اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

یک فنجان مطالبه؛ مطالبه‌گران تخلفات را با استفاده از روش سوت‌زنی اعلام کنند

استاندار فارس در نشستی با عنوان یک فنجان مطالبه پای صحبت‌ها و درخواست‌های مطالبه‌گران، فعالان فرهنگی و حوزه امر به معروف و نهی از منکر برای حل مسائل مطرح شده بود و در این زمینه قول مساعد داد و تاکید کرد که مطالبه‌گران تخلفات را با استفاده از روش سوت‌زنی اعلام کنند.

یک فنجان مطالبه؛ مطالبه‌گران تخلفات را با استفاده از روش سوت‌زنی اعلام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مجمع مطالبه گران شهرستان شیراز با حضور جمعی از مطالبه‌گران و عدالت‌خواهان همچنین مسؤولان استان فارس برگزار شد و دبیر خواهران و برادارن با رای مطالبه گران انتخاب شدند.

پیگیری موضوع مشکل سایت دفن زباله کازرون، رهاسازی آب از سد درودزن به شهرستان خرامه، رسیدگی به وضعیت حجاب در جامعه، موضوعات زمین خواری، قطع درختان، موقوفات در شهرستان، سرمایه‌گذاری در شهرستان اقلید، رسیدگی به خانواده شهدای تنگ هایقر در فیروزآباد، آلایندگی صنایع آلایندگی در شهرستان مرودشت، مشکلات عشایری و گازرسانی به روستا‌های محروم از مهمترین موارد مطرح شده بود که مطالبه‌گران استان در این جلسه به آن اشاره کردند و خواستار پیگیری آن توسط مسئولان شدند.

حسین کشتکار، دبیر مجمع مطالبه گران استان فارس در این جلسه با بیان اینکه مجمع مطالبه گران به صورت مردمی اداره می‌شود، اظهار داشت: این مجمع با هدف فسادستیزی و عدالت خواهی و پیگیری مشکلات مردم و مبارزه با فساد  و با نظارت مردمی، نحوه صحیح مطالبه گری و هم افزایی تشکل‌های مطالبه گر در استان فارس و شهرستان های استان فارس فعالیت خود را آغاز کرده و در صدد ایجاد اتحاد و انسجام بین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در راستای حل مشکلات و مطالبات مردم است.

کشتکار با بیان اینکه این مجمع در بیشتر شهرستان‌های استان تشکیل شده است، افزود: در استان فارس تاکنون به موضوعات زیادی در حوزه‌های مختلف پرداخته شده است.

مطالبه‌گر خرامه در این جلسه با بیان اینکه اقتصاد این شهرستان وابسته به کشاورزی است و اخیرا با توجه به خشکسالی دچار بحران شده، خواستار رهاسازی آب سددرودزن شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از نبود بودجه فرهنگی سخن گفت و تاکید کرد: امیدواریم با تزریق بودجه فرهنگی به شهرستان خرامه بتوانیم جوانان و نوجوانانی شهر را که چشم انتظار انجام کار‌ها و برنامه‌های فرهنگی هستند، مدیریت کنیم.

یکی از مطالبه گر ان شیراز هم در این جلسه با بیان اینکه فضای مطالبه گری نباید خاموش شود و یا تند شود، بر حفظ انسجام در شرایط کنونی تاکید کرد.

یکی از مطالبه گران شیراز در ادامه ضمن انتقاد از روند کنونی افزایش قیمت‌ صیفی جات، با بیان اینکه "مردم ما مردمی انقلابی و صبور هستند"، گفت: مردم با مدیر ناکارآمد و غیرمتعهد مخالف هستند و از استاندار محترم و فرماندار شهرستان می‌خواهند در این موضوع حساسیت بیشتری به خرج دهند.

استاندار فارس نیز با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری باید موضوعات مهم جامعه را شامل شود گفت: مطالبه گری‌ها از دید اسلام بسیار ارزشمند است، اما دلیل به عدم نتیجه رسیدن مطالبات "عدم کارشناسی به همراه دقت، علم و یقین"، "اولویت‌بندی نکردن مسائل مربوط به مطالبات"، "عدم پیگری موضوع و مسائل مطرح شده و مطالبه بدون ارائه راه حل و پیشنهاد" از مشکلات است.

استاندار فارس در ادامه بیان کرد: در زمان مطالبه‌گری شرایط زمان، مکان و وضعیت را در مطالبه‌گری مدنظر قرار دهیم، همچنین مشکلی که در جامعه کنونی با آن مواجه هستیم این است سیاسی کاری در کار‌های خود دنبال کردیم.

ایمانیه همچنین قول رسیدگی به مسائل مطرح شده از سوی مطالبه‌گران حاضر در جلسه داد و گفت: تدابیر لازم را بودجه فرهنگی لحاظ خواهیم کرد که این مهم جزو ضعف‌های کشور نیز است.

وی خواستار فعال شدن مکانیزیم سوت زنی از سوی مطالبه‌گران استانی شد تا گروه سوت‌زنی در زمینه زمین خواری، چاه‌های غیرمجاز، قطعی درختان و نابودی باغات را اعلام کنند. البته باید افرادی که حفیظ و علیم باشند در مبارزه با تخلفات به ما کمک کنند.

استاندار فارس همچنین در ادامه در خصوص دخالت در انتصابات، بیان کرد: در این رابطه صحبتی نشود بهتر است چرا که در اختیار ما نیست و تنها می‌شود به آن‌ها تذکر و نصیحت داد.

ایمانیه همچنین گفت: چنانچه فروشنده‌های صنفی کشف حجاب داشته باشد، مغازه آن‌ها توسط پلیس اماکن پلمب خواهد شد، ضمن این که پاساژ‌ها و اماکن تجاری نیز باید شیوه‌نامه‌های ابلاغی عفاف و حجاب را رعایت کنند. همچنین از جریمه بدحجابی و کشف حجاب در خودرو‌ها نیز سخن گفت.

استاندار فارس همچنین به رونمایی از برش سند استانی نقشه مهندسی فرهنگی اشاره و بیان کرد: فارس در کشور تنها استانی بود که این سند را رونمایی کرد لذا بجای انتقاد بایستی کمک کرد تا این سند را تکمیل، کاربردی و عملیاتی‌تر کنیم.

ایمانیه همچنین تصریح کرد: با توزیع 16 قلم کالا در 1200 فروشگاه در سطح استان تدبیری دیده شده تا واسطه‌ها را حدالمقدور حذف و یا کم‌کنیم.

لطف اله شیبانی فرماندار شهرستان شیراز نیز در این جلسه گفت: در مباحث مطالبه گری از صدور احکام فاصله نگیریم همچنین بضاعت طرف مقابل را هم با توجه به معاضیر سازمانی ببینیم.

وی با بیان اینکه انتظارات مردمی در حد اعتبارات دولت نیست، ادامه داد: گاهی اوقات خواسته‌های مطالبه‌گران فرا اختیار است و مربوط به موضوعات ملی و کشوری است؛ همچنین مطالبه‌گران علی‌رغم انتقادات پیشنهاد و راهکار هم در کنار آن ارائه دهند تا بتوانیم بهتر به آن موضوع رسیدگی کنیم.

شیبانی بیان کرد: مطالبه باید به‌موقع و در وقت خود انجام شود لذا زمان‌سنجی در مطالبه‌گری خیلی موثر بوده و نتیجه بهتری را به دنبال دارد.

گفتنی است مطالبه‌گران استان در این جلسه بیان کردند که تنها راه نجات و رمز انقلاب و ایران مطالبه‌گری است، لذا اتحاد و انسجام جبهه واحد مطالبه‌گران موجب پیشرفت انقلاب خواهد شد.

در پایان مجمع مطالبه گران شهرستان شیراز محمد صابر به عنوان دبیر شهرستان شیراز و رقیه جوکار  و زینب جوکار به عنوان دبیر خواهران انتخاب شدند.

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول