اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

آیین اختتامیه جشنواره علمی شهید چمران برگزار شد

آیین اختتامیه اولین جشنواره علمی شهید چمران در سالن اجتماعات شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

آیین اختتامیه جشنواره علمی شهید چمران برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، آیین اختتامیه اولین جشنواره علمی شهید چمران با حضور قائم مقام وزیر علوم، دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی،‌ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ‌معاون علوم ستاد کل نیروهای مسلح ، جانشین سازمان بسیج مستضعفین، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در سالن اجتماعات شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در سخنانی اظهار داشت: بسیج اساتید در راستای اهداف، وظایف و مأموریت‌های خود به دنبال ایفای نقش موثر در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه در راستای تربیت استاد تراز انقلاب اسلامی و استاد تراز شهید چمران در دانشگاه‌های کشور است و با همکاری دانشگاه‌ها و آموزش عالی کشور در حال پیاده‌سازی اولویت‌ها و مأموریت‌ها است و یکی از مهم‌ترین ابعاد نقش‌آفرینی در حوزه علمی و فناوری است.

وی با اشاره به جشنواره شهیدچمران و اهمیت برگزاری آن، خاطرنشان کرد: برای شناسایی تلاش های علمی اساتید بسیجی و به منظور رفع نیازهای کشور در راستای موضوعات مهم حکمرانی کشور، طی فراخوانی شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اساتید برای کمک به کارامدی نظام حکمرانی کشور در دستور کار قرار گرفت تا به سمت نیازهای کشور سوق داده شود.

مردانی افزود: حدود ۲۰ هزار اثر از سوی اساتید، مدرسان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مراکز پژوهشی و مهارتی کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و ۳۸۴ اثر در سطح ملی انتخاب شدند که از میان آنها ۳۹ نفر به عنوان برگزیده در سطح ملی معرفی شدند که دراین مراسم از آنها تجلیل خواهد شد.

مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، شهید چمران الگوی تراز یک استاد بسیجی است و با وجود داشتن پشتوانه و جایگاه علمی واجتماعی، زمانی که کشور به وجود او احتیاج داشت به کشور می آید و از کیان کشور دفاع می‌کند.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سخنانی توانمندی‌ها و دستاوردهای کشور را بر مبنای رشد علمی عنوان کرد و گفت: بدون رشد علمی نمی‌توانیم به اهداف و برنامه‌های کشور دست پیدا کنیم و همواره باید دستمان را به سوی دیگران دراز کنیم.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌های علمی شهید چمران و ابداعات و اختراعات وی و ساخت ادوات و تجهیزات نظامی و دفاعی مورد نیاز رزمندگان در دوران جنگ پرداخت.

چمران ادامه داد: شهید چمران بعد از انقلاب اسلامی به ایران آمد و فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم شد. او دانشمند فیزیک بود و در جنگ برنامه‌های مهمی را پیاده کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به خاطرات و اقدامات شهید چمران در پاوه و سوسنگرد اشاره کرد و افزود: انتظار ما از بسیج اساتید تلاش در همین مسیر شهید چمران است و قطعا اساتید دانشگاه موفقیت ایران اسلامی را رقم خواهند زد.

در ادامه سردار سید قاسم قریشی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تشکیل بسیج یکی از معجزات انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: بسیج در زمینه تأمین مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیاز‌های کشور پیشگام و خط‌شکن است.

قریشی با بیان اینکه بسیج اساتید امروز نقش مهمی در مقابله با توطئه دشمنان دارد، افزود: بسیج از ابتدای تشکیل خود تاکنون در حوادث و رخداد‌های مختلف توانسته است با گفتمان مقاومت در انقلاب اسلامی نقش ایفا کند. امروز بسیج توانسته این گفتمان را با به دست آوردن دستاورد‌های مختلف حفظ کند و آن را گسترش دهد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن توان مقابله با امواج انقلاب اسلامی ندارد و با اِعمال تحریم و توطئه‌های مختلف به دنبال تسلیم ایران است، گفت: با تدابیر رهبران انقلاب، امروز ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف برتری قابل توجهی نسبت به دیگر کشور‌ها دارد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: تبدیل شدن ایران به‌عنوان الگویی برای دیگر کشور‌ها باعث شده است که دشمن از ما هراس داشته باشد و لذا با جنگ ترکیبی، تحریم، جنگ‌های دیپلماتیک و اقدامات امنیتی تلاش دارد تا از رشد و تعالی ایران اسلامی جلوگیری کند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول