اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شهر بدون گدای ایران/ بهزیستی نقطه ثقل پیشگیری از آسیب های اجتماعی

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، بهزیستی را از جمله ارگان هایی دانست که بیشترین دغدغه و ارتباط را در زمینه پیشگیری و رفع آسیب های اجتماعی دارند.

شهر بدون گدای ایران/ بهزیستی نقطه ثقل پیشگیری از آسیب های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی امروز در این آیین که با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، مدیرکل امور اجتماعی استاندار و فرماندار شهرستان اسکو برگزار شد، ضمن تبریک پیشاپیش مولود امام زمان(عج) و روز سربازان امام زمان از تمامی ارگان هایی که در به ثمر نشستن این طرح تلاش نمودند قدردانی کرد و  اظهار کرد: هیچ یک از ادارات و ارگان ها از نظر سختی کار مشابه بهزیستی نمی باشند و فعالیت در بهزیستی به گونه ای است که کارکنان آن باید عاشقانه فعالیت نمایند. چرا که در بسیاری از حوزه ها با تنش روبرو بوده و اقدامات شبانه روزی می باشد.
 
وی با اشاره به اینکه، هیچ آسیبی در جامعه نیست که بهزیستی بی تفاوت از کنار آن  بگذرد و مطالعه، برنامه ریزی، تصمیم گیری و تصمیم سازی را همواره مدنظر قرار می دهد و باید اذعان داشت که کارکنان آن به صورت ایثارگرانه و جهادگونه زحمت می کشند و تمام نهادها و دستگاه های اجرایی باید کمک حال بهزیستی باشند.

وی تاکید کرد: حل و فصل معضلات اجتماعی کشور از عهده یک نهاد بر نخواهد آمد و باید همه در این زمینه هم افزایی داشته باشند. 
 
وی آسیب های اجتماعی، معلولیت ها و خشونت ها را از اموری عنوان کرد که به نوعی به بهزیستی مرتبط می باشد و به دلیل گستردگی جامعه هدف بهزیستی، از تمامی ارگان ها و خیرین درخواست کمک به بهزیستی را داریم و بسیاری از خیریه ها در استان آذربایجان شرقی بخصوص تبریز از سال ها قبل به دلیل عائله مندی بهزیستی دست به کار شده و بخشی از وظایف این ارگان را در استان عهده دار شدند که خیریه های مستمندان، نوبر و قائم از جمله این خیریه ها می باشند. 
 
محمدی حضور و فعالیت مردم نوع دوست و خیر در قالب خیریه ها را عامل شهرت تبریز، به شهر بدون گدا عنوان کرد و ادامه داد: بسیاری از افرادی که مناعت مالی دارند و برخی دیگر که مناعت مالی و وقت دارند در این خیریه ها به افراد دارای معلولیت، زنان بی سرپرست و افرادی که تمکن مالی ندارند ارائه خدمات می کنند. 
 
وی با خاطر نشان کردن سوء استفاده دشمنان از ضعفا، ابراز داشت : با عنایت به اینکه آسیب های اجتماعی نقش مخرب و منفی خود را دارد، باید دست به دست هم داده و علاوه بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی، به یاری افرادی بشتابیم که عمدا یا سهوا درگیر آسیب ها شده اند تا آنان نیز از این آسیب ها رهایی یابند.

وی با اشاره به اینکه روند رو به گسترش آسیب های اجتماعی، لزوم وجود و توسعه مراکز فوریت های اجتماعی را غیرقابل انکار کرده است، گفت: بدون تردید توسعه این مراکز می تواند در کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی موثر و مفید باشد.

*عناوین عاشق و ایثارگر، زیبنده کارکنان بهزیستی

محمدی با اشاره به سختی و شرایط وِیژه اشتغال در سازمان بهزیستی، یادآور شد: کار در این سازمان که با افراد خاص و دارای معلولیت و مشکلات اجتماعی و ناهنجاری مواجه هستند، بسیار سخت و طاقت فرساست و تفاوت اساسی با سایر نهادها و ادارات دولتی دارد که بر همین اساس ما قدردان فعالیت های شبانه روزی کارکنان این مجموعه هستیم.

وی عاشق و ایثارگر را تنها واژه هایی دانست که می توان برای کارکنان زحمت کش بهزیستی به کار برد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول