اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

بزرگترین ناقض حقوق زنان، نگران دختران ایرانی شد

سخنگوی کاخ سفید با دستمایه قراردادن گزارش رسانه‌های ضدانقلاب و معاند درباره مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در مدارس دخترانه در ایران، خواستار تحقیق سازمان ملل در این‌باره شد.

بزرگترین ناقض حقوق زنان، نگران دختران ایرانی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا که سابقه‌ای بیش از دو قرن در نقض حقوق زنان و استفاده ابزاری از بانوان و دختران جامعه خود و مناطق مختلف جهان دارد، درباره وضعیت دختران دانش‌آموز ایرانی ابراز نگرانی کرد.

«کارین ژان-پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه با دستمایه قراردادن گزارش رسانه‌های ضدانقلاب و معاند درباره مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در مدارس دخترانه در ایران، مدعی شد: «ما این اتفاقات را با نگرانی دنبال می‌کنیم، وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای در ایران است».

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید، ژان-پی‌یر طی نشست خبری روزانه ادعا کرد: «تداوم مسموم‌کردن دختران دانش‌آموز در سراسر ایران، خلاف وجدان است... زنان و دختران در هر جایی حق اساسی برای آموزش دارند».

وی در تلاش برای تحریک سازمان ملل و دیگر مجامع بین‌المللی حقوق بشری برای اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد: «تحقیقات مستقل و معتبری باید در این زمینه انجام گرفته شود و عاملان باید حساب‌کشی شوند. اگر این مسمومیت‌ها مرتبط با اعتراضات اخیر باشد، پس در حوزه مأموریت حقیقت‌یاب بین‌المللی مستقل سازمان ملل در ایران است تا درباره آن تحقیق کند».

همزمان، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با تکرار این ادعاها، ایران را به سرکوب رسانه‌ای و جلوگیری از انتشار آزاد اطلاعات متهم کرده و از تهران خواست به رسانه‌ها اجازه دهد آزادانه کار خود را انجام دهند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول