اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تصویب و اجرای پروژه لایروبی خلیج گرگان از مهم ترین اقدامات سفررئیس جمهور در سفر به گلستان بود

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان گفت: لایروبی، علاج بخشی و احیای خلیج گرگان یکی از پروژه های مهم در سفر رئیس جمهور به استان گلستان است.

تصویب و اجرای پروژه لایروبی خلیج گرگان از مهم ترین اقدامات سفررئیس جمهور در سفر به گلستان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بندر ترکمن، جمعی از کنشگران و فعالین سیاسی اجتماعی، اصحاب رسانه و خبرنگاران با همکاری استانداری گلستان در قالب بازدید یک روزه بانام" راهیان پیشرفت" از لایروبی خلیج گرگان و جزیره آشوراده بازدید کردند.

در این سفر یک روزه، خبرنگاران و فعالین سیاسی اجتماعی ضمن بازدید از اسکله بندرترکمن، اداره بنادر و دریابانی بندر ترکمن و حضور در جزیره آشوراده از مراحل پیشرفت کار بازدید کردند.

احمد هادی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان در این بازدید اظهار کرد: پروژه لایروبی و علاج بخشی خلیج گرگان یکی از مصوبات و پروژه های مهم استان گلستان در سفر رئیس جمهور به استان گلستان است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان خاطرنشان کرد: علی رغم تمام سختی ها و مشکلات این پروژه، امسال آغاز بکار کرده و تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: لایروبی کامل خلیج گرگان و جزیره آشوراده سبب رونق اقتصادی و افزایش درآمد مردم استان گلستان و منطقه شده و زمینه جذب توریست و گردشگر را فراهم کرده و استان گلستان را به قطب گردشگری تبدیل می کند.

مدیر خانه احزاب استان گلستان گفت: خلیج گرگان و جزیره آشوراده جزو زیستگاه ها و ذخیرگاه ژنتیکی جنگل های هیرکانی و گونه های مختلف جانوری و گیاهی است.

حمید ملک اظهار کرد: خشک شدن خلیج گرگان و  جزیره میانکاله سبب افزایش و پدید امدن ریزگرده ها در استان و منطقه شده و زیستگاه محیط زیست را به خطر می اندازد.

فرماندار شهرستان بندرترکمن نیز در این بازدید گفت: حفاظت از خلیج گرگان، جزیره آشوراده و جزیره میانکاله جزو مصوبات شورای عالی محیط زیست بوده و رعایت آن ضروری است.

عبدالغفور غراوی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ها و پنانسیل های موجود در اسکله بندر ترکمن و همجواری آن با جزیره آشوراده و وجود گمرک تلاش داریم تا این منطقه را به قطب تجاری و گردشگری تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: لایروبی خلیج گرگان و جزیره آشوراده در رشد اقتصادی منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مسئول فنی پروژه لایروبی خلیج گرگان در بازدید گفت: در لایروبی خلیج گرگان سه کانال چهارپایه، چاپاقلی و آشوراده مدنظر بوده و لایروبی کانال آشوراده از اولویت ما در این پروژه بود.

سید رسول میرزاده اظهار کرد: لایروبی ساحل بندر ترکمن و همزمان جزیره آشوراده در راستای رفع مشکلات مردم منطقه و رونق شیلات و ماهیان خاویاری تاثیر ویژه ای خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور ایجاد دیواره حفاظتی چوبی در راستای عمر طولانی کانال ها در کنار لایروبی خلیج گرگان در جوار کانال های اصلی ایجاد می شود.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول