اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مجلس با حذف سقف حقوق ۵۵ میلیون تومانی برای اعضای ‌هیأت‌ علمی دانشگاه‌ها مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد یکی از نمایندگان مبنی بر حذف سقف حقوق ۵۵ میلیون تومانی برای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌ عالی و پژوهشی و قضات مخالفت کردند.

مجلس با حذف سقف حقوق ۵۵ میلیون تومانی برای اعضای ‌هیأت‌ علمی دانشگاه‌ها مخالفت کرد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی نوبت سوم امروز و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲، پیشنهاد محمدعلی محسنی بندپی مبنی بر حذف سقف افزایش حقوق ۵۵ میلیون تومانی برای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌ عالی و پژوهشی و قضات را بررسی کرده اما در نهایت با این پیشنهاد مخالفت کردند.

محمدعلی محسنی بندپی در توضیح پیشنهاد خود، گفت: از بین ۲۲ هزار و ۲۸ اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت تنها ۱۷۹ نفر از آن‌ها حقوق ماهانه بالای ۵۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند، اگر ما این ۲۲ هزار و ۲۸ نفر را تقسیم بر ۱۷۹ کنیم، یعنی از هر ۱۰۰۰ نفر اعضای هیأت علمی تنها ۸ نفر از آن‌ها بالای ۵۵ میلیون تومان دریافتی دارند که این افراد نیز اعضای هیأت علمی استاد تمام هستند. تعیین سقف برای این افراد یعنی سقف گذاشتن برای کارآمدی، شایسته‌سالاری یعنی سقف گذاشتن برای ارتقای توانمندی اعضای هیأت علمی و سلب انگیزه از نسل آینده‌. متأسفانه نخبگان کشور را به بخش خصوصی و از آنجا به خارج از کشور هدایت می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، در نهایت خانه ملتی‌ها با  پیشنهاد فوق مخالفت کردند.

پایان پیام/ ت 1612

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول