اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مدیر کانون پرورش فکری کودکان: ذائقه کودکان در نگارش کتاب لحاظ شود

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: استقبال از کتاب در حوزه کودک و نوجوان وجود دارد،اما لازم است نویسندگان حوزه کودک و نوجوان ذائقه این قشر را مورد توجه قرار دهند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان: ذائقه کودکان در نگارش کتاب لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک احسان منصوری ظهر امروز در حاشیه روز ملی کتابخانه‌گردی در اراک اظهار کرد: یکی از پایگاه‌های عمیق، مهم و موثر در حوزه فرهنگ کشور کتابخانه‌ها هستند  که می‌توانند به قطب و مرکز تاثیرگذاری برای توسعه و تعمیق مسایل فرهنگی تبدیل شوند.

وی افزود: باید ارتباط کتابخوانه با کودک و نوجوان را یک فرصت دانست و در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با توجه به تهدیدهایی که در حوزه فضای مجازی برای اقشار مختلف جامعه خصوصا کودک و نوجوان وجود دارد، ادامه داد: باید از ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عنوان یک فرصت استفاده کنیم تا فضای فرهنگی جامعه را به سمت مناسبی سوق دهیم.

منصوری بیان کرد: امیداورم با رویکردی که در نهاد کتابخانه‌های استان وجود دارد با فراهم شدن زمینه همکاری بیشتر با سایر نهادها خصوصا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بتوان اتقافات مهمی را در حوزه فرهنگ رقم زد. 

وی با اشاره به وجود فضای مجازی موجود در سطح جامعه اظهار داشت: باید از فرصت علاقه‌مندی نوجوانان به حوزه رویداد بهره ببریم و با تبلیغ رویدادها به گسترش فرهنگ  کتاب خوانی کمک نماییم.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ادامه داد: استقبال از کتاب در حوزه کودک و نوجوان وجود دارد، ولی باید نویسندگان، تصویرگران و ناشران شناخت ذائقه این قشر را مورد توجه قرار دهند تا بتوانیم  فضای تولیدی خوبی را در سطح جامعه فراهم کنیم.

 
 توجه به کتابخوانی در مدارس خیلی کمرنگ است

مسئول روابط عمومی استانداری مرکزی نیز گفت: کتاب خواندن جذابیتی دارد که هیچ چیزی را نمی‌توان جایگزین آن کرد.

طالبی افزود: هر چقدر رسانه و فضای مجازی در اختیار داشته باشیم بازهم جای کتاب را نمی‌گیرد چراکه فضایی با خواندن کتاب ایجاد می‌شود که هیچ موضوع دیگری را نمی‌توان جایگزین آن کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که امروزه در حوزه رسانه وجود دارد موضوع کتاب و کتابخوانی باید خصوصا در بین قشر کودک، نوجوان و جوان مورد توجه قرار بگیرد و همه باید ضرورت آن را درک کنند. 

 

مسئول روابط عمومی استانداری مرکزی بیان کرد: توجه به امر کتاب و کتابخوانی باید در مدارس بسیار مورد توجه قرار بگیرد و دانش آموزان به این امر ترغیب شوند چراکه احساس می شود توجه به کتابخوانی در مدارس خیلی کمرنگ است.

طالبی اظهار داشت: فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب، خارج شدن از فضای سنتی کتابخانه‌ها، ایجاد شرایط برای بهره مندی از اوقات فراغت افراد و ... از مواردی است که باید برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مورد توجه جدی قرار بگیرد.

کتابخانه‌گردی اقدام خوبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی نیز گفت: کتابخانه گردی اقدام ارزشمندی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است چراکه زمینه حضور کودکان و نوجوانان در این فضاها را فراهم کرده است.

محمد بخشی ادامه داد: کتابخانه گردی شور و هیجان خاصی را در بین افراد ایجاد و آنها را به امر کتابخوانی تشویق می‌کند.

وی افزود: بدون شک کتاب در زندگی همه افراد جامعه تاثیرگذار است و به همین دلیل باید زمینه‌ای فراهم شود تا همه بتوانند از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.

 

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی بیان کرد: برای برگزاری این جشنواره در سالجاری برنامه‌ریزی های خوبی صورت گرفت و با نهادهای مربوطه جلساتی مختلفی در راستای برگزاری هرچه بهتر آن  برگزار کردیم.

بخشی اظهار داشت: امیدواریم نقشی هرچند کوچک در ترویج و تبلیغ فرهنگ رضوی داشته باشیم و برگزاری این جشنواره نیز در این راستا صورت می‌گیرد که امید است با قوت بیشتر برگزار شود.

اجرای طرح کتابخانه‌گردی در 18 کتابخانه عمومی منتخب استان مرکزی 

به گزارش فارس همزمان با نوزدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح کتابخانه‌گردی در ۱۸ کتابخانه عمومی منتخب استان مرکزی  در حال اجراست.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته کتابخانه عمومی آیت اله اراکی شهر اراک، کتابخانه عمومی عباس اقبال آشتیانی شهر آشتیان، کتابخانه عمومی پروفسور حسابی شهر تفرش، کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهر خمین، کتابخانه عمومی معراج شهرستان خنداب، کتابخانه عمومی علامه دلیجانی شهر دلیجان، کتابخانه عمومی ولی عصر(عج) شهرستان ساوه، کتابخانه عمومی سردار شهید سیاوش امیری شهر شازند، کتابخانه عمومی ولایت شهر فرمهین، پیشخان کتابخانه ای اندیشه روستای چهرقان شهرستان کمیجان و کتابخانه عمومی امام صادق(ع) شهر نیم ور شهرستان محلات امروز  میزبان علاقمندان است.

همچنین کتابخانه عمومی شهدای قورچی باشی شهرستان خمین، کتابخانه عمومی ادیب الممالک فراهانی شهرستان خنداب، کتابخانه عمومی امام علی(ع) شهر مامونیه شهرستان زرندیه، کتابخانه عمومی سلمان ساوجی شهرستان ساوه، کتابخانه عمومی فخرالدین عراقی شهرستان کمیجان، کتابخانه عمومی آیت الله مقدسی(ره) شهرستان محلات و کتابخانه عمومی علامه طباطبایی شهرستان محلات در شانزدهم اسفندماه از ساعت 8 صبح تا 15 میزبان مسئولان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اهالی فرهنگ و ادب، اصحاب رسانه، هنرمندان و عموم دوستداران کتاب هستند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول