اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

فیصل المقداد: درگذشت حسین شیخ الاسلام خسارتی برای جبهه مقاومت بود

وزیر خارجه سوریه درگذشت حسین شیخ الاسلام را خسارتی برای جبهه مقاومت خواند و گفت: آن فقید در تقویت مناسبات بین جمهوری عربی سوریه و جمهوری اسلامی ایران بهترین تأثیرها را برجای گذاشت.

فیصل المقداد: درگذشت حسین شیخ الاسلام خسارتی برای جبهه مقاومت بود

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه امروز (سه شنبه) ۱۶ اسفند ماه به همایش دیپلماسی مقاومت: نکوداشت مرحوم حسین شیخ الاسلام و در سومین سالگرد درگذشت شیخ الاسلام در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه پیام فرستاد که توسط سفیر سوریه در تهران قرائت شد.

در این پیام آمده است: در سومین سالروز ارتحال معاون اسبق وزیر امور خارجه ایران و معاون دبیرکل امور بین‌المللی مجمع تقریب بین مذاهب کلمات عاجز از آن هستند که بتوانند حتی بخشی کوچک از حق مرحوم حسین شیخ الاسلام» - رضوان الله تعالى علیه – که در مسند سفیری جمهوری اسلامی ایران نزد جمهوری عربی سوریه بین سال های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۳ میلادی مشغول انجام وظیفه بودند را بیان کنند و ایشان بهترین در میان مردان بودند و همواره گوینده و دارنده کلمۀ حق در برابر باطل و اهل آن به شمار می آمدند.

این پیام می‌افزاید: اینجانب مراتب تسلیت و سوگواری خودم را به مردم آزاده و پایدار ایران به ویژه به خانواده مکرم و بستگان آن مرحوم ابراز داشته و از خداوند متعال در فراق ایشان برای همه آنان صبر و بردباری مسئلت می کنم و خداوند به ما و همه آنان پاداش خیر بدهد. همانا درگذشت این دیپلمات حرفه ای خسارتی برای جبهه مقاومت شمرده می شود؛ برای اینکه ایشان به داشتن مواضعی حامی و پشتیبان قضیه فلسطین و جنبش مقاومت مشهور بودند و همواره در تمامی سال های حیات خویش حامی و مدافع انقلاب اسلامی بود. وی در سخت ترین اوضاع و شرایط منطقه در مقابله با جنگ‌های متجاوزان صهیونیستی و آمریکایی و در رویارویی با طرح های فتنه داخلی و نیز مواجهه با بسیاری از توطئه های بزرگ و خطرناک فعالیت می کرد. فردی با صداقت در اعتقادات خویش بوده و در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی، مبارزه‌ای پیگیر می‌کرد.

در این پیام آمده است: آن فقید در تقویت مناسبات بین جمهوری عربی سوریه و جمهوری اسلامی ایران بهترین تأثیرها را برجای گذاشت؛ به گونه ای که توانست در جریان دوران اشتغال در منصب سفیری در دمشق پایه مستحکمی را برای همکاری تنگاتنگ بین دو کشور بنیانگذاری کند.

وزیر خارجه سوریه در این پیام می‌افزاید: ما بر اندوه عمیق خویش به خاطر ارتحال این دیپلمات کاردان و دوستی مخلص برای سوریه تأکید می کنیم. او به راستی کوششی وسیع برای ارتقای روابط دوستانه بین دو کشور مبذول داشت و دارای نقشی بارز و ممتاز با دستاوردهای مهمی بود که طی دوران انجام مأموریت خود در دمشق برای کشورش محقق ساخت، ضمن این که تلاش‌های با اخلاصی را در راستای تحکیم روابط دوجانبه بذل کرد. اینجانب به نام خویش و به نام همکارانم مراتب صمیمانه ترین تسلیت را در سالروز ارتحال ایشان ابراز می دارم. همانا یادمان جاودانه وی در ذهن ها و جان های ما باقی خواهد ماند و این یادمان چنان نیک و طیب است که همواره تمامی کسانی که او را می شناختند و با او همکاری و  تعامل داشتند شهادت می دهند.

وی در پایان عنوان کرده است: امیدواریم خدای بلند مرتبه و توانا روح پاک و مطهر آن مرحوم را با مغفرت و رحمت واسعه خویش مورد لطف و تفضّل قرار دهد و از کرم و جود خود به علو درجات ایشان بیفزاید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول