اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انصارالله: تحرکات آمریکا، تجاوز آشکار به حاکمیت یمن است

دفتر سیاسی جنبش انصارالله گفت که تحرکات آمریکا در ادامه تجاوزات مستمر علیه ملت یمن بوده و در راستای خیانت جدیدی از سوی مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی است.

انصارالله: تحرکات آمریکا، تجاوز آشکار به حاکمیت یمن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن شامگاه امروز دوشنبه از تحرکات آمریکا در استانهای حضرموت و المهره این کشور به شدت انتقاد کرد و آن را تجاوز آشکار به حاکمیت یمن دانست.

شبکه خبری المسیره ضمن نقل بیانیه این جنبش، گزارش داد، تحرکات آمریکا در استانهای حضرموت و المهره، در ادامه تجاوزات مستمر علیه ملت یمن است و در راستای خیانت جدیدی از سوی مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی است.

انصارالله با بیان اینکه هدف از خیانت مزدوران، فروش و اجاره دادن سواحل و جزایر یمن است، تصریح کرد: دولت مزدوران را مسئول هر گونه خیانت یا کوتاهی در حاکمیت ملی می‌دانیم. بار دیگر، تحرکات آمریکا در المهره را محکوم می‌کنیم.

این جنبش ضمن محکومیت هر گونه حضور یا تحرکات خارجی در اراضی یمن، تأکید کرد: ملت ما حق دارد با تمامی راههای مشروع، با این مسئله مقابله کند. ما حمایت خود را از آزادگان مناطق جنوبی و شرقی اعلام می‌کنیم و از آنان می‌خواهیم که بیدار باشند.

انصارالله ضمن درخواست برای شکست توطئه‌هایی که یمن و حاکمیت و تمامیت ارضی آن را تهدید می‌کند، از ملت این کشور خواست که با مال و جان، از جبهه‌های نبرد حمایت کنند تا بتوانند با اشغالگران مقابله کرده خاک خود را آزاد کنند.

این در حالی است که فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «استفان فاگین» سفیر آمریکا در یمن و دریادار «برد کوپر» معاون فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا،  در جریان سفر شهر الغیضه، مرکز استان المهره یمن در چهارشنبه گذشته با شماری از فرماندهان گارد ساحلی یمن دیدار و درباره تلاش‌های امنیت دریایی منطقه‌ای و فرصت‌های آینده برای تعمیق همکاری‌های دریایی دوجانبه و چندجانبه گفت‌وگو کردند.

رهبر انصارالله یمن پیشتر با اشاره به اینکه آمریکا، انگلیس و امارات باید در هر گونه توافقی، مسئولیت بپذیرند، گفت: ثروت یمن توسط ائتلاف، اشغال شده و ائتلاف مسئول محروم کردن مردم یمن است. نمی‌توانیم حضور نیروهای متجاوز و اشغالگر را در هیچ استان یا جزیره‌ای بپذیریم؛ زیرا این مسئله، مداخله مستقیم در امور کشور ماست.

وی حضور آمریکا و انگلیس را اشغالگرانه دانست و تأکید کرد: آمریکا باید از کشور ما خارج شود و ما برای بیرون راندن آن تلاش خواهیم کرد. درباره فلسطین نیز باید گفت که سازشکاران هیچ نقشی در حمایت از ملت فلسطین ندارد. اینکه برخی، به جای اسرائیل، ایران را دشمن جلوه می‌دهند، یک مغلطه بزرگ است؛ زیرا اسرائیل به مردم فلسطین و لبنان تعدی کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول