اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

قیمت پیاز با عرضه گسترده محصول مناطق جنوب کاهش یافت

با ورود گسترده پیاز از مناطق جنوب کشور ، قیمت این محصول در بازار تهران کاهش یافت و در محدوده 20 تا 25 هزار تومان در هر کیلوگرم معامله شد.

قیمت پیاز با عرضه گسترده محصول مناطق جنوب کاهش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت پیاز در بازار تهران کاهش یافت و در محدوده 20 تا 25 هزار تومان در هر کیلوگرم به فروش می‌رسد.

گزارش میدانی خبرنگار فارس از منطقه 19 تهران حاکی است، انواع پیاز زرد، قرمز و سفید در مراکز میوه و سبزی‌فروشی فراوان است و فروشندگان با توجه به کیفیت به قیمت 20 تا 25 هزار تومان می‌فروشند، این در حالی است که در روزهای اخیر حتی به نرخ کیلویی 40 هزار تومان رسیده بود.

پیش از این مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت اقدام به واردات کرده بودند، اما قیمت‌ها پایین نیامده بود. این بار عرضه تولیدات مناطق جنوب کشور قیمت‌ها را شکسته است.

آن طور که مصطفی دارایی‌نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفته است تا کنون 5 هزار تن پیاز مناطق گرمسیر کشور مانند جیرفت و بندرعباس به بازار تهران آمده و بخشی از آن توزیع شده است.

وی همچنین گفته است، بخشی از پیازهای وارداتی هنوز در انبارها موجود است و به دلیل نگرانی از کاهش بیشتر قیمت‌ها توزیع نشده است.

دارایی‌نژاد قیمت مناسب پیاز را کیلویی 13 تا 15 هزار تومان عنوان کرده این سطح قیمتی برای تولیدکننده و مصرف‌کننده مناسب است. پیش‌تر  وزیر جهاد کشاورزی آمارهای اشتباه در بخش کشاورزی را عامل به هم ریختگی بازار عنوان کرده و گفته بود، در حالی که گفته بودند سطح زیرکشت پیاز 8500 هکتار است اما بررسی‌ها ما نشان داد که بیش از 6 هزار هکتار نبوده است، علاوه بر آن مدیرکل میوه و سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی گفته بود، سطح زیرکشت پیاز در سال جاری به دلیل عدم اجرای الگوی کشت و پایین بودن قیمت‌ این محصول در سال گذشته، کاهش یافته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول