اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تحویل هزار واحد مسکن محرومان به مددجویان مازندرانی/ پایان ۱۴۰۲ پایان بی‌مسکنی مددجویان

استاندار مازندران تحویل هزار مسکن محرومان به مددجویان کمیته امداد امام خمینی استان را کاری فاخر دانست و گفت: بنابر تاکید رئیس جمهور و رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور باید کاری کنیم تا پایان ۱۴۰۲ هیچ مددجویی بدون مسکن نباشد.

تحویل هزار واحد مسکن محرومان به مددجویان مازندرانی/ پایان ۱۴۰۲ پایان بی‌مسکنی مددجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدمحمود حسینی‌پور در مراسم تحویل هزار مسکن محرومان به مددجویان کمیته امداد مازندران که همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی به‌صورت ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس جمهور در سالن استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: بنا بر تاکید آیت الله رئیسی و رئیس کمیته امداد امام خمینی، امیدواریم تلاش کنیم تا پایان سال ۱۴۰۲ هیچ مددجویی بدون مسکن نباشد‌، در جلسه ستاد مسکن باید همه امکانات بسیج شود تا این سیاست اجرا شود.

وی افزود: وقتی موضوعی را مطرح و پروژه‌ای را آغاز می‌کنیم و نیمه کاره رها می‌شود تداعی ناکارآمدی است، باید بحث خانه‌دار کردن مددجویان را تا پایان سال آینده به پایان برسانیم و خیلی زمان نداریم.

حسینی‌پور خواستار برنامه‌ای مدون و مشخص برای اجرای این پروژه شد و تصریح کرد: خرسندیم که کار فاخر تحویل هزار مسکن مددجویی به هزار خانواده به سرانجام رسید.

*پرونده مسکن ۱۶۰۰ خانوار در دست اقدام است

حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران نیز در این جلسه، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران ساخت هزار مسکن مددجویی در استان و کشور، اظهار کرد: ۴۸۰ مرکز نیکوکاری در سطح مازندران عنایت ویژه‌ای به ما دارند، گروه‌های جهادی و انقلابی همکاری خوبی را با ما دارند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: امروز همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد حضرت امام افتخار داریم که هزار مسکن را به خانواده‌های نیازمند تحویل بدهیم.

حجت‌الاسلام عالیشاه به وجود ۶ هزار و ۷۰۰ نفر مستاجر تحت پوشش کمیته امداد که از اجاره و ودیعه مسکن بهره‌مند هستند اشاره کرد و گفت: طبق اولویت‌بندی باتوجه به اینکه اعداد اعضای خانوارها بین یک یا چهار نفر است، حدود ۲ هزار و ۷۰۰خانوار دو نفره و دو نفره به بالا داریم که در لیست مسکن قرار می‌گیرند؛ در همین ایام هزار و ۶۰۰ خانوار را شناسایی کردیم و پرونده ساخت مسکن آنها در دست اقدام است‌.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران، اضافه کرد: هزار خانوار نیز فاقد زمین هستند که امیدواریم بتوانیم نسبت به تامین زمین برایشان اقدام کنیم و شرمنده آنها نباشیم.

وی یادآور شد: یکی از رویکردهای کمیته امداد بحث توانمندسازی خانواده‌هاست، در مازندران ماهانه ۵۳ میلیارد تومان مستمری به حساب مددجویان واریز می‌شود اما رویکرد ما پرداخت مستمری و کمک‌های بلاعوض نیست و برای خانواده‌های بازتوان ایجاد اشتغال خواهیم داشت، تاکنون ۹۵درصد از اعتبارات اشتغال ما تا به الان جذب شد، همه ساله ۱۰۰درصد از اعتبارات اشتغال را جذب میکنیم و الان ۱۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی به‌مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی در دست افتتاح است.

عالیشاه همچنین ادامه داد: در همین ایام به ۴۰۰ زوج جوان جهیزیه پرداخت می‌کنیم سبدهای غذایی را درنظر گرفتیم، ذبح گوسفند و قربانی به نیت امام زمان (عج) را داریم، افتخار ما در استان مازندران این است که خیران دست ما را می‌گیرند، امروز اعلام می‌کنیم که پشت نوبتی جهیزیه نداریم، در بحث لوازم خانگی راستای طرح مفتاح الجنه سقف هزار و ۶۰۰ دستگاه بود اما الان ۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی تقدیم خانواده‌های بزرگوار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی  مازندران تاکید کرد: در حال حاضر مراجعان مردمی روزهای سه شنبه نسبت به گذشته پنج برابر شده است، چاره‌ای نیست جز اینکه در قالب قرض‌الحسنه کمکشان کنیم، الان دو سال است که خیرین در بحث قرض ماندگار رتبه اول کشور را داریم، تا الان ۱۰۰ میلیارد تومان وام از صندوق امداد ولایت به مردم بدون یک ریال کارمزد پرداخت شد و با ۱۶هزار و ۵۰۰ تراکنش ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مشارکت مردمی را شاهد بودیم؛ همچنین ۳۰هزار نفر از خدمات فرهنگی ما بهره‌مند شدند.

گفتنی است؛ به‌مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد در مجموع در کشور ۲۳ هزار مسکن محرومین تحویل مددجویان شد که سهم مازندران هزار مسکن بود.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول