اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پکن: کمک تسلیحاتی ما به روسیه برابر با کمک تسلیحاتی آمریکا به تایوان است

وزیر خارجه چین می‌گوید، چرا آمریکا به تایوان سلاح می‌دهد اما از پکن می‌خواهد که به روسیه کمک تسلیحاتی نکند؟

پکن: کمک تسلیحاتی ما به روسیه برابر با کمک تسلیحاتی آمریکا به تایوان است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «کین گانگ» وزیر خارجه چین در نشست خبری خود در حاشیه کنگره(پارلمان) خلق چین به فضاسازیهای اخیر مقامات غربی علیه پکن در زمینه جنگ اوکراین واکنش نشان داد.

براساس گزارش تاس، وی افزود: دولت چین هرگز به هیچ یک از طرفهای جنگ اوکراین سلاح ارسال نکرده است و با تلاشها برای تغییر مسئولیت جنگ اوکراین و همچنین تهدید علیه پکن مخالف است. 

گانگ با طعنه به طرفهای غربی افزود: پکن این بحران را آغاز نکرد و بخشی از این جنگ نیست و تاکنون هرگز هیچ سلاحی به هیچ یک از طرفین نداده است. چرا آنها تلاش می‌کنند مسئولیت را گردن چین بیندازند؟ حتی کار به تهدید و تحریم هم رسیده است. این برای ما کاملا غیرقابل قبول است.

با این حال وزیر خارجه چین تاکید کرد که هرگونه کمک تسلیحاتی چین به  روسیه در آینده با فروش تسلیحات آمریکا به جزیره خودگردان تایوان یکی است. گانگ با اشاره به تناقض در اقدامات مقامات آمریکایی افزود: چرا درحالیکه آمریکا به تایوان سلاح می‌دهد از چین می‌خواهد به روسیه سلاح ندهد؟ 

وزیر خارجه چین با اشاره به اهمیت روابط پکن و مسکو گفت، روابط خوب میان روسیه و چین در این دنیای بی ثبات بسیار حیاتی است. 

اخیرا برخی مقامات غربی درباره ارسال هرگونه سلاح توسط چین به روسیه هشدار داده‌اند. با این حال «اورسولا فن در لین» رئیس کمیسیون اروپا می‌گوید که شواهدی مبنی بر ارسال سلاح به روسیه از چین وجود ندارد.

گانگ در پایان گفت: چین همواره قضاوت خود را دارد و مستقلاً بر اساس صلاحیت موضوع درباره آن تصمیم می‌گیرد؛ بین جنگ و صلح، ما صلح را انتخاب می‌کنیم، بین تحریم و مذاکره، گفت‌وگو را انتخاب می‌کنیم و بین شعله‌ور کردن شعله‌ها و کاهش تب جنگ، حامی دومی هستیم.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول