اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دولت مجاز به ارائه کالابرگ الکترونیکی به دهک‌های پایین جامعه شد

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، دولت مجاز شد در سال ۱۴۰۲ علاوه بر یارانه نقدی و معیشتی، به خانواده‌های مشمول کالابرگ الکترونیک دهد.

دولت مجاز به ارائه کالابرگ الکترونیکی به دهک‌های پایین جامعه شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۱۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با الحاق یک بند به تبصره ۱۴ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، دولت مجاز است از محل منابع تبصره (۱۴) و ردیف‌های اعتباری ۱۹-۵۳۰۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون به منظور جبران کاهش قدرت خرید دهک‌های پایین درآمدی ناشی از افزایش قیمت کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۲ علاوه بر یارانه نقدی و معیشتی در قالب کالابرگ الکترونیک به خانواده‌های مشمول پرداخت کند.

آئین‌نامه اجرایی این بند شامل نحوه تعیین خانوارهای مشمول با اولویت ۵ دهک پایین درآمدی به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان مسئول و وزارتخانه‌های امور اقتصاد و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه به تصویب هیأت وزیران برسد.

سید محسن دهنوی به عنوان پیشنهاد دهنده این بند الحاقی، گفت: با توجه به تورم سال گذشته، قدرت خرید مردم کاهش یافته است و برای جبران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تأمین مایحتاج خانواده‌ها به دولت تکلیف نکردیم بلکه به دولت اجازه دادیم که نسبت به این موضوع اقدام کند و آئین‌نامه را هم خود دولت خواهد نوشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با همکاری دولت و مجلس تلاش خواهیم کرد کالاهای اساسی مردم به نحوی تأمین شود که کسی در کشور مشکلی در این زمینه نداشته باشد. سال گذشته به دولت تکلیف کردیم اما اجرا نشد لذا برای سال آینده ضمن اینکه منابع لازم آن را در نظر گرفتیم، به دولت اجازه دادیم این کار را انجام دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول