اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

متکی: شیخ الاسلام در تحلیل‌های ساده لوحانه گم نشد/ نخاله: شیخ الاسلام جزو لاینفک مقاومت در لبنان، فلسطین و سوریه بود

وزیر اسبق امور خارجه در سومین سالگرد درگذشت حسین شیخ الاسلام گفت: او در تحلیل‌های ساده لوحانه گم نشد و دبیرکل جهاد اسلامی هم شیخ الاسلام را جزو لاینفک مقاومت در لبنان، فلسطین و سوریه خواند.

متکی: شیخ الاسلام در تحلیل‌های ساده لوحانه گم نشد/ نخاله: شیخ الاسلام جزو لاینفک مقاومت در لبنان، فلسطین و سوریه بود

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه امروز (سه‌شنبه) ۱۶ اسفند ماه در همایش دیپلماسی مقاومت: نکوداشت مرحوم حسین شیخ الاسلام در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: سومین سالگرد بزرگ انسانی است که همه از او شناخت دلی دارند. شیخ الاسلام بدون بهانه دوست داشتنی بود، هست و خواهد بود.

وی حسین شیخ الاسلام را دیپلمات انقلابی دیپلماسی انقلاب اسلامی خواند و افزود: شیخ الاسلام در تحلیل‌های ساده لوحانه گم نشد. او در سال‌های زندگی در غرب، غرب شناسی را فراگرفت و وقتی با انقلاب به ایران آمد، حساس‌ترین و مهمترین و تاثیرگذارترین منطقه جهان یعنی آسیای غربی و خاورمیانه را شناخته و خیلی زود فهمید رهبری غرب و تحولات در خاورمیانه اتصال بسیار نزدیکی با هم دارند و طمع فراوانی از غرب به این نقطه است. این منطقه یا منطقه سلطه بلامنازع و جامع و کامل سلطه گران غربی بر جهان خواهد شد و یا ان‌شاءالله بسیاری از میدان‌های منطقه‌ای این منطقه محل شکست نهایی آنها خواهد شد. او بسیار به این نکته توجه داشت و در تمام تحلیل‌هایش عمیق به این مسائل نگاه می‌کرد. او معتقد بود اگر دیپلمات انقلابی نباشد دیپلمات نیست. 

وزیر خارجه پیشین امور خارجه بیان کرد: او با باورهایش زندگی می‌کرد.

متکی ادامه داد: او شخصیتی الهی، معنوی، رفیق و صمیمی، خداخواه و متواضع و برای خانواده‌اش سرمشق بود. برای خانواده عزیز سفر کرده ما در آن عروج، این نکته ایجاد شده که ممکن است کسانی اجرای ماموریتی (ترور بیولوژیک) را در بیمارستان داشتند و شواهدی را نقل می‌کنند. به عنوان یک شهروند از مسؤولان امر درخواست می‌کنم این پرونده را با بررسی شواهد بررسی کنند.

به گزارش خبرنگار فارس، پیام ویدئویی عادل عبدالمهدی برای سومین سالگرد درگذشت حسین شیخ الاسلام نیز برای حاضران در این نشست به نمایش درآمد. وی در این پیام عنوان کرد: شیخ الاسلام چه زمانی که در سوریه بود چه زمانی که دانشجو بود و همواره به نیروهای مقاومت در جبهه‌های متعدد یاری می‌رساند. 

زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نیز به این همایش پیام ویدئویی فرستاد. در این پیام آمده است: شیخ الاسلام جزو لاینفک مقاومت در لبنان، فلسطین و سوریه بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول