اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پیشتازی ترامپ در نظرسنجی نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات

نتیجه نظرسنجی «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران» نشان می‌دهد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا با اختلاف بالا در صدر نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد.

پیشتازی ترامپ در نظرسنجی نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که اظهارنظرهای اخیر برخی چهره‌های جمهوری‌خواه علیه دونالد ترامپ خبرساز شده، نظرسنجی تازه در آمریکا حاکی از برتری او بر دیگر نامزدهای انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری است.

«نیویورک پست» خبر داد که دونالد ترامپ در نظرسنجی «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران» در صدر نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ قرار گرفته است.

طبق این نظرسنجی، ترامپ ۶۲ درصد آرا را کسب کرده و «ران دسانتیس» فرماندار فلوریدا در رده دوم این نظرسنجی قرار گرفت و ۲۰ درصد آرا را از آن خود کرد.

بنا بر نتایج این نظرسنجی، «پِری جانسون» بازرگان اهل میشیگان با پنج درصد آرا در رده سوم قرار گرفت.

«نیکی هیلی» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل ۳ درصد جلب کرد.  «ویوک رامازوامی»، سناتور «رند پال» و سناتور «تد کروز» و «مایک پامپئو» وزیر خارجه اسبق آمریکا هر کدام یک درصد آرا را در این نظرسنجی کسب کردند.


حامیان ترامپ در «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران»

 

نظرسنجی «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران» در شرایطی انجام شده که این نهاد جمهوری‌خواه طی روزهای اخیر در حال برگزاری کنفرانس سالیانه در مریلند است و ترامپ و برخی دیگر از چهره‌های جمهوری‌خواه در این نشست سخنرانی کردند.

نیکی هیلی و مایک پامپئو در سخنرانی خود برای این نشست، مطالبی انتقادی درباره عملکرد انتخاباتی و اقتصادی دولت دونالد ترامپ مطرح کردند و هیلی، بار دیگر سن و سال بالای ترامپ را پیش کشید و خواستار توجه جمهوری‌خواهان به «نسل جدید از رهبران» برای شکست دادن دموکرات‌ها شد.

طی هفته‌های اخیر و به ویژه با اعلام رسمی شرکت نیکی هیلی به عنوان نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، مضوع سن و سال بالای رهبران این کشور بارها مطرح شده است. هیلی گفته است که باید از سیاستمداران بالای ۷۵ ساله تست سلامت جسمی و ذهنی گرفته شود.

هرچند برخی رسانه‌ها تلاشکردند این موضوع را به وضعیت جو بایدن ۸۰ ساله و تردیدها درباره سلامت جسمی و ذهنی او ربط دهند اما تحلیلگران آمریکایی با توجه به رقابت نیکی هیلی با ترامپ ۷۶ ساله تاکید کردند که هیلی به دنبال ایجاد چالش برای رئیس‌جمهورس ابق آمریکا است.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول