اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سهم زنجان از درآمد مالیاتی کشور ۱.۵ درصد است/نرم افزار مالیات من رونمایی می‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان امور مالیاتی سهم استان زنجان را از تولید ناخالص ملی یک درصد و درآمد مالیاتی آن را ۱.۵ درصد عنوان کرد و گفت: سهم زنجان از درآمدهای مالیاتی بیانگر خوش‌رفتاری و خوش‌حسابی مودیان مالیاتی در استان است و من امیدوارم روزی برسد که استان‌ها منطبق با توان مالیات پرداخت کنند.

سهم زنجان از درآمد مالیاتی کشور ۱.۵ درصد است/نرم افزار مالیات من رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، داود منظور در نشست فعالان اقتصادی با تاکید بر تلاش مضاعف برای الکترونیکی شدن خدمات در امور مالیاتی اظهار کرد: پیاده‌سازی دولت الکترونیک در نظام مالیاتی آغاز شده که در این رابطه استعلام‌ها در حال حاضر برخط شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی به الکترونیکی شدن سامانه دادرسی در چند استان اشاره و تصریح کرد: این سامانه از سال آینده در همه استا‌ن‌ها به صورت الکترونیکی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود وضعیت پرونده مودیان مالیاتی برای خود افراد هم رویت‌پذیر شود، تصریح کرد: در این راستا پلتفرم《مالیات من》در اختیار عموم مردم بر روی گوشی‌های همراه قرار گرفته است.

منظور، بر ساده‌سازی امور مالیاتی تاکید کرد و گفت: سعی می‌شود تفاسیر از موارد قانونی به حداقل برسد.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه تلاش می‌شود اطلاعات مودیان مالیاتی با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، شفاف شود، ادامه داد: این اطلاعات مبنای عمل امور مالیاتی خواهد بود.

وی به ورود ۷۰ هزار شرکت‌ بورسی به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی اشاره کرد و گفت: به شخصه طی ۱۵ ماه گذشته، جز در موارد ضروری بخشنامه جدیدی ابلاغ نکرده‌ام چرا که قوانین شفاف هستند و نیاز به تبیین ندارند با این وجود پذیرای اعتراضات به بخشنامه‌های قبلی هستیم.

منظور، با تاکید بر رعایت عدالت مالیاتی در بین استان‌ها گفت: با وجود همه اقدامات انجام شده، هنوز هم گلایه‌هایی وجود دارد که در مورد زنجان هم وصول ما از برآوردها بیشتر بوده که اغلب آن‌ها مربوط به پرونده‌های معوق بوده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: سازمان برای پرونده‌های مالیاتی بالای ۱۰۰ میلیارد تومان پرونده‌های ویژه تشکیل داده، بنابرین ۵۵ درصد رشد وصولی‌ها از حل و فصل پرونده‌ها و همچنین شناسایی فرار مالیاتی محقق شده است.

وی به شناسایی فرارهای مالیاتی بزرگ اشاره و و تصریح کرد: تاکید می‌کنم با شرکت‌های فاقد اعتبار به دلیل داشتن عواقب و گرفتاری معامله نکنید تا به سالم‌سازی فضای اقتصادی کشور کمک شود.

منظور، میزان مالیات پیش‌بینی شده در بودجه سال آینده را برای استان زنجان ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مالیات نسبت به سال جاری ۲۳ درصد افزایش داشته است که امیدوارم سهم استان از مازاد درآمدها به استان بازگشت داده شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور مالیاتی سهم استان زنجان را از تولید ناخالص ملی یک درصد و درآمد مالیاتی آن را ۱.۵ درصد عنوان و تصریح کرد: سهم زنجان از درآمدهای مالیاتی بیانگر خوش‌رفتاری و خوش‌حسابی مودیان مالیاتی در استان است و من امیدوارم روزی برسد که استان‌ها منطبق با توان مالیات پرداخت کنند.

وی بخشودگی مالیاتی را یک ابزار تشویقی برای اثرگذاری پرداخت مالیات دانست و ادامه داد: در مقابل جرائم مالیاتی هم ضامن اجرای قانون البته برای مودیان بدحساب است.

منظور، به تغییرات ایجاد شده در دادرسی‌ها اشاره کرد و افزود: دادرسی‌ها با انتخاب افراد مستقل از مدیرکل استان و نمایندگان مودیان و دادگستری تشکیل و موضوع تعارض منافع در این مورد هم رفع خواهد شود، ضمن اینکه سرعت رسیدگی به پرونده‌ها هم افزایش یافته و جلوی رسوب پرونده‌ها گرفته می‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی با تاکید بر رفع مشکل دریافت مالیات از تراکنش‌های مالی در کارتخوان‌ها افزود: طبق بخشنامه آرامش بر مالیات نداریم، چرا که تراکنش فقط نشانه است.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول