اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

رزمایش اقتدار۸ کلید خورد/مقابله با گروه‌های تروریستی و انهدام باندهای شرارت در دستورکار

فرمانده مرزبانی فراجا از مشارکت بیش از ۵ هزار مرزبان در رزمایش اقتدار هشت خبر داد.

رزمایش اقتدار۸ کلید خورد/مقابله با گروه‌های تروریستی و انهدام باندهای شرارت در دستورکار

به گزارش گروه انتظامی خبرگزاری فارس، سردار احمدعلی گودرزی در آیین آغاز رزمایش اقتدار هشت مرزبانی جمهوری اسلامی در منطقه عمومی دهلران که با حضور جانشین فرمانده انتظامی کشور و استاندار ایلام برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین مقوله‌های تامین امنیت در کشور‌ها اجرای رزمایش‌های نیرو‌های نظامی به شمار می‌رود که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز به تناوب و بطور پیوسته آنرا در اقصی نقاط کشور با توجه به همسایگی با ۱۵ کشور اجرا می‌کنند.

وی افزود: آمادگی روزافزون نیرو‌های مسلح باعث شده امنیت بسیار مطلوبی در مرز‌های طولانی کشورمان با همسایگان حاکم باشد و از نظر برقراری امنیت پایدار در عالی‌ترین درجات بین کشور‌های منطقه و جهان قرار داشته باشیم.

فرمانده مرزبانی انتظامی بیان کرد: امروز مرزبانان ایران اسلامی در سخت‌ترین شرایط جغرافیایی و آب و هوایی در حال رصد جای جای این سرزمین اسلامی با استفاده از جدیدترین تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی و همچنین بکارگیری پهباد‌ها و هلی شات‌های ساخته شده توسط فرزندان این سرزمین در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح هستند که در این رزمایش شاهد بکارگیری جدیدترین این تجهیزات در منطقه عمومی دهلران هستیم.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه رزمایش اقتدار هشت مرزبانی جمهوری اسلامی از پل دشت آذربایجان غربی تا منطقه عمومی حورالهویزه در خوزستان با رمز یا مهدی (عج) ادرکنی امتداد دارد، بیان کرد: بیش از پنج هزار نفر از نیرو‌های مرزبانی در این رزمایش مشارکت دارند.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین عامل در امنیت حاکم بر مرز‌های کشور اعتماد راسخ بین مردمان مرزنشین در استان‌های کشور با فرزندان خود در نیرو‌های مرزبانی است و همین عامل باعث شده دشمنان با وجود تحرکات متعدد نتوانند خللی به این امنیت پایدار وارد کنند.

وی افزود: رزمایش اقتدار هشت حامل پیام صلح و دوستی برای همسایگان و نمایش قدرت مرزبانان غیور و جان بر کف ایران اسلامی برای حراست از مرز‌های طولانی ایران اسلامی است و همواره نشان داده و ثابت کرده ایم اجازه کوچک‌ترین جسارتی را به دشمنان برای ضربه زدن به امنیت مرزهایمان را نخواهیم داد.

وی گفت: جدیدترین تاکتیک‌های نظامی حفاظت و حراست از مرز‌ها در رزمایش اقتدار هشت توسط یگان‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود تا شاهد ارتقای توانمند‌های یگان‌ها با سایر نیرو‌های مسلح و همچنین دستگاه‌های مختلف امدادرسانی در شرایط خاص باشیم.

وی افزود: مقابله با گروه‌های تروریستی، انهدام باند‌های شرارت در اطراف مرز‌ها، اجرای ستون کشی و دالان تامین در ماموریت‌های سخت، ایجاد پرده پوشش و عملیات‌های تاخیری از مهم‌ترین ویژگی‌های رزمایش اقتدار هشت در منطقه عمومی دهلران است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول