اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ده‌ها شرکت چین، پاکستان و روسیه به فهرست سیاه آمریکا اضافه شدند

وزارت بازرگانی آمریکا نام ۳۷ شرکت از چین، روسیه، بلاروس، پاکستان، میانمار و دیگر کشورها را در فهرست سیاه تجاری خود قرار داد.

ده‌ها شرکت چین، پاکستان و روسیه به فهرست سیاه آمریکا اضافه شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تشدید جنگ تحریمی آمریکا با دیگر کشورهای جهان به بهانه حفاظت از منافع ملی و امنیتی خود، واشنگتن ۳۷ شرکت از کشورهای مختلف را به فهرست سیاه خود اضافه کرد.

بنا بر گزارش منابع رسانه‌ای از واشنگتن دی سی، وزارت بازرگانی امریکا فهرست سیاه خود را با افزودن 37 شرکت خارجی به روزرسانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنا بر اعلام این وزارتخانه ۳۷ شرکت از چین، روسیه، بلاروس، پاکستان، میانمار، تایوان و دیگر کشورها به فهرست سیاه تجاری وزارت بازرگانی آمریکا اضافه شدند.

وزارت بازرگانی آمریکا در اقدام تازه خود علیه 28 شرکت چینی، چهار شرکت پاکستانی، سه شرکت میانماری، یک شرکت از روسیه، بلاروس و تایوان اقدام کرده است.

در بیانیه این وزارتخانه در توجیه این اقدام آمده است که «این فهرست شامل اشخاص حقوقی است که دلایل منطقی برای این باور وجود دارد که (این شرکت‌ها) در فعالیت‌های مغایر با منافع امنیت ملی یا سیاست خارجی ایالات متحده شرکت دارند».

شرکت «گروه بی‌جی‌آی» چین، شرکت «دی‌ام‌تی الکترونیکس» روسیه از جمله شرکت‌هایی هستند که در فهرست سیاه بازرگانی آمریکا قرار گرفته‌اند.

«تیا کندلر» دستیار وزیر بازرگانی آمریکا درباره اقدام تازه این وزارتخانه گفت: «وقتی نهادهایی را شناسایی کنیم که مایه نگرانی امنیت ملی یا سیاست خارجی برای ایالات متحده هستند، آنها را به فهرست (سیاه) اضافه می‌کنیم تا اطمینان حاصل شود که می‌توانیم معاملات آنها را بررسی کنیم».

رویترز در گزارش خود درباره این اقدام واشنگتن، به تعداد بالای شرکت‌های چینی در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا اشاره کرد.

در گزارش این رسانه غربی آمده است که این اقدام تازه آمریکا، احتمالا باعث تشدید تنش‌ها بین واشنگتن و پکن خواهد شد؛ دو کشوری که سال‌ها درگیر جنگ فناوری هستند».

وزارت بازرگانی آمریکا سابقه طولانی در انجام اقدامات خصمانه علیه کشورهای مخالف ایالات متحده به بهانه‌های مختلف را دارد. این وزارتخانه سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرده بود نام هفت نهاد ایرانی را به بهانه کمک به روسیه در جنگ اوکراین به فهرست سیاه تجاری خود اضافه کرده است.

نهادهای ایرانی که به این فهرست سیاه اضافه شده‌اند عبارتند از: ۱- شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی؛۲- نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ ۳- سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ ۴- شرکت اوج پرواز ما دو نفر؛ ۵-شرکت پرآور پارس؛ ۶-صنایع هوایی قدس و ۷- صنایع هوایی شاهد (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول