اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کاهش 10 درصدی قیمت آجیل طی یک هفته گذشته

رئیس اتحادیه آجیل‌فروشان مشهد از کاهش 10 درصدی قیمت آجیل طی یک هفته گذشته در این شهر خبر داد.

کاهش 10 درصدی قیمت آجیل طی یک هفته گذشته

علیرضا ارزانی ممقانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد درباره وضعیت کنونی بازار آجیل و خشکبار اظهار کرد: با افزایش نرخ ارز در هفته‌های گذشته، قیمت انواع آجیل و خشکبار هم افزایش یافت اما با کاهش نرخ ارز طی روز های گذشته قیمت انواع آجیل حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به تاثیر نرخ ارز بر قیمت خشکبار عنوان کرد: برخی از انواع آجیل و خشکبار مانند پسته در کشورمان قیمت جهانی دارند. اکنون که کاهش ۱۰ درصدی قیمت ها را داشته ایم اگر اندکی افزایش نرخ ارز داشته باشیم این موضوع بر قیمت آجیل هم تاثیر دارد. چون تولیدکننده، فروشنده و... با افزایش هزینه ها باید بتوانند امرار معاش کنند و مجبور به افزایش قیمت ها می شوند.

ارزانی ممقانی درباره شرایط فعلی بازار آجیل و خشکبار مشهد گفت: اکنون خریدهای ارگانی و سازمان ها آغاز شده که بازار خوب آجیل در نوروز و سال آینده را نوید می دهد. چون وقتی ارگان ها و سازمان ها بسته های عیدانه را تهیه می کنند خریدهای مردمی هم آغاز خواهد شد و اتحادیه آجیل و خشکبار امیدوار است با تثبیت نرخ ارز، قیمت آجیل و خشکبار هم ثابت بماند.

رئیس اتحادیه آجیل‌فروشان مشهد درباره وضعیت فعلی قیمت ها هم گفت: برای آجیل و خشکبار نمی توان قیمت مشخصی را اعلام کرد. چون محصولات کشاورزی تنوع بسیار بالایی دارند. در کشورهای دیگر تولیدات شان مکانیزه است و محصول یکدستی تولید می شود اما در کشور ما که کشاورزی سنتی همچنان پابرجاست قیمت یک محصول کشاورزی با توجه به سایز، تازگی، نوع، مرغوبیت و... قیمت متفاوتی دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول