اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

صالحی: شیخ الاسلام یکی از معماران موثر در بنای قلعه مستحکم مقاومت در منطقه بود

وزیر پیشین امور خارجه گفت: حسین شیخ الاسلام یکی از معماران موثر در بنای قلعه مستحکم مقاومت در منطقه بود که صیانت کننده امنیت جمعی کشورهای منطقه و ایران بود.

صالحی: شیخ الاسلام یکی از معماران موثر در بنای قلعه مستحکم مقاومت در منطقه بود

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی وزیر پیشین امور خارجه امروز (سه شنبه) ۱۶ اسفند ماه در همایش دیپلماسی مقاومت: نکوداشت مرحوم حسین شیخ الاسلام به مناسبت سومین سالگرد وی در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم شیخ الاسلام عنوان کرد: شیخ الاسلام یکی از معماران موثر در بنای قلعه مستحکم مقاومت در منطقه بود که صیانت کننده امنیت جمعی کشورهای منطقه و ایران بود.

وی افزود: صحبت درباره این شخص آسان نیست. شیخ الاسلام خود را ساخت. دنبال این نبود که نامش مطرح شود و سراسر زندگی او خدمت بود.

صالحی به موضوع مقاومت در مقابل دشمن پرداخت و افزود: نتیجه مقاومت باید پیروزی باشد. 

وزیر پیشین امور خارجه در بخش دیگری از سخنانش گفت: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که به بن بست سیاسی برسیم. باید از خرد و دانش همیشه استفاده کنیم. هدف از مقاومت رسیدن به نتیجه است، نتیجه مرضی خدا و مردم. در این راه باید تدبیر به خرج داد و در مواقعی که با موانع جدی روبرو می‌شویم باید با انعطاف خردمندانه و هوشمندانه خود را از بن بست خارج کنیم. نباید در بن بست قرار بگیریم. باید راه مقاومت را ادامه دهیم. 

در ادامه پیام ویدئویی منیر شفیق اندیشمند و نظریه پرداز فلسطینی برای حاضران به نمایش درآمد. وی به نقش شیخ الاسلام در تقویت روابط جنبش‌های مقاومت فلسطین با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ایران، فلسطین و امت اسلامی او را از دست داد.

میرمهدی از همرزمان حسین شیخ الاسلام نیز طی سخنانی در این همایش گفت: بیش از ۱۰ سال با مرحوم شیخ الاسلام بودیم. اگر بگویند حسین را تعریف کن یک کلمه می‌گویم حسین شیخ الاسلام سالم، سالم بود. گرفتار خودش نبود، کار را برای خدا انجام می‌داد.  

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول