اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تصویر مقارنه مشتری و زهره از زمین

تصویر روز نجوم ناسا دو سیاره درخشان مشتری و زهره را در آسمان به تصویر کشیده است.

تصویر مقارنه مشتری و زهره از زمین

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از هیندوستان تایمز، ناسا مقارنه مشتری و زهره را به صورت دو نقطه درخشان بر فراز ایتالیا در آسمان شب به عنوان عکس نجومی روز به اشتراک گذاشته است.

ناسا هنگام به اشتراک گذاشتن این عکس گفت: «چند روز پیش، دو درخشان ترین سیاره در آسمان شب با فاصله یک درجه از یکدیگر عبور کردند که به آن مقارنه گفته می شود. این دو نقطه درخشان دقیقاً پس از غروب خورشید در بسیاری از نقاط جهان قابل مشاهده هستند. تصویر ناسا در ایتالیا گرفته شده است.

طبق گزارش Space.com، زهره و مشتری تا 7 فوریه 2032 دوباره نزدیک به نظر نخواهند رسید که تقریباً نزدیک به یک دهه خواهد بود. گزارش The-sky.org اشاره می کند که زهره و اورانوس نیز در آسمان شب در 31 مارس 2023 (11فروردین 1402) به هم می رسند.

مشتری، بزرگترین سیاره منظومه شمسی و زهره، یکی از درخشان ترین اجرام در آسمان زمین، حدود نیم درجه از یکدیگر فاصله دارند. از هفته‌ها پیش این دو جسم در حال نزدیک شدن به هم و ایجاد پدیده ای به نام مقارنه هستند. هرگاه دو جسم در آسمان (مانند ماه‌، سیارات یا ستاره‌ها) از دید ناظر زمینی  به‌طور استثنایی نزدیک به هم ظاهر شوند پدیده مقارنه رخ می دهد.

این دو سیاره درخشان در واقع میلیون ها مایل از هم فاصله دارند و فقط از دید انسان روی زمین به نظر می رسد که آنها در مقابل یکدیگر قرار می گیرند. به علت الگوهای مداری زمین، مشتری و زهره، هر سال مقارنه هایی مانند این اتفاق می‌افتد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول