اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

آغاز تولید انبوه خودرو «هایما ۷ ایکس»

آیین آغاز تولید انبوه اتومبیل «هایما ۷ ایکس» با حضور علیمردان عظیمی مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو در محل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو) برگزار شد.

آغاز تولید انبوه خودرو «هایما ۷ ایکس»

اخبار شرکت‌ها؛ آیین آغاز تولید انبوه اتومبیل «هایما ۷ ایکس» با حضور علیمردان عظیمی مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو، بیژن زاهدی‌فرد مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان، مدیرعامل شرکت هایما و جمعی از مسؤولان، صبح امروز در محل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو) برگزار شد.

در این مراسم نمایندگانی از دو شرکت به معرفی محصول جدید پرداختند و سپس بیژن زاهدی‌فرد مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو خراسان، مدیرعامل شرکت هایما و علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران‌خودرو سخنرانی کردند و در پایان به صورت برخط از خط تولید «هایما ۷ ایکس» در خراسان رضوی رونمایی و بین دو شرکت ایران‌خودرو از ایران و شرکت هایما از چین تفاهم‌نامه همکاری امضا شد.

در این مراسم نمایدنگان دو شرکت ایران خودرو و هایما در مورد معرفی محصول «هایما 7 ایکس» اظهار کردند: هایما ۷ ایکس یک کراس اور ۷ سرنشینه با شعار امکانات بیشتر است. ما باور داریم این خودرو می‌تواند تجربه منحصر به فردی را در اختیار شما قرار دهد. طراحی کلیه محصول هایما ۷ ایکس توسط یکی از شرکت‌های مطرح ایتالیایی صورت و الهام گرفته از مفهوم اقیانوس و قایق است.

پلتفرم‌ جدید توسعه داده شده‌ برای این محصول با در نظر گرفتن سیستم تعلیق مستقل برای چهار چرخ است که اکثرا در وسایل نقلیه لوکس مشاهده می‌کنیم و این امکان یک سواری نرم‌تر را فراهم می‌کند. 

هایما ۷ ایکس با بهره‌گیری از یکی از موتورهای برتر چینی با مشخصات 1.6 توربو شارژ است. توان خروجی این موتور ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر است که معادل یک خودروی سه لیتری سنتی می‌تواند محسوب شود، اما با مصرف سوخت بسیار کمتر و به عبارتی هیولایی باخوراک‌ کم است.

ابعاد بزرگتر این محصول در مقایسه با خودروهای هم کلاس خود فضای داخلی بزرگی را در اختیار صاحبان قرار می‌دهد و‌ رضایت مشتریان را از لحاظ کاربری تجاری و خانوادگی فراهم می‌کند. ساختار فولادی فوق‌العاده با استحکام بالای بدنه این خودرو سطح ایمنی کل این وسیله نقلیه را در حد دریافت استاندارد پنج ستاره قرار داده است. 

وجود شش ایربگ و پرده‌های هوایی جانبی کل کابین خودرو را پوشش می‌دهد و یک محافظت همه جانبه را برای تمام سرنشینان فراهم می‌کند.

هایما ۷ ایکس دارای استاندارد و‌ گواهینامه تهویه هوای تازه برای تمامی سرنشینان است. تهویه و گرمایش پیش‌بینی شده برای صندلی‌های جلو امکان یک سواری راحت را برای تمامی فصول فراهم‌ می‌کند.

قابلیت تغییر موقعیت صندلی‌های این خودرو این امکان را فراهم‌ می‌کند که با تغییر موقعیت صندلی‌های جلو شرایطی نظیر یک مبل راحتی فراهم شود و یا با تغییر موقعیت پشتی صندلی‌های عقب امکاناتی نظیر یک‌ تخت را فراهم کند.

 با تغییر وضعیت پشتی‌ صندلی‌های عقب فضای بزرگی در صندوق عقب فراهم‌می‌شود که‌ می‌تواند رضایت سفرهای تجاری و خانوادگی را تامین کند. 

درب پنجم با وجود پاورلیفت باز و بسته کردن اتوماتیک با کلید هوشمند یا با حرکت پا در زیر سپر عقب را داراست و چیزی که ممکن است برای شما جالب باشد، قابلیت کنترل خودرو با فرامین صوتی سرنشین جلو است. وجود سیستم مانیتورینگ ۳۶۰ درجه در این خودرو شرایط تسلط کافی بر فضای پارکینگ و اشیا مجاور جهت یک پارک راحت را فراهم می‌کند. 

همچنین وجود سیستم اتوپارکینگ خودرو شرایطی را فراهم می‌کند که حتی یک راننده تازه‌کار به راحتی و بدون دخالت دست یک‌پارک مطلوب را داشته باشد.

سیستم کروز کنترل تطبیقی که به مراتب بهتر از سیستم کروز کنترل سنتی است و در این خودرو استفاده شده، شرایط رانندگی در ترافیک و بزرگراه‌ها را به راحتی فراهم می‌کند.

وجود سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک این امکان را فراهم می‌کند که در صورت تشخیص ریسک تصادف، خودرو به صورت اتوماتیک با کاهش سرعت یا توقف، مانع از تصادف شده و شرایط ایمنی رو برای راننده و عابرین فراهم می‌کند.

وجود سیستم هشدار خروج از خط این امکان را فراهم می‌کند که در صورت تغییر مسیر ناگهانی هشدار به راننده ارائه شود.

لو گوگانگ، رئیس هاینان هایما در این مراسم اظهار کرد: امسال علی‌رغم تغییرات در حوزه بین‌الملل همکاری هایما و ایران خودرو نزدیک‌تر شده و به نتایج قابل توجهی دست یافته است.

وی ادامه داد: ما اینجا جمع شدیم و عرضه کلاس اور 7 سرنشین لوکس هایما 7 ایکس را به بازار ایران جشن می‌گیریم. 

رئیس هاینان هایما گفت: هایما اتومبیل در 1988 در هاینان چین متولد شد و تنها شرکت دارای صلاحیت برای خودروها با سوخت سنتی و انرژی جدید در بندر آزاد هاینان است. به خصوص در طول 15 سال همکاری با مزدا خودرو ما تجربه همکاری بین‌المللی زیادی را کسب کردیم.

گوگانگ افزود: از زمان راه‌اندازی راهبرد بین المللی‌سازی در سال 2006 هایما خودرو با نمایندگی‌های بیش از 20 کشور همکاری داشته است و به مناطق خاورمیانه، شمال افریقا، آسیای جنوب شرقی، آمریکای مرکزی و جنوبی صادرات داشته و به تدریج به برند جدید ساخت چین تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هایما اتومبیل در حال کار بر روی راهبرد کلان دوگانه است و تمام تلاش خود را برای ایجاد یک اکوسیستم خودرو با انتشار کربن صفر در کل زنجیره صنعت و ایجاد مرکز سبز انرژی می‌کند.

رئیس هاینان هایما گفت: در بخش بالادستی با ادغام و یکپارچه‌سازی تولید در برق فتوولتائیک، تولید هیدروژن با الکترولیز آب، هیدروژن‌سازی با فشار بالا، ایستگاه شارژ، ایستگاه تبادل برق، ایستگاه ذخیره‌سازی انرژی و در سطح متوسط با تولید کارخانه کربن با سطح پایین، ترویج تولید سبز و در ادامه توسعه خودروهای برقی کامل، خودروهای هیبریدی پلاگین و خودروها با سوخت هیدروژنی در حال توسعه است.

گوگانگ خاطرنشان کرد: در بخش پایین‌دستی فعالیت سیار اشتراکی «ترابل شیرینگ» هوشمند در دستور کار است. در آینده نزدیک دستیابی به سه تحول در راه است؛ اول حرکت به سمت بین‌المللی شدن، تغییر از یک بازار داخلی به سمت دو بازار داخلی و بین‌المللی، دوم تغییر به سمت تولید خودروها با انرژی‌های جدید و خودروهای هوشمند، سوم تحول به سمت ارائه‌کننده به خدمات سیار هوشمند سبز تا یک صنعت اتومبیل خاص ایجاد شود.

وی تاکید کرد: ایران مهم‌ترین بازار راهبردی در راستای بین‌المللی شدن هایما اتومبیل است. از زمانی که دو طرف در سال 2013 قرارداد همکاری امضاء کردند، در طول 10 سال ایران خودرو بهترین شریک ما بوده است.

رئیس هاینان هایما افزود: با امضای توافقنامه همکاری جامع 25 ساله همکاری ایران و چین، همچنین سفر اخیر رئیس جمهوری ایران به چین، مشارکت راهبردی جامع راهبردی دو کشور وارد مرحله جدید خواهد شد. با این پیش زمینه قوی در آینده به طور مستمر مطابق با نیاز مصرف‌کنندگان محصولات خودرویی را عرضه خواهد کرد.

گوگانگ گفت: این شرکت به طور پیوسته کیفیت محصولات و سطح خدمات پس از فروش را ارتقا خواهد داد و از طریق فعالیت‌های مختلف بازار‌یابی حس تجربه مصرف‌کننده را عمیق‌تر و احساس رضایت و درجه وفاداری مشتریان هایما را تقویت خواهد کرد. ما بر این باور هستیم که هایما و ایران خودرو امکانات و شگفتی‌های زیادی را به بازار خودروی ایران وارد خواهند کرد.

وی ادامه داد: امروز لحظه برجسته‌ای برای کلاس اور 7 سرنشین لوکس هایما 7 ایکس است، این مدل بهترین انتخاب برای سفرهای خانوادگی می‌باشد. اعتقاد دارم همانند خودروهای دیگر هایما، این خودرو نیز مورد استقبال مصرف‌کننده ایرانی قرار خواهد گرفت.

رئیس هاینان هایما خاطرنشان کرد: در انتها از طرف اتومبیل هایما از حضور همه تشکر صمیمانه دارم و امیدوارم همکاری‌های هایما و ایران خودرو همچون گذشته همواره موفقیت‌آمیز باید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول