اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

«جشن ملی احسان و نیکوکاری» در قم آغاز می‌شود/پرداخت 400 میلیارد تومان تسهیلات‌ اشتغال‌زایی در قم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم از برگزاری جشن ملی احسان و نیکوکاری در قم خبرداد و گفت: مردم استان‌های مختلف با استفاده از بستر ویدیو کنفرانس در این جشن شرکت خواهند کرد و رئیس کمیته امداد سخنران اصلی این مراسم خواهد بود.

«جشن ملی احسان و نیکوکاری» در قم آغاز می‌شود/پرداخت 400 میلیارد تومان تسهیلات‌ اشتغال‌زایی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری برنامه‌های جشن احسان و نیکوکاری که در سالن جلسات اداره‌کل کمیته امداد برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه طی سخنانی اظهار کرد: کمیته امداد امام(ره) امسال به سن ۴۵ سالگی رسیده و در آستانه ورود به نیم قرن تجربه، خدمت و محرومیت‌زدایی است.

وی ادامه داد: جشن ملی احسان و نیکوکاری همزمان با تاسیس کمیته امداد هر ساله در این ایام برگزار می‌شود که امسال این جشن با شعار «نذر امید» با مرکزیت استان قم و با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کل کمیته امداد آغاز به کار خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم تصریح کرد: برنامه‌هایی که در هفته احسان و نیکوکاری در نظر گرفته‌ایم متنوع است و برخی از آن‌ها با مشارکت دستگاه‌هایی مانند سپاه، بنیاد مستضعفان، علوی، کرامت، برکت، هدایت و برخی از نهادهای فرهنگی انجام خواهد شد که اقدام مبارکی خواهد بود.

*جمع‌آوری ۱۶ میلیارد تومان هدیه در جشن نیکوکاری سال گذشته

وی در ادامه بیان کرد: مجموع کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان بود که توسط کمیته امداد جمع‌آوری شد، اما امسال پیش‌بینی می‌شود حداقل ۲۵‌ میلیارد تومان در ایام جشن احسان و نیکوکاری جمع‌آوری شود. پایگاه‌ها و دفاتر نیکوکاری ما در سطح استان آماده دریافت هدایا و نذورات به صورت نقدی و غیرنقدی هستند.

وی افزود: در این شرایط سخت اقتصادی که بسیاری از مردم به ویژه خانواده بی‌بضاعت با آن دست و پنجه نرم می‌کنند؛ تلاش ما این است که خبر خوبی به خانواده‌های کمیته امداد حضرت امام(ره) دهیم.

*هوشمندسازی شبکه کمیته امداد برای پایش دقیق‌تر خانوار

مسعودیان‌راد در خصوص هوشمندسازی شبکه کمیته امداد برای کنترل بهتر وضعیت خانوار، در ادامه گفت: در تشکیلات و ساختار کمیته امداد امام خمینی(ره) اتفاق جدیدی که رخ داده هوشمندسازی امداد است؛ سامانه امداد هوشمند ویژگی‌های بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما در این سامانه می‌توانیم وضعیت افرادی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند را به صورت برخط تحت رصد و پایش قرار دهیم، این هوشمندسازی در راستای خدمت‌رسانی بهتر به این عزیزان انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم عنوان کرد: سال گذشته ۲۳  هزار و ۱۳۱ خانواده تحت حمایت ما بوده‌اند و طی یک سال اخیر پالایش‌های بسیاری بین آن‌ها انجام شده است و این آمار به ۲۰ هزار نفر رسیده است. برخی افراد به دلیل اینکه تحت حمایت دستگاه‌های دیگر قرار گرفته و یا بنا به دلایل مختلفی کمتر مستحق دریافت حمایت از سوی کمیته‌ امداد بودند پرونده آن‌ها قطع و افراد مستحق‌تر جایگزین آن‌ها شده‌ است.

*سیاست‌های ما در مقابل فقر تهاجمی است

وی در ادامه توضیح داد: نوک پیکان حمایت‌ها و خدمات‌رسانی‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در وضعیت پرتلاطم اقتصادی امروز به سمت خانواده‌های محروم است، ما به این نتیجه رسیده‌ایم که در مقابل فقر باید سیاست‌های تهاجمی را اعمال کرد.

مسعودیا‌ن‌راد تاکید کرد: در راستای سیاست تهاجمی ما برنامه‌های کمیته‌امداد را به 3 دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم کردیم که پرداخت مستمری‌ها، اقدامات معیشتی و کمک‌های ماهیانه و... مربوط به اقدامات دسته اول می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: ارائه تسهیلات‌ گره‌گشایی مانند ودیعه مسکن مربوط به اقدامات میان مدت ماست تا بتواند بخشی از مشکلات مردم را حل کند، اما در اقدامات دسته سوم باید برنامه‌ریزی‌های کلانی داشت که ما طی این مدت این موضوع را در دست اقدام قرار داده‌ایم.

وی افزود: آموزش‌های مهارتی، ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی، تهیه مسکن، پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و سایر موارد بخشی از اقدامات ما در برنامه‌های بلند مدت است.

*درآمد‌های کمیته امداد در ۱۰ ماه اخیر به ۱۷۶ میلیارد رسیده است

مسعودیان‌راد در ادامه مطرح کرد: کمیته امداد امام (ره) طی 10 ماه اخیر از طریق بخش‌های مختلف درآمدزایی‌ داشته است که کل درآمد‌های ما در قالب صدقات و کمک‌های مردمی ۱۷۶ میلیارد تومان است.

وی افزود: باتوجه به پیش‌رو بودن جشن احسان و سایر مناسبت‌ها پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۱ این آمار به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یابد. درآمدزایی‌های کمیته امداد نسبت به سال‌های گذشته رشد تقریبا ۵۰ درصدی داشته است و ما از برنامه‌هایمان جلوتر هستیم.

*پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی در قم

مسعودیان‌راد اظهار کرد: امسال در قالب تسهیلات اشتغال‌زایی بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است تا اقدامات فقر را ریشه‌کن کند.

وی ادامه داد: کار خدمت‌رسانی و اشتغال‌زایی باید از نیاز‌سنجی مردم آغاز شود و خدمات ما باید با محوریت احیای روستاها و سپس شهر‌ها صورت گیرد.

*صندوق‌قرض‌الحسنه ولایت نمونه بانک اسلامی است

مسعودیان‌راد در ادامه با اشاره به فعالیت‌های «صندوق قرض‌الحسنه ولایت» گفت: این صندوق از سال ۱۳۹۴ مجوز فعالیت را از بانک مرکزی دریافت کرد و تا به امروز خدمت‌رسانی‌های بسیاری را انجام داده، صندوق قرض‌الحسنه لایت نمونه یک بانک اسلامی است.

وی ادامه داد: قابلیت صدور کارت هدیه، بن‌کارت، پرداخت مستمری افراد و پرداخت حقوق کارکنان و سایر موارد از خدمات این صندوق محسوب می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم تاکید کرد: رسالت صندوق به‌این گونه است که نه سود می‌دهد و نه سود می‌گیرد و کاملا در قالب بانکداری اسلامی عمل می‌کند، این صندوق ظرفیت این را دارد که بتواند بزرگترین صندوق قرض‌الحسنه در کشور باشد.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول