در سراسر کشور به عنوان یک مؤلفه تأثیرگذار شناخته می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول