اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

استقبال مخاطبان از سرود «سلام فرمانده 2»/ منتظر نسخه‌ها و اجتماعات بین‌المللی هستیم+عکس و فیلم

سرود «سلام فرمانده2» سه روز پیش با نوای ابوذر روحی رونمایی و بلافاصله با واکنش‌های مخاطبان روبرو شد؛ طوری که در سایت و فضای مجازی خبرگزاری فارس بیش از 700 نظر برای آن ثبت شد و هشتگ #سلام_فرمانده2 هم در توئیتر ترند شد.

استقبال مخاطبان از سرود «سلام فرمانده 2»/ منتظر نسخه‌ها و اجتماعات بین‌المللی هستیم+عکس و فیلم

خبرگزاری فارس ـ حوزه مسجد و هیأت ـ امیرحسین کسائی: ۱۲ اسفندماه بود که سرود «سلام فرمانده ۲» در آستانه نیمه شعبان سالروز میلاد امام زمان (عج) به عنوان اثر جدید گروه ماح «ملت امام حسین(ع)» رونمایی شد. این سرود  با نوای ابوذر روحی و همراهی گروه‌های سرود تهیه شد که نماهنگ آن با حضور ۱۰ هزار کودک و نوجوان از سراسر کشور در مسجد مقدس جمکران ضبط شد.

 

نماهنگ «سلام فرمانده ۲»

انتشار این سرود واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت؛ به طوری که در ۲۴ ساعت نخست هشتگ #سلام_فرمانده ۲ در توئیتر فارسی ترند نخست شد و بیش از ۲ هزار توئیت در این خصوص منتشر شد.

در خبرگزاری فارس هم انتشار این نماهنگ و متن سرود برای نخستین بار با استقبال بالای مخاطبان مواجه شد. در سایت خبرگزاری حدود ۳۰۰ نظر و در کانال تلگرام نیز ۴۲۷ نظر تا لحظه تنظیم این گزارش درج شد.

عالی حتی از قبلی هم بهتر

بخش اعظمی از این نظرات ثبت شده قدردانی و تشکر با عباراتی مانند «به به، عالی، دمتون گرم، خداقوت، ماشاء الله، سلام بر مهدی، یا صاحب الزمان» از ساخت این سرود و تولید نماهنگی جدید به مناسبت میلاد امام زمان (عج) البته برخی هم اعلام می‌کردند که سرود اول به نسبت این سرود بیشتر به دل نشست که می‌توان پاسخ داد هنوز برای تصمیم‌گیری زود است و این سرود هنوز مانند نسخه اول فراگیر نشده است و با گذشت زمان می‌تواند در دل‌ها بنشیند و سر زبان‌ها بیفتد.

یکی از مخاطبان با عنوان ناشناس نوشته است: «عالی حتی از قبلی هم بهتر! البته چون یک ساله با سلام فرمانده ۱ زندگی کردیم؛ شاید برای بعضی‌ها، قدرت و قوت و اثرگذاری قوی سلام فرمانده ۲ کمتر به چشم بیاید! اما مهم اینه عالیه. محتوا، اجرا عالیست»

اسماعیل ثابتی هم در این باره نوشته است: «سلام فرمانده یک حماسی بود ولی نسخه دوم خیلی لطیف و دلی است.»


بخشی از نظرات منتشر شده در سایت خبرگزاری فارس ذیل خبر انتشار سلام فرمانده ۲

کاش از امام خمینی هم در سرود نامی برده می‌شد

در کنار این تقدیرها اما برخی از کابران یک نکته را هم ذکر می‌کردند و آن مغفول ماندن نام امام خمینی(ره) در نسخه اول و دوم است. در یکی از این نظرات آمده است: «ضمن تشکر از شاعر و خواننده و دست‌اندرکاران و آرزوی موفقیت برای آنها، با توجه به اینکه انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی رحمه الله علیه به پیروزی رسید و آن امام فقید سال‌های زیادی با مبارزه و تبعید و هدایت همه رهروان موجب پیروزی انقلابی شد که در جهان تأثیرگذار گردید و یکی از زمینه های ارادات به حضرت ولی عصر اواحنا فداه و ظهور منجی عالم بشریت را فراهم گردانید شایسته است در سرود‌هایی اینچنین نام مبارک حضرت امام خمینی (ره) چندبار تکرار شود ولی در این دو شعر غفلت شده است که باید تجدید نظر شود.حضرت امام خامنه‌ای در هر سخنرانی چند بار از امام راحل یاد می‌کنند و سرایندگان سرود و شهر حتماً باید از مقام معظم رهبری الگو بگیرند. شهید بزرگوار سپهبد قاسم سلیمانی دانش آموز مکتب امام خمینی و از یاران باوفای رهبر عزیزمان است. شهدای عزیز دیگر مثل شهید همت و باکری‌ها و خرازی و دیگر شهدای عزیز نیز همچنین. لذا در این سرودها از مکتب و تفکر حضرت امام راحل عظیم الشأن باید نام برده شود. با تشکر و آرزوی موفقیت برای همه عزیزانی که در این راه تلاش می‌کنند.»

منتظر برادرانمان در سرزمین‌های دیگر برای تولید سلام فرمانده به زبان‌های دیگر هستیم

مخاطب دیگری با یادآوری انتشار نسخه‌های سلام فرمانده ۱ به زبان‌های دیگر نوشته است: «منتظر برادرانمان در سرزمین‌های دیگر هستیم تا به زبان‌های مختلف روی این ملودی جدید هم کار کنند و مسیر ظهور جذاب‌تر و هموارتر شود.»

حضور کودکان با لباس اقوام، پیام انتظار و وحدت داشت

برای تولید نماهنگ «سلام فرمانده ۲» ده هزار کودک دهه نودی و دهه هشتادی با لباس‌های بومی و محلی در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا کرده و همراه با ابوذر روحی این سرود را همخوانی کردند. یکی از مخاطبان با تحسین این اقدام نوشته است: «از این سرود بسیار لذت بردم و هوای جمکران کردم و اشک ریختم. یکی از زیبایی‌های این نسخه، حضور کودکان و نوجوانان با لباس اقوام مختلف بود که در کنار پیام انتظار و عینی کردن مفهوم منتظر، باعث وحدت هم می‌شود. از طرفی نام بردن از شهید آرمان علی وردی و او را پای کار معرفی کردن، به نوعی اعلام نشانه و خصوصیت منتظر واقعی است. »

نسل جدید خوراک فکری مثل سلام فرمانده می‌خواهد

مخاطب دیگری با اشاره به ضرورت تولید محتوا برای قشر کودک و نوجوان نوشت: «نسل جدید خوراک فکری مثل سلام فرمانده می‌خواهد. اگر ما اوقات فراغت و ذائقه مخاطبین را با محصولات سالمی مثل این سرود پُر کنیم دشمن به هیچ عنوان نمی‌تواند ترانه‌های مضر را بین نوجوانان رایج نماید. زیرا این سرود و امثال آن با فطرت و ذائقه الهی فرزندان ما کاملاً سازگاری دارد و بر دل و قلب آن‌ها می‌نشیند.»

این سرودها باعث دل بستن افراد از بچگی به ائمه اطهار می‌شود

دیگری با همین موضوع آورده است: «درود به آقای ابوذر روحی عزیز. این سرود و کارهایی از این دست با حضور و همکاری و تشویق بچه‌ها باعث دل بستن افراد از بچگی به پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و در ادامه تحقیق و آشنایی بیشتر آن‌ها می‌شود. بهترین کار در مقابل هجمه‌های دشمن و شیطان فراهم کردن زمینه آشنایی انسان‌ها با قرآن و سیره و سخنان پیامبر (ص) و امامان (ع) است و ادامه راه ان شاء الله افراد در مسیر درست قرار می‌گیرند. باید مراسم و اعیاد مذهبی با شکوه بدور از تجمل همچون گذشته بر پا شود.مساجد و تکیه‌ها همچون گذشته به جایگاه خود برگردد. سخنرانان با سواد و روانشناس همچون شیخ احمد کافی عزیز جوانان را به سوی دین اسلام راهنما باشند. پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) درحدیث ثقلین مسلمانان را به تمسک به کتاب خدا و عترت که همان اهل بیت (ص) است برای رهایی از گمراهی راهنمایی نموده‌اند. بنابراین این قبیل کارها بسیار با ارزش است.»


مراسم تشییع طلبه شهید آرمان علی وردی

درود بر روان پاک تمام شهدای مملکت

در نسخه دوم سرود «سلام فرمانده» از شخصیت‌ها و شهدای بسیاری نام برده شده است؛ مانند شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید همت، میرزا کوچک خان، مرحوم کافی و شهید آرمان علی وردی. مخاطبی با تحسین این رویکرد نوشته است: «در این شعر از کسانی که جانشان را فدای ملکت کرده‌اند یاد شده است که درست است. مثل میرزا، حاج همت و شهید سلیمانی و دیگران. درود بر روان پاک تمامی شهدای مملکت از اول تاریخ تا به امروز که جانشان را فدای کشور کرده‌اند.»

تجمعات در ورزشگاه آزادی و مراکز استان‌ها برپا شود

نسخه نخست سرود «سلام فرمانده» با برگزاری اجتماعات متعددی در شهرهای مختلف کشور توسط کودکان و نوجوانان همخوانی شد که شاید یکی از باشکوه‌ترین مراسم‌ها در ورزشگاه آزادی تهران بود. عبدالکریم منافی با اشاره به این اتفاق نوشته است: «مانند سرود قبلی بسیار عالی و در حد جهانی و ظهور صاحب الزمانی است و آرزومندم که به مناسبت‌های مختلف در استادیوم آزادی و سایر مراکز استانی و سایر کشورها نیز اجرا تا در ظهور حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف تسریع شود.»

با شنیدن هر دو سلام فرمانده فقط اشک می‌ریزم

مخاطب دیگری با نام نجمی در فضای احساسی خود نوشته است: «سلام واقعا عالیه خدا خیرتون بده انشاالله امام زمان صدای این بچه‌ها رو بفهمه و بیاد. من که با شنیدن هر دو سلام فرمانده فقط اشک میریزم. خودم بچه دهه نودی دارم انشاالله بتونم یک جوری تربیتش کنم که شرمنده آقا نشم.»

سلام فرمانده وارد کتاب‌های درسی شود

محمد از سنندج پیشنهادی به مسئولان وزارت آموزش و پرورش دارد و می‌نویسد: «بسیار زیبا اجرا کردن ولی میشه شعر سلام فرمانده را کوتاه و با معنی‌تر به کتاب درسی بچه‌ها اضافه کرد، مثلاً شروع درس اول کتاب فارسی شود تا برای همیشه در ذهن بچه‌ها بماند.»

درباره امام مهدی باید زیاد سخن گفت تا از غربت خارج شود

مخاطب دیگری نوشته است: «حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در عالم مکاشفه به یکی از علمای قم فرموده‌اند: مهدی ما در عصر خویش مظلوم است. تا می‌توانید، درباره او سخن بگویید و قلم فرسایی کنید. آنچه درباره شخصیت وی بگویید درباره همه معصومین گفته‌اید؛ زیرا ایشان همه در عصمت، ولایت و امامت  یکی‌اند و چون عصر، عصر مهدی ماست، سزاوار است درباره او سخن‌ها گفته شود ... باز تاکید می‌کنم که درباره مهدی ما زیاد بگویید و بنویسید. مهدی ما مظلوم است. بیش از آنچه نوشته و گفته اند، باید درباره اش نوشت و گفت.»


حضور ۱۰ هزار کودک دهه نودی و هشتادی برای همخوانی سلام فرمانده ۲

سلام فرمانده ۲ درمانده‌ها را درمانده‌تر کرد

رسانه‌های مختلف دنیا با تیترهای عاجزانه‌ای به استقبال از انتشار سلام فرمانده رفتند. یکی از آن‌ها همزمانی آن را با مسمومیت دانش‌آموزان تیتر کرده بود. مخاطبی در واکنش به این اظهارات نوشته است: «سرود سلام فرمانده ۲ با این اجتماع پرشور از اقوام مختلف ایران کاری کرد که درمانده‌ها در مانده‌تر شدند»

خدا کار ملت و رهبر ما را از زبان پاک‌ترین بچه‌ها معرفی می‌کند

مخاطب دیگری نوشت: «خداراشکر می‌گوییم که ۴۴ سال است دشمنان نمی‌توانند ملت شریف ایران را ببینند ولی خداوند کار ملت و رهبر ما را برای تمام جهانیان از زبان پاک‌ترین بچه‌ها معرفی می‌کند. خدا جناب روحی و تمام مومنین و مومنات و رهبر حکیم و فرزانه را حفظ کند و امام زمان(عج) شریف را هرچه زودتر در بین این جوانان و نوجوانان عزیز ما نمایان سازد تا بچه‌ها هرچه بیشتر یقین پیدا کنند و آماده پذیرایی از عزیز زهرا شوند.»

بعد از ۶ ماه آشوب،‌ انتشار سلام فرمانده نشان از بیهوده شدن تلاش براندازهاست

در توئیتر هم مخاطبان بسیاری به استقبال سلام فرمانده ۲ رفتند و بخش‌هایی از آن را به روایت تصویر نمایش دادند و یا به اثرات فرهنگی و تربیتی این سرود اشاره کردند. در ادامه بخشی از این واکنش‌ها را مشاهده کنید:

آغاز اجتماعات «سلام فرمانده ۲» از فردا

به گزارش فارس، اجتماعات «سلام فرمانده ۲» از فردا سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه آغاز می‌شود. اولین اجتماع خانوادگی «سلام فرمانده ۲» در شب نیمه شعبان سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه در گیلان، لنگرود، سالن ورزشی ۲۲ بهمن برگزار می‌شود. پس از آن همزمان با روز نیمه شعبان سالروز میلاد امام زمان(عج) اجتماع خانوادگی قم در مسجد مقدس جمکران با حضور ابوذر روحی با حضور بیش از ۱۰ هزار دهه هشتادی و نودی از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

 

نسخه اول سرود سلام فرمانده

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول