اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روایت رسانه‌های روسیه از ماجرای انفجار مرموز در نزدیکی مسکو

بامداد جمعه رسانه‌های بین‌المللی از وقوع یک انفجار مرموز در فاصله کمتر از ۱۰۰ مایل از مسکو، پایتخت روسیه خبر دادند.

روایت رسانه‌های روسیه از ماجرای انفجار مرموز در نزدیکی مسکو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بامداد جمعه رسانه‌های بین‌المللی از وقوع یک انفجار مرموز در فاصله کمتر از ۱۰۰ مایل از مسکو، پایتخت روسیه خبر دادند.

این انفجار طبق گزارش خبرگزاری ریانووستی در شهر «کولومونا» به وقوع پیوست، اما دلیل آن هنوز مشخص نیست. در فیلم‌هایی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود گفته می‌شود که شاهدان عینی قبل از انفجار صدای سوت بلند شنیده‌اند و بعد از آن دود و نور مشاهده شده است.

سازمان‌های خدمات اضطراری در روسیه ساعت‌ها بعد از این انفجار گفتند که نتوانسته‌اند نشانه‌ای از انفجار شناسایی کنند. 

این انفجار چند روز بعد از آن رخ داد که رسانه روسی «بازا» مدعی شده بود در دست‌کم ۵ منطقه روسیه حمله پهپادی گسترده با «اشیای ناشناس» انجام شده است. 

روز سه‌شنبه روسیه به طور موقت حریم هوایی سن‌پطرزبورگ را بعد از دریافت گزارش‌هایی تأییدنشده از رویت یک شی ناشناس در آسمان بست. 

خبرگزاری ایتارتاس درباره انفجار جمعه شب در کولومنا به نقل از یک سخنگوی نهادهای مجری قانون نوشت: «انفجار در آسمان صورت گرفت. به احتمال بسیار زیاد، پهپاد بود. با وجود این، نمی‌توان در این مورد مطمئن بود چون هیچ قطعه‌ای از پهپاد پیدا نشده است.»

سازمان انرژی روسیه در منطقه مسکو گفت تأسیسات گاز و برق در این منطقه به صورت نرمال کار می‌کنند و هیچ اختلالی در آنها مشاهده نشده است. 

در همین حال، روز پنجشنبه ارتش اوکراین در بیانیه‌ای مدعی شده بود یک انبار مهمات در جنوب کولومنا و یک تأسیسات ارتباطات نظامی در جنوب شرق این شهر وجود دارد. 

در این بیانیه آمده بود: «مرکز هواپیمایی بدون سرنشین وزارت دفاع فدراسیون روسیه در کولومنا است. این مرکز مسئول استفاده از پهپاد در سازمان‌های مجری قانون و سازمان‌های غیرنظامی و همچنین آموزش متخصصان یگان‌های پهپادی و آزمایش پهپادهای نظامی است.»

اوکراین، مسئولیت انجام هیچ حمله پهپادی در خاک روسیه را نپذیرفته است. «میخائیل پودولیاک»، یک مشاور ریاست‌جمهوری اوکراین روز چهارشنبه توییت کرد: «اوکراین به خاک فدراسیون روسیه حمله نمی‌کند. اوکراین وارد یک جنگ دفاعی برای اشغال‌زدایی همه سرزمین‌هایش شده است.»

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول