اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سردار رفیعی آتانی: نسل فاتحان خیبر به کوچکترین خطای دشمن پاسخ کوبنده خواهند داد

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی می‌دانند نسل فاتحان خیبر و شاگردان شهید رضا حسن پور پای کار ایستاده‌اند و به کوچکترین خطای آن‌ها پاسخی کوبنده خواهند داد.

سردار رفیعی آتانی: نسل فاتحان خیبر به کوچکترین خطای دشمن پاسخ کوبنده خواهند داد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی شامگاه دوشنبه در کنگره سردار شهید رضا حسن پور که در مسجد امام خمینی(ره) شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز کشف یک فرمانده شایسته با شرایط و سیستم نظارتی که وجود دارد کار سختی نیست. شهید حسن پور فرماندهی از دل میدان بود که با ترکیبی از شایستگی های برجسته و در اوج اعتقادات و شجاعت، در یادها ماندگار شد بدون آن که بخواهد خود را به کسی نشان دهد.

وی افزود: شهید حسن پور با شایستگی فرماندهی تیپ یکم لشکر علی ابن ابی طالب و پس از آن جانشینی این لشکر را برعهده گرفت و این سردار رشید سپاه اسلام و فرزند پر افتخار قزوین با تکیه بر اعتقادات خود، اقدامات موثری را در مسیر تحقق اهداف تعیین یاد شده به انجام رساند که همچنان از آن ها به نیکی یاد می شود.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: افرادی که از نزدیک با سردار حسن پور ارتباط داشتند، فضائل او را دیدند. او به تمام معنا متواضع بود. او فرماندهی کم حرف اما با ابهت بود و بیشتر از حرف زدن عمل کرد. شهید حسن پور توانمندی اش را در میدان عمل به رخ دشمن کشید.

این مقام ارشد نظامی اضافه کرد: همه سردار حسن پور را دوست داشتند چراکه در او دانش و توان و عملی کم نظیر دیدند. وجود مقدس حضرت علی(ع) در مورد مالک اشتر این تعبیر را دارد که می فرماید قول و فکر مالک شنیدن دارد، گوش دادن دارد. مالک عصر ما شهید رضا حسن پور نیز از منظر فرماندهان و همرزمانش اینطور بود و قول و فکر او گوش دادن داشت چون هر چه می گفت عمل می کرد.

سردار رفیعی آتانی ادامه داد: سردار حسن پور در خیبر، در خط اول و در پیشانی نبرد قرار داشت و خود را به نقطه ای رساند که فاصله چندانی با دشمن نداشت، فرزند دلیر قزوین با این شجاعت به شهادت رسید و مایه افتخار این خطه شد.

وی تاکید کرد: تجلیل و تکریم از شهید رضا حسن پور تجلیل از یک فرد نیست، در برنامه خود در طول سال داشتیم که او را به قشرهای مختلف جامعه به ویژه نسل جوان معرفی کنیم. او جوانی موفق در زمان خود بود و آنچه که از مسجد و هیات و روحانیت و در خانواده متدینش آموخت را به صحنه عمل آورد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین همچنین گفت: در مقاله سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی آمده برندگان مناظره اهل عشق در ظهر عاشورا معلوم شد، آنهایی که با عقل محاسبه گر ماندند و به کربلا نرسیدند و جمعی که با محاسبه عاشقانه به کربلا و سید الشهدا رسیدند.

سردار رفیعی آتانی اظهار کرد: همه ما وظایفی داریم که باید نسبت به آن ها حساس باشیم. شهدای ما برای اهداف نورانی انقلاب شان شهید شدند، آن اهداف امروز روبروی ماست.

وی افزود: ما مسئول حفاظت و صیانت از اهداف نورانی شهیدان هستیم و به تعبیر مقام معظم رهبری شهیدان به ما آموختند در دفاع از اسلام و استقلال کشور و کرامت انسانی و مبارزه با استکبار نترسید و نترسانید. شهیدان سند ماندگار و استقامت ملت ایران و راز شکستن هیمنه مستکبران هستند. آنها این راز و امانت و عزت و اقتدار را به ما سپرده اند و همه باید در مسیر حفظ این مبانی ارزشمند کوشا باشیم.

این مقام ارشد نظامی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به جوانان فرمودند که راه پیش روی ما آسان تر از راه رفته ما است. راه ۴۴ ساله ای که رفتیم خیلی سخت بود، به خصوص در دوران پر افتخار دفاع مقدس، جوانان عزیز آن روز همچون شهید حسن پور با دستان خالی راهی مناطق عملیاتی شدند اما امروز اگر جنگی اتفاق بیافتد به تعبیر سردار حاجی زاده، دیگر ۸ سال طول نمی کشد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: طی چند سال اخیر، دشمن اقتدار جبهه مقاومت را تجربه کرد. نبرد ۳۳ روزه لبنان و ۸ روزه و این اواخر ۴۸ ساعته غزه را تربیت یافتگان مکتب شهید حسن پور تمام کردند و امروز نیز اگر خطایی از بدخواهان ایران اسلامی سر بزند در زمانی کمتر از پیش بینی آن ها کارشان تمام است.

وی گفت: افتضاح اخیری که دشمنان بر علیه سپاه مقتدر به وجود آوردند و بنا داشتند این نهاد نابودکننده داعش را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کنند، سند رسوایی آن ها بود که یکی پس از دیگری پس کشیدند چراکه می دانند نسل فاتحان خیبر و شاگردان شهید رضا حسن پور پای کار ایستاده اند و به کوچکترین خطای آن ها پاسخی کوبنده خواهند داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول