اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بیش از ۱۲ هزار طرح اشتغالزایی در دستور کار کمیته امداد گیلان

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی که در دستور کار کمیته امداد گیلان است، گفت: در بین استان‌های کشور در طرح اشتغالزایی رتبه برتر را داریم.

بیش از ۱۲ هزار طرح اشتغالزایی در دستور کار کمیته امداد گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس اهرابی امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه با تشکر از خبرنگاران به عنوان یاریگران این نهاد در امیدآفرینی به زندگی مددجویان تحت پوشش اظهار کرد: ۸۹ هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد هستند که برخی از این مستمری بگیران بالا ۹۰ سال سن دارند.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی پرداخت مستمری به مددجویان کمیته امداد گفت: از اول مهر تاکنون ۹۴ میلیارد تومان مستمری به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت کردیم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به خدمات پرداخت ودیعه مسکن و لوازم اصلی زندگی به مددجویان تصریح کرد: در سال جاری هشت هزار و ۶۰۴ مورد کمک اسکان موقت و حدود ۳۲ میلیارد تومان وام مسکن پرداخت شده، همچنین ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان لوازم منزل به خانواده‌های زندانیان اعطا و حدود ۵۲ میلیارد تومان جهیزیه و کمک هزینه به دامادها پرداخت شد.

اهرابی با بیان اینکه ۱۲۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند، افزود: حدود ۴۵ هزار حامی داریم که دو هزار و ۸۴۶ نفر از ایتام و هفت هزار و ۷۵۰ نفر از محسنین را تحت پوشش قرار دادند و با اینکه استان گیلان مشمول زکات نمی‌شود اما مردم نیکوکار گیلان ۴۴ میلیارد تومان در سال جاری زکات پرداخت کردند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن بین بنیاد مستضعفان و سپاه و مسکن محرومین بیان کرد: برای ساخت هزار و ۳۲۳ واحد مسکن تفاهم‌نامه امضا شد که تا روز آینده ۶۹۸ واحد تحویل و ۷۵۰ واحد از این مسکن‌ها با همکاری سپاه ساخته خواهد شد که تاکنون ساخت ۵۵۰ واحد آن آغاز شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان به نام‌نویسی ۱۳ هزار مددجو در طرح مسکن ملی اشاره کرد و گفت: در طرح مسکن ملی هر فرد مستمری‌بگیر باید ۴۰ میلیون آورده داشته باشد که دولت آن مبلغ را پرداخت می‌کند و مستمری‌بگیر بدون پرداخت هزینه صاحب مسکن خواهد شد.

اهرابی با اشاره به ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی که در دستور کار کمیته امداد گیلان است، تصریح کرد: در بین استان‌های کشور در طرح اشتغالزایی رتبه برتر را داریم و در زمینه نوغان، نهال، فرش و صنایع‌دستی که مددجویان با آموزش‌های رایگان و دریافت وام تبصره ۱۶ و ۱۸ حمایت می‌شوند نیز در بین دستگاه‌های اجرایی گیلان، کمیته امداد رتبه نخست را دارد.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول