اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نظارت بهداشتی بر سلامت فراورده های خام دامی تشدید می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: طرح ویژه نوروزی و ماه مبارک رمضان نظارت بر مواد غذایی (فرآورده‌های خام دامی) از امروز ۱۳ اسفند ماه در این استان آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه می‌یابد.

نظارت بهداشتی بر سلامت فراورده های خام دامی  تشدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد فتاحی امروز در حاشیه آغاز اجرای طرح نظارت بهداشتی بر سلامت فراورده‌های خام دامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ویژه نوروزی و ماه مبارک رمضان نظارت بر مواد غذایی (فراورده‌های خام دامی) از روز شنبه ۱۳ اسفند ماه در این استان آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه می‌یابد.

وی افزود: ۵۶ گروه متشکل از ۸۴ نفر از کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان مرکزی اجرای این طرح را بر عهده دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۵۰ واحد شامل مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی استان مرکزی در این طرح مورد نظارت قرار خواهند گرفت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد قانونی اعمال می‌شود.

فتاحی خاطرنشان کرد: طرح ویژه نوروزی نظارت بر مواد غذایی (فراورده‌های خام دامی) با هدف حفظ سلامت مصرف‌کنندگان در سطح استان اجرا می‌شود.

وی از مردم خواست فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت مرغ، ماهی، گوشت قرمز، آلایش خوراکی دام و طیور را تنها از مراکز مجاز و بهداشتی تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: عرضه و فروش هرگونه فرآورده خام دامی در حاشیه خیابان و به صورت فله فروشی و دوره‌گردی ممنوع  است و نیاز است شهروندان از خرید این‌گونه فرآورده‌های غیربهداشتی خودداری کنند.

فتاحی خاطرنشان کرد: شهروندان خرید مرغ تازه خنک شده و آلایش خوراکی مرغ (جگر، سنگدان و دل) تنها به صورت  بسته‌بندی بهداشتی که دارای مشخصات کامل شامل نام کشتارگاه، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء (۷۲ ساعت پس از تولید) و شرایط نگهداری داخل یخچال درب بسته و برودت صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد است انجام دهند.

وی گفت: خارج کردن گوشت مرغ از بسته‌بندی و قطعه‌بندی آن در محیط مغازه مرغ فروشی به دلیل عدم نظارت بهداشتی و آلودگی‌های ثانویه و احتمال تقلب ممنوع  است و لازم است مردم از خرید گوشت مرغ با عناوین پاک شده و یا قطعه‌بندی شده در مغازه مرغ فروشی خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی همچنین از مردم استان خواست از خرید تخم‌مرغ‌های فاقد تاریخ تولید و مشخصات، هر نوع گوشت قرمز فاقد مهر بازرسی بهداشتی، برچسب نشانه‌گذاری کشتارگاه که خارج از یخچال نگهداری می‌شود به طور جد خودداری کنند.

فتاحی افزود: از خرید هر نوع گوشت قرمز که  فاقد مهر بازرسی بهداشتی و برچسب نشانه‌گذاری  کشتارگاه است یا خارج از یخچال نگهداری می‌شود جداً خودداری کنید.

وی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید فراورده‌های خام دامی به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت نمایند و هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی شهرستان را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی جهت پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع‌رسانی کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول