اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

جوانان باید روحیه مطالبه‌گری داشته و از مسوولان مطالبه‌گری کنند/دشمن دنبال ایجاد گسست بین جوانان و آرمان‌های انقلاب است

فرماندار سنندج گفت: جوانان ما باید روحیه مطالبه‌گری داشته و از مسوولان مطالبه‌گری کنند کما اینکه بدانند، مطالبه‌گری با تخریب و سیاه‌نمایی تفاوت دارد.

جوانان باید روحیه مطالبه‌گری داشته و از مسوولان مطالبه‌گری کنند/دشمن دنبال ایجاد گسست بین جوانان و آرمان‌های انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن عسکری در نشست هم‌اندیشی با تعدادی از جوانان سنندج اظهار داشت: جوانان سرمایه‌های جامعه هستند و از نگاه مسوولان نظام اسلامی جایگاه مهمی دارند.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که امام راحل در واگذاری مدیریت‌ها به جوانان اعتماد کردند، بیشترین مخاطب صحبت‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز جوانان هستند و پیام معظم‌له به جوانان این است که مسئولیت سنگینی در گام دوم انقلاب بر دوش جوانان است.

عسکری ادامه داد: اگر مشکلات بزرگی مانند جنگ تحمیلی به وجود می‌آید محل آزمون حضور جوانان می‌شود و افراد بزرگی که با افتخار از آنها نام می‌بریم، کسانی هستند که در جوانی مسئولیت‌هایی به آنها واگذار شده بود و به خوبی از عهده آن مسوولیت برآمده بودند.

فرماندار سنندج اذعان داشت: مهم‌ترین ویژگی جوانان فطرت پاک انسانی و ریسک‌پذیری آنهاست و همین موجب شده نگاه انقلاب اسلامی به جوانان همچنان نگاه محوری باشد.

عسکری گفت: پیگیری امورات جوانان از وظایف خطیر همه مسئولان است و ما هم به عنوان خادم مردم به موضوعات مرتبط با جوانان اهمیت ویژه‌ای داده‌ایم و شخصا پیگیر موضوعات بوده و تمام سعی بر آن است که در مباحث مرتبط با جوانان حضور داشته باشم، ‌چرا که ایمان دارم جوان می‌تواند گره‌گشای مشکلات و مسائل مختلف باشد.

فرماندار سنندج اضافه کرد: جوانان نقطه قوت انقلاب هستند و امروز دشمن بر روی ما تمرکز دارد و تلاش می‌کند این نقطه قوت را تضعیف کرده و بین جوانان و آرمان‌های انقلاب اسلامی گسست ایجاد کند.

عسکری با اشاره به اینکه جنگ امروز جنگ شناختی است و در این جنگ می‌خواهند جوانان در تصمیم‌گیری دچار اشتباه و اختلال شوند.

فرماندار سنندج خاطرنشان کرد: دشمن همچنین در جریان اغتشاشات اخیر به صورت ویژه بر روی جوانان و نوجوانان تمرکز کرد و اگرچه ما به جوانان خود ایمان داریم اما بازهم باید مواظب باشند در دام توطئه‌های دشمنان نیفتند.

عسکری تاکید کرد: جوانان ما باید روحیه مطالبه‌گری داشته و از مسوولان مطالبه‌گری کنند کما اینکه بدانند، مطالبه‌گری با تخریب و سیاه‌نمایی تفاوت دارد.

وی به انتخابات نمایندگان مجلس در سال آینده اشاره کرد و گفت: قانون‌گذاری، ریل‌گذاری قطار پیشرفت کشور است و جوانان باید در این کارزار انتخاباتی حضور جدی داشته و شاخص‌ها را برای مردم تشریح کنند.

عسکری به موضوعات فرهنگی استان و شهرستان هم اشاره کرد و گفت: بحث فرهنگ در استان کردستان نباید فقط به موسیقی خلاصه شود، موسیقی فقط بخشی از فرهنگ غنی استان است و اینکه فرهنگ کردستان را تنها در موسیقی خلاصه کرد ظلم در حق مردم است.

وی به موضوع اشتغال نیز گریزی زد و گفت: در بحث اشتغال اقدامات خوبی صورت گرفته اما باید توجه کرد برای جوانانی که بیکار هستند بدون حساب و کتاب وام اعطا نشود چراکه ممکن است همین امر باعث شود که این جوان به یک فرد بیکار بدهکار تبدیل شود لذا در این مورد سخت‌گیرهستیم و تا زمانی که از اشتغال فرد مطمئن نباشیم تسهیلاتی پرداخت نخواهد شود.

فرماندار سنندج گفت: توجه جدی به روستاها به شکل جدی در اولویت است و اکنون در حالی که بیش از 60 درصد جمعیت شهرستان سنندج در نقاط شهری ساکن‌اند، ۶۰ درصد اعتبارات را به روستاها اختصاص داده‌ایم چون معتقدیم آبادانی روستاها از مشکلات حاشیه‌نشینی در شهرها می‌کاهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انتقال آب سد آزاد برای تامین آب شرب سنندج اشاره کرد و گفت: ۴۲۰۰ هکتار باغات در کنار سد آزاد احداث می‌شود که اکنون نهال‌کاری یک هزار و ۱۰۰ هکتار آن انجام شده و در همین ماه نیز ۱۰۰ هکتار دیگر اضافه می‌شود.

بیکاری، توجه به ظرفیت‌های کشاورزی، رونق تولید، تکریم ارباب رجوع در ادارات، توجه به دغدغه‌های جوانان از جمله ازدواج، اشتغال و مسکن، استفاده از ظرفیت‌های جوانان در پست‌های اداری و مدیریتی و نظارت جدی بر فضای مجازی افسارگسیخته از جمله خواسته‌های جوانان در این نشست بود.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول