اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فروش سمندر و لاک‌پشت قاچاق در بازار شب عید/ برخورد قانونی محیط زیست با متخلفان

مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: اخیرا در کنار ماهی قرمزها مار آبی، سمندر لرستانی و لاک‌پشت گوش قرمز اروپایی نیز به فروش می‌رسد که اکثرا به صورت قاچاق وارد می‌شوند و تکثیر و پرورش آن‌ها غیرقانونی است.

فروش سمندر و لاک‌پشت قاچاق در بازار شب عید/ برخورد قانونی محیط زیست با متخلفان

سعید یوسف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و عید نوروز بازار خرید ماهی قرمز داغ شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزود: بهتر است مردم به جای خرید ماهی گلی از نارنج و سیب قرمز در ظرف آب استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی اعتقاد دارند ماهی قرمز را بعد از ایام عید نوروز در رودخانه رها کنند اما چون این ماهی‌ها بومی نیستند در رقابت با ماهی‌های بومی، تهدیدی بزرگ برای تنوع آبزیان و محیط زیست منطقه هستند.

یوسف‌پور بیان کرد: اخیرا در کنار ماهی قرمزها مار آبی، سمندر لرستانی و لاک‌پشت گوش قرمز اروپایی نیز به فروش می‌رسد که اکثرا به صورت قاچاق وارد می‌شوند و تکثیر و پرورش آن‌ها غیرقانونی است.

وی اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست از چند روز گذشته به صورت شیفت‌بندی در بازار حضور دارد و با هرگونه خرید و فروش این حیوانات وحشی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

یوسف‌پور با اشاره به اینکه این حیوانات اغلب ناقل بیماری‌های مسری هستند، تصریح کرد: هر چند با نزدیک شدن به سال تحویل گشت و پالایش بیشتر می‌شود اما خانواده‌ها نیز از خرید این حیوانات به جد خودداری کنند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول