اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انصارالله: حضور شیطانی آمریکا و انگلیس در یمن، اشغالگری و نقض آشکارحاکمیت است

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن حضور آمریکا و انگلیس در خاک یمن را شیطانی توصیف کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت و قوانین بین‌المللی دانست.

انصارالله: حضور شیطانی آمریکا و انگلیس در یمن، اشغالگری و نقض آشکارحاکمیت است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن طی پستی در توئیتر به سفر اخیر یک فرمانده عالی‌رتبه نظامی آمریکا به استان «المهره» در شرق یمن واکنش نشان داد و آن را نقض آشکار حاکمیت و قوانین بین المللی و اصرار عامدانه بر اشغالگری توصیف کرد.

وی نوشت: «هجمه آشکار و مستمر نیروهای متجاوز آمریکایی به المهره و حضرموت و احداث پایگاه‌های نظامی خارجی و حضور حضور پررنگ در سواحل و جزایر یمن و باب المندب با بازدید رسمی سفیر آمریکا و هیأت‌های دیپلماتیک، در یک پروسه جنایی مستمر، نقض آشکار حاکمیت و قوانین بین المللی و اصرار عامدانه بر حضور و اشغالگری است».

القحوم ادامه داد: در مقابل چالش‌ها و خطرات فراروی یمن و توطئه‌های وحشتناک آمریکایی-انگلیسی، ضروری است که با مسئولیت مطلق ملی و با اجماعی ملی و با یک پروژه ملی فراگیرِ فراتر از مشکلات داخلی به سمت راه‌اندازی یک پروژه عظیم انقلابی برای بیرون راندن اشغالگران،  بازپس‌گیری ثروت‌ها، جغرافیا و حفظ حاکمیت و استقلال پیش برویم».

این عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله تصریح کرد: «ما به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها می‌گوییم که پروژه‌های استعماری شما در یمن جایی ندارند و دست‌هایتان قطع می‌شود و مجبور به خروج خواهید. اشغالگری شما به پایان می‌رسد، رویاهایتان از بین می‌رود و توطئه‌هایتان محدود می‌شود.

وی تاکید کرد که مردم یمن از خطر «حضور شیطانی» اشغالگران آمریکایی و انگلیسی آگاهند و از قدرت لازم برای مقابله و دفاع تا پیروزی برخوردارند.

القحوم با تکرار هشدارهای «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله به آمریکا و انگلیس گفت: رهبر، انقلاب را اعلام کرد و به شما گفت قبل از آن‌که در تابوت‌های مرگ برگردید، خودتان از کشورمان بروید. یمن لقمه راحتی نیست که تصور کنید، می توانید آن را به راحتی ببلعید».

وی با تاکید بر این‌که توانمندی های نظامی یمن در حال رشد است و صنعتی شدن نظامی ادامه دارد افزود: نگرانی شما (منظور آمریکا و انگلیس است) در مورد آنها واضح و علنی است.

این مقام انصارالله افزود: توطئه‌های آمریکایی و انگلیسی عملی محقق نخواهد شد و شکست خواهد خورد. برخورداری یمن از عناصر قدرت، این کشور را به کشوری محوری تبدیل می‌کند که با جغرافیا، فداکاری، تشکیلات، ارتش و توان نظامی، دارای عظمت و قدرتی بزرگ است و هر که قدرت داشته باشد، هر چه بخواهد تحمیل ‌می‌کند».

این در حالی است که فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «استفان فاگین» سفیر آمریکا در یمن و دریادار «برد کوپر» معاون فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا،  در جریان سفر شهر الغیضه، مرکز استان المهره یمن در چهارشنبه گذشته با شماری از فرماندهان گارد ساحلی یمن دیدار و درباره تلاش‌های امنیت دریایی منطقه‌ای و فرصت‌های آینده برای تعمیق همکاری‌های دریایی دوجانبه و چندجانبه گفت‌وگو کردند.

رهبر انصارالله یمن پیشتر با اشاره به اینکه آمریکا، انگلیس و امارات باید در هر گونه توافقی، مسئولیت بپذیرند، گفت: ثروت یمن توسط ائتلاف، اشغال شده و ائتلاف مسئول محروم کردن مردم یمن است. نمی‌توانیم حضور نیروهای متجاوز و اشغالگر را در هیچ استان یا جزیره‌ای بپذیریم؛ زیرا این مسئله، مداخله مستقیم در امور کشور ماست.

وی حضور آمریکا و انگلیس را اشغالگرانه دانست و تأکید کرد: آمریکا باید از کشور ما خارج شود و ما برای بیرون راندن آن تلاش خواهیم کرد. درباره فلسطین نیز باید گفت که سازشکاران هیچ نقشی در حمایت از ملت فلسطین ندارد. اینکه برخی، به جای اسرائیل، ایران را دشمن جلوه می‌دهند، یک مغلطه بزرگ است؛ زیرا اسرائیل به مردم فلسطین و لبنان تعدی کرده است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول