اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

شناسایی چندین شبکه فرار مالیاتی در سه استان

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی چندین شبکه فرار مالیاتی در آذربایجان شرقی، یزد و همدان خبر داد.

شناسایی چندین شبکه فرار مالیاتی در سه استان

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، داود منظور معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رییس سازمان امور مالیاتی کشور در حاشیه همایش امنیت اقتصادی در جمع خبرنگاران از شناسایی چندین شبکه فرار مالیاتی در آذربایجان شرقی، یزد و همدان به ارزش ۱۰  میلیارد تومان خبر داد.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه بالغ بر ۱۰ هزار پرونده فرار مالیاتی را تعیین تکلیف کردیم افزود: در دولت قبل در مجموع به ۵ هزار پرونده فرار مالیاتی رسیدگی و ۷ هزار میلیارد تومان شناسایی شد.
«منظور » اظهار امیدواری کرد که در سال آینده با توجه به موارد شناسایی شده با اقدام مشترک فرارهای مالیاتی شناسایی و مجرمان هم شناسایی شوند.
وی در خصوص عدم بکارگیری دستگاه کارت خوان در برخی مطب های پزشکان اظهار داشت: در قانون بودجه مشخص شده که پزشکان برای دریافت وجوه باید به این طریق عمل کنند اما بخش بزرگی از جامعه پزشکان در این زمینه اقدام نکرده و نارضایتی مردم را شاهد هستیم.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:نظام مالیاتی کشور از طریق سامانه سوت زنی و سامانه پیامکی به محض اطلاعاتی که از مردم وصول می شود اقدامات بازدارنده را انجام خواهد داد ؛ به سازمان نظام پزشکی اسامی را اعلام کرده و در صورت تکرار ممکن است نسبت به ابطال مجوز به دلیل فرار مالیاتی اقدام کنیم ؛ همچنین این پزشکان در فهرست مؤدیان پرخطر قرار گرفته و نمی‌توانند از تبصره ماده 100 مالیات استفاده کنند و در آینده از آنها اظهار نامه می خواهیم.

منظور در ادامه به تخلف تعداد زیادی از بیمارستان ها و مراکز درمانی پرداخت و گفت: این مراکز موظف هستند که ۱۰ درصد حق الزحمه پزشکان را به عنوان مالیات از حقوق پزشک کم کرده و به عنوان مالیات تکلیفی واریز کنند که این اقدام  در تعداد زیادی از بیمارستان ها و مراکز درمانی انجام نشده و این تخلف درمانی است که رسیدگی به این پرونده مالیاتی بصورت سختگیرانه انجام می شود.

وی با اعلام خبر شناسایی یک میلیون مؤدی جدید خاطرنشان کرد: معوقات مالیاتی مربوط به شرکت‌های صوری است که در تلاش هستیم ذی نفعان این شرکت‌های صوری را که بدهی مالیاتی ۳۰۰ هزار میلیاردی دارند شناسایی کنیم.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول